2020-10-27, 13:58
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så det löser man genom att slppa in miljontals damage people och ge dem gratis sjukvård?

Bra tänkt.

USA kan lika grna annektera Venezuela nu och få slut på lidandet.
Vill du omformulera detta eller vill du se ut som alla andra spån i ditt läger?
2020-10-27, 14:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
För det första, man ska inte vara så himla snabb på att anta saker. För det andra så gör jag bedömningen (vilket inte snappades upp) att du baserar ditt tyckande på data som man inte kan tränga till botten med...likafullt lägger du helt okritiskt ut såna mätningar; baserar din världsbild efter det, typ, bara för att kort därefter lämna ett spår av länkar som förklarar varför modellerna inte var så galna som du påstår. *gäsp*

Allt beror väl på hur man (Demokraterna) tror att valet kommer spelas ut och styr sin kampanjstrategi i den riktningen. Detta har som jag ser det blivit ett karaktärsval mer än något annat (vilket är självklart och jag sa tidigt (pre-corona)). Och i post-sannings eran så vet jag faktiskt inte om man hade kunnat välja en lämpligare kandidat än Biden. Det betyder inte att jag gillar honom. Han är en åldring, dock en pragmatisk sådan...vilket de flesta gillar, för han erkänner bl a sina misstag, inkluderar andra, och åtnjuter ett rättvisepatos som Trump bara kan drömma om. (Jag behöver inte vara särskilt emotionellt investerad för att komma fram till detta, bara mer inlyssnande skulle jag tro.)
Nej, du visar klart att du befinner dig långt in i ett kognitivt träsk och sålunda gör missbedömningar.

Ungefär som att du tror jag är en die-hard Trumpsupporter antagligen.
2020-10-27, 14:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det märkligt att man använder dem som statistisk måttstock nu. Jag tror att du har så mycket investerat i att Biden vinner så att du inte är kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Här är min hållning för ögonblicket.

De hade extremt rätt skulle jag säga. Precis före valet gav de Clinton en ledning med 3.3%. Och Clinton vann popular vote med 2.1% Så de var 1.2% off.

Men Trump hade sk. rå-röta och vann precis de swing states han behövde med minsta möjliga marginal.
2020-10-27, 14:02
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Stort med 311 följare!
Det motsvarar väl ungefär hur många Trumpers som åker på COVID-19 per dag? Greeeeeeaaat!
2020-10-27, 14:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De hade extremt rätt skulle jag säga. Precis före valet gav de Clinton en ledning med 3.3%. Och Clinton vann popular vote med 2.1% Så de var 1.2% off.

Men Trump hade sk. rå-röta och vann precis de swing states han behövde med minsta möjliga marginal.
Vi får väl hoppas att inte Trump har "rå-röta" den här gången också så att FiveThirtyEight får rätt till slut.
2020-10-27, 14:06
Medlem
Trump leder stort i Texas!
2020-10-27, 14:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentaa57
är 1,2% stort eller???
Ligger i felmarginalen skulle jag säga dig!
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/texas/
2020-10-27, 14:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vill du omformulera detta eller vill du se ut som alla andra spån i ditt läger?

Jag tror poängen har gått fram. Du kan ju börja lobba för fri invandring av Damaged People och ge dem gratis sjukvård.
2020-10-27, 14:18
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentaa57

Trump leder stort överallt med tanke på att 45% av Trumpväljare har angett att de ska rösta på valdagen, jämfört med 12% av Bidens väljare, där istället de flesta röstar i förtid via "mail-in ballots".

Trump har ju sagt åt sina väljare att rösta "in-person" så de flesta Trumpröster kommer in senare än Biden röster.

Det ser illa ut för Biden.
2020-10-27, 14:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Trump leder stort överallt med tanke på att 45% av Trumpväljare har angett att de ska rösta på valdagen, jämfört med 12% av Bidens väljare, där istället de flesta röstar i förtid via "mail-in ballots".

Trump har ju sagt åt sina väljare att rösta "in-person" så de flesta Trumpröster kommer in senare än Biden röster.

Det ser illa ut för Biden.

Kan Trump sno åt sig Kalifornien? Vad tror du? Borde då ligga inom möjligheternas ram?
2020-10-27, 14:37
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Polling firmor gjorde precis samma sak 2016 som de gör nu. De översamplade demokrat väljare för att ge större ledning till Clinton och för att demoralisera Trumps väljare.
Strax innan valet minskade de översamplingen för att rädda ryktet och inte framstå som totala amatörer.
2020-10-27, 14:39
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Polling firmor gjorde precis samma sak 2016 som de gör nu. De översamplade demokrat väljare för att ge större ledning till Clinton och för att demoralisera Trumps väljare.
Strax innan valet minskade de översamplingen för att rädda ryktet och inte framstå som totala amatörer.

Precis.
Att folk har så svårt att förstå detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in