2020-10-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad får dig att halmdocka fram den slutsatsen?

Och? Frågan var om Q har lagt fram några som hest fakta som inte i förväg har gått att inhämta på nätet eller via msm – inte om han hade rätt på en fråga där man har 50% chans att gissa rätt och Q hade en agenda som skilde sig från msm..

Ja, det är 50% chans att gissa på svart eller vitt - det som Q aldrig verkar lyckas med - och det som i alla fall jag diskuterar (vete fasen vad du håller på med) är om Q någonsin lyckats visa att han/hon/de har tillgång till insiderinformation.

Nej. Om Q hade lyckats i förväg lägga fram fakta som förklarade hans ståndpunkt i frågan så hade vi haft något att diskutera - då hade det funnits anledning att tro att Q är/var insider.

Om Trump vinner i nästa vecka kommer det inte heller vara bevis för att Q har insiderinformation - men det kommer både gå emot msm's linje och spela Q i händerna. Förstår du?
INtressant att du inte ser något fel i att MSM presenterar helt felaktigt bild trots att all fakta ligger ute. Själv tycker jag det är viktigt att MSM jobbar på ett mer ärligt sätt men det är klart är man för att sprida fake news så är ju detta inte ett problem.

Men då vet vi. Det är ett problem att Q använder sig av fakta som finns nånstans online för att presentera rätt bild men det är inte ett problem att MSM presenterar fel bild trots att det finns fakta som visar att dom presenterar fel bild.

Men men då vet vi hur du resonerar, vi har ingenting som talar för att Q är/var insider vi har bara nånting som talar för att MSM vill vrida på sanningen iom att enligt dig finns all fakta ute men man väljer ändå att presentera något som är fel.

Vi får helt enkelt följa i framtiden och se hur rätt du har om att MSM hittar på istället för att ta del av faktan samt om Q har insider info eller inte.
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-10-27 kl. 15:35.
Citera
2020-10-27, 15:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
INtressant att du inte ser något fel i att MSM presenterar helt felaktigt bild trots att all fakta ligger ute. Själv tycker jag det är viktigt att MSM jobbar på ett mer ärligt sätt men det är klart är man för att sprida fake news så är ju detta inte ett problem.

Men då vet vi. Det är ett problem att Q använder sig av fakta som finns nånstans online för att presentera rätt bild men det är inte ett problem att MSM presenterar fel bild trots att det finns fakta som visar att dom presenterar fel bild.

Det jag diskuterar är om det finns några som helst tecken på att Q någonsin haft tillgång till insiderinformation - inte vilka slutsatser folk drar av material som ligger till allmän beskådan - är det så infernaliskt svårt för dig att förstå?
Citera
2020-10-27, 15:36
Medlem
Citat:
Det jag diskuterar är om det finns några som helst tecken på att Q någonsin haft tillgång till insiderinformation - inte vilka slutsatser folk drar av material som ligger till allmän beskådan - är det så infernaliskt svårt för dig att förstå?

Men det du säger när du gör det är att Q kan föra rätt narrativ för att all fakta finns för alla att titta på redan. Du missar att det betyder då att MSM´s jobb i det hela har varit bedrövlig om nu all fakta har funnits för alla att ta del av och man endå presenterar helt fel bild.

Inlägget jag bemötte pratade om att Q hämtade sin info från MSM, inte från insiderinfo FYI vilket var grunden till att jag tyckte det var lustigt att Q hämtade sin info från MSM samtidigt som du tyckte MSM och Q hade olika narrativ hehe men sen la du ju till Internet på det stora hela också och då vart det ju en annan sak såklart.
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-10-27 kl. 15:39.
Citera
2020-10-27, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men det du säger när du gör det är att Q kan föra rätt narrativ för att all fakta finns för alla att titta på redan. Du missar att det betyder då att MSM´s jobb i det hela har varit bedrövlig om nu all fakta har funnits för alla att ta del av och man endå presenterar helt fel bild.

Nej jag säger att ingenting i detta tyder på att Q haft tillgång till insiderinformation.

Kan du visa något enda exempel på när Q har varit först med att presentera insiderinformation?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-10-27 kl. 15:44.
Citera
2020-10-27, 15:46
Medlem
Citat:
Det jag diskuterar är om det finns några som helst tecken på att Q någonsin haft tillgång till insiderinformation

Mig veterligen inget, och jag har inte läst någon i tråden framgångsrikt argumentera för det heller.

Q verkar ju, tyvärr, bara vara politiskt skräp, och inget kul alls. Hade ju varit intressant om det faktiskt hade blivit ett paradigmskifte i världsordningen (mot det bättre då).
Citera
2020-10-27, 15:49
Medlem
Citat:
Nej varför skulle Qs oförmåga att visa påstådd insiderbehörighet påverka hur MSM utfört sitt arbete? Och vad har detta med mitt påstående att göra?
För om du säger att Q fört rätt narrativ pga att all fakta har legat ute för alla och se på så har ju MSM uppenbarligen gjort det väldigt dåligt som fört fel narrativ trots att all fakta har legat ute för alla och se. Du kan inte ha det åt bara ett håll utan är det som du säger så har MSM gjort det riktigt dåligt.
Citera
2020-10-27, 15:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För om du säger att Q fört rätt narrativ pga att all fakta har legat ute för alla och se på så har ju MSM uppenbarligen gjort det väldigt dåligt som fört fel narrativ trots att all fakta har legat ute för alla och se. Du kan inte ha det åt bara ett håll utan är det som du säger så har MSM gjort det riktigt dåligt.

Fast säger jag inte - jag säger att Q aldrig lyckats visa att han har tillgång till insiderinformation, och att varje gång detta har påståtts t.ex här i tråden, så har det visat sig att den påstådda insiderinformationen har funnits tillgänglig på nätet och/eller via msm.
Citera
2020-10-27, 16:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast du säger också att Q och MSM fört olika narrativ kring Mueller och FISA.

Du säger också att Q kunnat föra rätt narrativ för att all fakta funnits online att tillgå.

Det du undviker att prata om är att om Q kunde föra rätt narrativ för att faktan fanns online att läsa för alla så borde MSM också fört rätt narrativ men det gjorde dom ju inte...

Jag skiter fullständigt i vilka narrativ de fört - det jag är intresserad av är om det finns några som helst tecken på att Q är en insider - en person eller gruppering nära Trump? Om Q är det han/hon/de utgett sig för?
Hittills finns det dock ingenting som pekar på det.
Citera
2020-10-27, 16:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det skiter väl jag i var du skulle diskutera MSM? Du påstår att Q kunde ha rätt narrativ för att all fakta redan fanns ute men ändå hade msm fel narrativ, doesnt make sense och det tyder på att Q har haft tillgång till info msm inte haft, vare sig du kan erkänna det eller inte. Sen om det faktiskt är så eller inte kan ju inte jag svara på. MSM kanske hade tillgång till samma info precis som du säger men bara valde att presentera fel.

Vilket narrativ han har behöver förstås inte bero på vilka fakta som finns att tillgå - jag säger att han inte någonsin visat sig ha tillgång till insiderinformation.
Citera
2020-10-27, 16:42
Medlem
Citat:
Vilket narrativ han har behöver förstås inte bero på vilka fakta som finns att tillgå - jag säger att han inte någonsin visat sig ha tillgång till insiderinformation.
OK, då tar jag tillbaka det.

Citat:
Angående FISA så förklarade jag min ståndpunkt klart och tydligt runt den 12 augusti för dig

Citera gärna inlägget/inläggen där du klart och tydligt förklarar din ståndpunkt om FISA så vi pratar om samma inlägg helt enkelt.
Citera
2020-10-27, 18:00
Medlem
Citat:
Det jag sa emot var att det inte fanns nånting som tyder på att Q har insideinfo. Nu när du har omformulerat dig blir det såklart en annan sak och man kommer liksom ingenstans annat än att du vänder och vrider på saker och ting..
Citera
2020-10-28, 09:49
Medlem
batman4evers avatar
Har tyvär inte följt denna tråd men det är väl exponerandet av "deep state" vi ser nu?

Big Tech, Biden criminal family osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in