Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Fast Tegnell sa att när man tagit in folk som testats positivt utan symtom och följt upp dem på vårdinrättning så har det visat sig att det fanns symtom, om än milda. Jag tyckte Tegnell var ganska tydlig idag och väldigt sammanbiten, såg ut som han var bekymrad över läget. När Göteborgsposten på slutet tog upp någon ungdomskupp som skulle gå däruppe så hänvisade Tegnell till polisen, fattar inte varför han inte kan ryta ifrån - är det svårt?
Det där handlar bara om att Tegnell vill att det skall finnas symtom.
Mitt yngsta barn var helt symtomfri och smittade resten av familjen efter att ha smittats på skolen/skolbussen. Barnet hade INGA symtom.
Vill man få det till ett symtom att det kliar bakom höger öra så kan man få det till ett symtom, men det handlar inte om vad folk kan antas anse vara symtom.
Mitt andra sjuka barn hade dock milda symtom, det barnet hade lätt ont i halsen. Det var när det barnet insjuknade som vi insåg att det första kanske varit smittbärande. När sedan resten av familjen insjuknade så var det klockrent att det var det första barnet som spritt sjukdomen (det andra barnet hade hemstudier). Vid antikroppstest så hade sedan alla i familjen antikroppar, inklusive den som inte haft några symtom (även om jag blivit av med mina nu).