2020-10-27, 10:02
Medlem
När S gjorde P7an berättade den sluge att han blev sexuellt upphetsad av ilskan till L. När han sa detta visste han ännu inte att hans sperma fanns på hennes kjol, men han anade nog att polisen skulle få nys om tillfället han använde våld mot L i ett sexuellt sammanhang?
Citera
2020-10-27, 11:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
A=Lena's son?!
På vilken sida kan man läsa mer om dessa hot?

HOT från SD till Lena

Aktbilaga 168/3493

Messenger konversation mellan SD och LW 20 februari-17, där det pågår en konflikt mellan dom. Jag uppfattar det som att det är något SD har sagt, tyvärr är det tusentals sidor att leta i:
SD: Fundera på hur du ska kunna gå vägen så jag ser det och förstår det
LW: "Önskar du var död"
LW: "Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
SD: Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över
Det finns även i:

Minnes anteckningar som LW fört:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"
."

Andra hot:

Aktbil 149/404
Förhör HD
"[...]hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall."

"[...] jag hatar dig djupt om det här är det bästa du kan du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här svara nu jag vet att jag har sagt allvarliga saker menar dom svara nu.""

Aktbil 168/3547
1 mars- 17

SD: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
"

A 164, s. 1311
"Innan du sänkt dig själv hela vägen till
döden kan du fortfarnade vända om.
Bara vända dig bort. Du behöver Inte
kriga. Du behöver Inte slåss. Du behöver Inte slåss. Tror inte
du vill att dina barn ska minnas dig
som den elakaste människan på jorden
som hade livet ur sig själv i sin längtan
efter att skada andra. Tänk om. Släpp
mig. Gå. Det här kan vara vår allra sista
kontakt. Sluta kämpa emot. Ditt liv kan
bli bra, eller hyggligt laf. Du kan hitta
glädje I annat som är på riktigt. Jag tror... "
Citera
2020-10-27, 11:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HOT från SD till Lena

Aktbilaga 168/3493

Messenger konversation mellan SD och LW 20 februari-17, där det pågår en konflikt mellan dom. Jag uppfattar det som att det är något SD har sagt, tyvärr är det tusentals sidor att leta i:
SD: Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över
Det finns även i:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
."

Andra hot:

Aktbil 149/404
Förhör HD

"[...] jag hatar dig djupt om det här är det bästa du kan du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här svara nu jag vet att jag har sagt allvarliga saker menar dom svara nu.""

Aktbil 168/3547
1 mars- 17

SD: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
"

A 164, s. 1311

Det är hemskt att läsa alla hot han skrev till LW. Han är och förblir det lägsta av det lägsta en människa kan vara. Ett kräk som hotar barn och kvinnor har förbrukat sin rätt att vistas på gator och torg.
Citera
2020-10-27, 12:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig, andra trådskrivare har mycket bättre funderingar än vad jag hade gällande G-vik och tider.

Vad gäller HD:s misstankar ang om SD/LW fortsatt med sina träffar...

Om jag kommer ihåg rätt från att ha läst HD/SD:s sms veckorna före resan när de var djupt osams så kom även LW på tal (som jag misstänker).

Barnen hade en sen kväll ringt till HD när SD var borta och de fick inget svar på hans mobil.
HD ifrågasatte vad han gjorde och SD svarade att han hade telefonen på laddning och var ute på en runda för att testa en cykel! Han skrev också något typ... jag vet vad du tänker på ev träff med SP (som jag uppfattar det syftar han på LW:s geonick)... och han skriver sedan att jag vill inte att du ska tänka så.

Inte ordagrant från FUP men något jag tänkte på när jag läste sms:en mellan SD/HD. Funderade på vem SP var och kom fram till att det nog syftade på LW.

Så ska du verkligen inte känna!
Du reflekterar över saker som tillför tråden nya tankar och på det viset kommer vi vidare. En del är väldigt insatta och är riktigt skärpta i sina analyser, men vi kan alla bidra på vår egen nivå och utifrån det vi har läst och sett.

Jag minns det du nu tar upp, att barnen hade undrat var SD var då han inte svarade och absolut tror jag att du har rätt att HD hade sina misstankar ibland. Kanske anade hon mer än vad jag förstått, eller vad som framkommer i konversationerna. HD har för mig verkat som en person som trycker ner en hel del, men kanske mår dåligt över det som pyr därinne i hennes innersta förträngda tankar.

Tillägg:

Verkade som det blev något knas med citeringen.
Försökt fixa till det.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-27 kl. 12:52.
Citera
2020-10-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HOT från SD till Lena

Aktbilaga 168/3493

Det finns även i:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
Förhör HD:
Aktbil 149/403
."

Andra hot:

Aktbil 149/404
Förhör HD

Aktbil 168/3547
1 mars- 17

"

A 164, s. 1311

Han erkänner själv på ett ställe att det är ett dödshot! Han är en dominant jävel som tror att hans ord är lag. Hur f-n kan någon kvinna stå ut med den dåren?
Citera
2020-10-27, 14:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han erkänner själv på ett ställe att det är ett dödshot! Han är en dominant jävel som tror att hans ord är lag. Hur f-n kan någon kvinna stå ut med den dåren?

Det är väl genom hot som han lyckas ha kvar kvinnan i sitt liv.
Citera
2020-10-27, 14:30
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Var det första gången du läste det där med tanke på din kommentar?Jag har sett det en hundratals ggr nu.Var kan man läsa att hans ord e lag?Har det med mordet att göra?Ere skvaller?
Citera
2020-10-27, 14:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är hemskt att läsa alla hot han skrev till LW. Han är och förblir det lägsta av det lägsta en människa kan vara. Ett kräk som hotar barn och kvinnor har förbrukat sin rätt att vistas på gator och torg.

Jag tycker att det säger oerhört mycket om hans personlighet.

Vem säger ens sådant? Hur arg man än blir?

Lite mer som jag hittade i tråden (@pisatrone)

A 164, s.81

Screeenshot från Lenas mobil 2017-10-18

SD: "Jag mallade honom från en adress
skapad från anonymiserad dator.
Delgav Information (minns ej vad). Sa
att jag var en vän till en vän och att det
såg ut som att någon använt hans
konto blivit använt av annan. Föreslog
bestämt att han han skulle byta lösen.
"

Fortsättningen på konversationen avslöjar att det handlar om en konflikt som utlöst det hela (naturligtvis). Frågan är vem det handlar om:

------------------------------------------------------------------------------------
sid 80

LW: "Sluta att radera i chatten"
"Nöj dig med att rensa i din ände"
SD: "Vill köra enbart hemlig chatt med
automatisk raderlng "
"Tyvärr verkar det itne fungera på
morgonens bild eftersom Jag valde för
lång tid
"

LW: "Det är ofred"

SD: "Den är att skapa möjligheter till bättre
kommunikation. Skulle vara annat om
du inte hotade
"

LW: "Vad? Den försvann Ju?"
"Tydligen bäst jag säger det igen:"

SD: "Bra. Ser ej ut som den försvann. Får
alltid meddelande om din programvara
när jag skickar där
"
"Du behöver ej säga"
"Vi vet båda"

LW: "Hot finns inte när su väljer fred"
"Säger så länge du säger
"

SD: "Jag får uttrycka min åsikt ändå. Att det
är du som väljer bort de bästa möjliga
förutsättningarna
"

LW: "Jag får uttrycka min åsikt ändå. Att det
är du som väljer bort de bästa möjliga
förutsättningarna
"

SD: "Ja, du får. Tyckte det var onödigt bara.
Varsågod och skriv det många gånger
till
"

LW: "Ja, du får. Tyckte det var onödigt bara.
Varsågod och skriv det många gånger
till
"
"Fint. nu kan hon skaffa er ännu en
fjäder i hatten
"

SD: " ?"

SD: "Vet ej vad du menar. Men du är på glid.
Låter Inte som något trevligt ska
komma ur din mun. Låter som du ska
prata illa om mig och tg. Har jag fel?
"

LW: "Självklart har du fel"
"Vi struntar I det "

SD: "Då ber jag om ursäkt. Fortsätt för all
del då
"

LW: "Ska Jag säga det igen? Vi struntar I det "
"Förklara Istället hur du menar att du
sagt åt N att byta lösenord
"

SD: "Ok. Vi struntar Idet. Lite konstigt
eftersom du bara menade väl elelr så,
Men ok
"

LW: "Oerhört viktigt att du säger rätt nu"
"Om det andra hade du fel. Eftersom det
Inte var av stor vikt att ta vidare släpper
Jag eftersom det tog dåligt. Inte
intresserad av tjafs
"

SD "Jag mallade honom från en adress
skapad från anonymiserad dator.
Delgav Information (minns ej vad). Sa
att jag var en vän till en vän och att det
såg ut som att någon använt hans
konto blivit använt av annan. Föreslog
bestämt att han han skulle byta lösen
."
"Ja, Jag hade tydligrn fel. Glad för det"

LW: "Det var dumt gjort, mycket dumt"

SD: "Upptagen en stund nu"

LW: "Kontakta Inte mina barn mera"
"Varken på gott eller ont"
"Jag blir också upptagen, möte"
"Om Jämställdhet"
"Om tillplattning"
"Sexuella trakasserier"
"Maktordning"

SD: "Nej, det var ett sätt att säkra både mig,
men också en framtid åt dig. Jag har ju
relayat Information när du ej haft
honom som vän
"
"Jag slutar strax. Åker hem"

LW: "Normalisering av skeva förhållanden"

SD: "Hörs ikväll då"

----------------------------------------------------------------------------------
Screenhots är tagna 18 okt- 17, så man kan inte riktigt veta när konversationen skedde. Men även dagen innan har Lena tagit screenhots, så på något sätt känns det som att det kan vara de aktuella dagarna som det händer som de är tagna? Särskilt som SD verkar ha på radering.

Den här meningen nedan känns även det som ett förtäckt hot (säkra en framtid till dig). Men vem pratar SD om att han har relevant information om när Lena inte haft honom som vän.
Kanske är det ordet "när" som stör tanken på att det skulle vara något positivt. Och kanske ordet "relevant". Som att det är något han har hört, eller fått till sig på annat sätt () och att det inte är något som han verkar nöjd över.

"Nej, det var ett sätt att säkra både mig,
men också en framtid åt dig. Jag har ju
relayat Information när du ej haft
honom som vän
"
Citera
2020-10-27, 14:37
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om du kostar på dig att läsa vad jag skrev så ser du att jag skrev UMGÅS med barnen (ej leka)! Det är vad de flesta normala föräldrar gör/vill göra, UMGÅS med sina barn.
Vad gäller SD och de sista veckorna innan resan ville han inte ens ha barnen hemma hos sig. Han ville lämna över barnen till HD eller till svärföräldrarna.

Själva sexlekarna har inte med mordet att göra, det var inte under själva akten som LW dog.

SD drar till med allt blodigt sex för att kunna förklara blodförekomst på kläder, i huset, cykel mm. För att sen ändra sig efter att ha läst FUP (likt cykelturer där ingen sett honom).
Tonåringar umgås inte,möjligen får man en inköpslista av dom att ta med sig.Man får ändra sig efter fup
så många ggr man vill men har man bevis så är det omöjligt att ändra på sig.Så det är upp till ÅK och bevisa saker och ting ist för att titta på hur MGM ändrar sin story.
Citera
2020-10-27, 14:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När S gjorde P7an berättade den sluge att han blev sexuellt upphetsad av ilskan till L. När han sa detta visste han ännu inte att hans sperma fanns på hennes kjol, men han anade nog att polisen skulle få nys om tillfället han använde våld mot L i ett sexuellt sammanhang?
Eftersom Lena bevisligen inte var så noga med hygienen (vad som rann) så frågar man sig vad som får dig att tro att SD inte visste om Lenas kjol var nerkladdad med sperma?
AB 147 förhör SD (3) s 640 (pdf)

FL2: Hur då menar du?
MT: Att.. när vi har haft sex hemma hos henne så tar hon ju aldrig på sig nånting utan .. ah ..
hon går alltid runt med toapapper.. mellan benen en stund och sen duschar hon .. och sen är
det nya trosor och .. sånt där .. trosskydd.
FL2: Och hur har hon det här toapappret?
MT: Vad sa du?
FL2: Hur.. på vilket sätt använder hon det här toapappret?
MT: Ja .. hon har det mellan benen bara och går runt en stund tills .. det har kommit ut det
som behöver komma ut..
FL2: Hur länge går hon runt så?
MT: Äh .. tills hon ko .. tills hon går till duschen. Men .. så pass länge så att.. jag brukar tjaffsa
med henne för att.. det är inte det attraktivaste .. en naken människa som går runt med en tuss
toapapper..
FL2: Gör hon så varje gång?
MT: Ah i princip .. äeh varje gång nej det ka .. nej det.. nej! det måste jag ju säga eftersom ni
är ni .. så nej hon gör inte varje gång.
FL2: Näe ..
MT: Men det.. det är det vanliga .. när vi är hos henne. Det står till och med en liten toarulle
för ändamålet i soffbordet. Där vi oftast hamnar hos henne .. det står en toarulle bredvid
sängen också för ändamålet.
FL2: Vad är ändamålet, vad är anledningen till att hon tar..
MT: Eh att.. att det inte ska komma .. kladd på fel ställen.
FL2: Vad är det för kladd?
MT: Ja det är rester av mig och rester av henne ..
FL2: Och vad är det för rester?
MT: Det är sperma, det är blod det är slidsekret eller vad det kan kallas ..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-27 kl. 14:47.
Citera
2020-10-27, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, eller hur?

Det finns något som känns extremt barnsligt och det finns en stark aggression som han har svårt att kontrollera. Det över tid också. Aggression fortsätter även efter timmar, ibland dagar. Det känns väldigt stört hur han kan lägga så mycket energi på att lägga ut läskiga hot som att fota utanför fönstret, förtäckta hot om att kontrollera även en femte och sjätte gång, hänga lyktor på dörren, smyga in i Lenas hus och lägga ett ljus i sängen och att ta anonym kontakt med äldste sonen om att någon hackat in på hans dator. Frågan är om han spanat/hackat in på Ns dator faktiskt för vilken info skulle han kunna ha som visar att han faktiskt har något att komma med?

Så otäckt och sjukligt att man kan inte förstå hur Lena inte reagerar hårdare.

Och det är där jag kämpar för att förstå, men också acceptera att det blir en sjuklig bindning som är svår att ta sig ur.
Citera
2020-10-27, 15:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är väl genom hot som han lyckas ha kvar kvinnan i sitt liv.
Skitsnack. Ni blåljuger.
Det var genom hot han försökte bli av med den galet efterhängsna psykbitchen. Det enda SD försökte kontrollera var Lenas bipolaritet som förvärrades av Mitazipanen nån okunnig läkare förskrev till henne. SD hade behövt proffessionellt handledning för att ensam kunna handskas med en så allvarigt psyksjuk människa.

Aktbilaga IT-protokoll 164. Sid. 1307 - 1310 Kontrollfreaket Lena korsförhör SD som vanligt.

L. har du knullat runt?

*Lena visar här en bild på en kondom hon har mellan fingrarna (obs * eget tillägg)

L. Dolt dig Igen ser jag (fb). Varför av och på?

L. Eller har kanske Tg varit ute och testat !lite? Båda, tillsammans med andra?

L. Testa nya saker man fantiserat om tillsammans.

S. VIII du verkligen diskutera mitt sexliv? På riktigt? Tror du att något blir bra av det?

Sid 1310.
L. Vad är du?

S. Pä väg hem.

L. var har du varit då?

S. Jobbat.

L. dina svar låter som nån som försöker undvika ett svara det egentliga, som försöker slinka undan så mycket som
möjligt.

S Onej!

L. du åkte och Jobbade efter vi sågs? Du fortsätter låta som det jag sa du låter som . tre frågor sen du borde svarat på var du är och vad du gör. Frågan mycket enkel att förslå Innebörden I. Ditt Icke- svarande signalerar väldigt mycket det jag beskrev. Agera annolunda om du menar annorlunda.

Otroligt vad hon förföljde honom och pumpade honom på upplysningar om hans sexliv vilket hon sen använde som vapen och slängde i ansiktet på HD. . Fy fan.
Lena var den kontrollerande, dominanta, absurt svarsjuka "mannen" som genustrollen förgäves försöker få SD till.
Lena hade behövt lära sig att det inte går att så ondska och skörda kärlek.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-27 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in