2020-10-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Skulle kunna vara köplöge nu. Det är inte ovanligt att det vänder upp när det ser ut så här första timmen.
Folk paniksäljer i bötjan av dagen. Sen nör det går upp så får dom FOMO.

Spekulerar bara

Inte än. Corona ökar och presidentval. Nog bäst att avvakta.
Citera
2020-10-27, 10:28
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85

Kan du tydligt redogöra för när detta 'bäst att avvakta' övergår i något annat?

Om man skulle gått på Corona + Presidentval skulle man legat utanför marknaderna i flera månader. Det hade inte varit en särskilt lyckad strategi.
Citera
2020-10-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85

Det är väl då man ska köpa. Innan alla vill in igen efter valet.
Citera
2020-10-27, 12:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Fitthorbörs. Lägg ner coronahysterin nu. Så sjukt tröttsamt.

Förmodligen går det upp när Trump vinner valet? Åtminstone under några dagar. Ska man ligga still till dess?!?!?
Citera
2020-10-27, 13:27
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Fitthorbörs. Lägg ner coronahysterin nu. Så sjukt tröttsamt.

Förmodligen går det upp när Trump vinner valet? Åtminstone under några dagar. Ska man ligga still till dess?!?!?

Du kanske ska överväga att gå på någon typ av värde och låta detta styra dina beslut.
Citera
2020-10-27, 13:38
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Du kanske ska överväga att gå på någon typ av värde och låta detta styra dina beslut.

Det får man göra på längre sikt. På kort sikt är det annat som gäller.
Citera
2020-10-27, 13:40
Medlem
Citat:
Vänta åtminstone på att EMA10 och 21 vänder på 1 min... Annars kan du lätt utföra köp där det bara fortsätter rinna iväg nedåt under en hel dag sen. Inte så kul.

Någon typ av strategi måste du ha trots allt.

En enkel vore:

1. Köp när EMA10 och 21 går från att peka ned till att inte peka ned samtidigt som t ex RSI och MFI är lägre än högt (dvs under 50) på 1, 5, 15, 30 min

2. Sälj om pris stänger går under ditt köp på 1 eller 5 min och EMA10 och 21 pekar nedåt på 1 min

3. Gör om punkt 1 och 2 till punkt 2 inte inträffar och ha då en annan strategi för exit

-

Problemet många har med att utföra exemplet ovan är att det leder till flera fall där man slutar på minus. Många har väldigt svårt att acceptera att gå back medan vi som räknar på det förstår att ett par -2-5% här och där väger mindre än ett par +50-70% vid runt var 3-4 trade (räknat på 18x hävstång, blir viss diff vid lägre givetvis).

Har lite problem med att dra fram sån statistik, behöver bättre verktyg för det. Jag gör allt från mobilen och jobbar 8-17.

Går alltid efter tidigare erfarenheter och kör nån blandning av dip köp och något martingale aktigt(där funkar bear/bull ganska bra för att snitta ner priser) och letar efter mönster som jag känner igen. Kollar lite på RSI

Det är min strategi, och har fungerat väldigt bra än så länge.

Sen skulle det förmodligen bli mycket bättre med dom punkterna du skriver. Måste bara plugga lite innan jag fullständigt förstår indikatorerna du skriver om

Den här dagen har gått ganska bra än så länge. Fyndade omx bulls i olika omgångar under dagen.
Omx ser dock ganska trött ut idag

Edit: hur snabbt tar du fram värdena på indikatorerna? Lägger du ned mycket tid på det?
Senast redigerad av Temujin56 2020-10-27 kl. 13:53.
Citera
2020-10-27, 15:26
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Har lite problem med att dra fram sån statistik, behöver bättre verktyg för det. Jag gör allt från mobilen och jobbar 8-17.

Går alltid efter tidigare erfarenheter och kör nån blandning av dip köp och något martingale aktigt(där funkar bear/bull ganska bra för att snitta ner priser) och letar efter mönster som jag känner igen. Kollar lite på RSI

Det är min strategi, och har fungerat väldigt bra än så länge.

Sen skulle det förmodligen bli mycket bättre med dom punkterna du skriver. Måste bara plugga lite innan jag fullständigt förstår indikatorerna du skriver om

Den här dagen har gått ganska bra än så länge. Fyndade omx bulls i olika omgångar under dagen.
Omx ser dock ganska trött ut idag

Ok, då arbetar du inte på så vis att du hela tiden sitter vid en dator med andra ord.
Då blir det något svårare, går dock att skapa en grund och sedan ställa in alarm för när vissa kriterier, likt de jag beskrev inträffar.

Annars är det inte så mycket att hålla reda på om man redan ligger inne och egentligen bara håller sig någorlunda uppdaterad och, om man inte sitter vid en dator, ha alarm.
Citera
2020-10-27, 17:13
Medlem
Vi kan se EU är extrem svag jämfört med USA. Och är ändå USA som har val.

Sedan börjar vi närma oss närmare 3X högre dagligt antal Corona fall innan var före förra lockdown.

DAX nere på sin kritiska 12000 nivå, bryts den ser jag möjligt för inne i en blodig krasch igen. Kan ge ner till 11500 som Max för inte se det hända.
Citera
2020-10-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ok, då arbetar du inte på så vis att du hela tiden sitter vid en dator med andra ord.
Då blir det något svårare, går dock att skapa en grund och sedan ställa in alarm för när vissa kriterier, likt de jag beskrev inträffar.

Annars är det inte så mycket att hålla reda på om man redan ligger inne och egentligen bara håller sig någorlunda uppdaterad och, om man inte sitter vid en dator, ha alarm.

Det hade varit nice att säga upp sig och bara sitta framför en dator och leta lägen att gå in efter corona

Man ska inte tro, men jag har väldigt svårt att tro att det inte kommer någon form av uppgång imorgon efter den här negativa starten på veckan.
Dax framförallt har sett riktigt dyster ut.
Citera
2020-10-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Vi kan se EU är extrem svag jämfört med USA. Och är ändå USA som har val.

Sedan börjar vi närma oss närmare 3X högre dagligt antal Corona fall innan var före förra lockdown.

DAX nere på sin kritiska 12000 nivå, bryts den ser jag möjligt för inne i en blodig krasch igen. Kan ge ner till 11500 som Max för inte se det hända.

Vi får se hur det går imorn om det rasar ytterliggare, blir det liknande ras som förra krashen så kanske det är dags att börja handla björnar igen.

Nasdaq verkar klara sig bättre när corona tider, dom ökar mest i us just nu
Senast redigerad av Temujin56 2020-10-27 kl. 17:27.
Citera
2020-10-27, 17:28
Medlem
Citat:
Det hade varit nice att säga upp sig och bara sitta framför en dator och leta lägen att gå in efter corona

Man ska inte tro, men jag har väldigt svårt att tro att det inte kommer någon form av uppgång imorgon efter den här negativa starten på veckan.
Dax framförallt har sett riktigt dyster ut.

Kommer alltid små bounce back även i en fallande trend men om du inte är snabb ut så.

Och du vill inte sitta där om bryter 12000 nivån. Men visst vi lär se både många köp på den nivån även short. Så runt 11950 bör man kolla på om bryter under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in