2020-10-27, 11:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mao missade jag och korrigerade rätt fort.
Han lyckades ju ha ihjäl några tiotals miljoner kineser.

Lenin var inte i grunden illasinnad eller ville sko sig själv.
Däremot hatar jag kommunism, men det är en annan fråga.

Haha 😂 det var ungefär nu som du tappade all trovärdighet.

Lenin inte illasinnad.:-D 10+ miljoner döda håller nog inte med.
2020-10-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, precis! Trump har en stark personlig utstrålning och folk tar det som styrka.
Visst påminner han tydligt om Hitler, det är väl det du menar.

Obama var också som Hitler då? Personkulten var ju stark där också.

Ett förslag är att tänka igenom en gång till innan du skriver.

Citat:
Likadant har Trump förklarat en dödlig smitta för ofarlig och hindrat restriktioner. Och resultatet ser vi tydligt nu. Trump ÄR oerhört farlig!

Då anser ju du att Tegnell har fel när han säger att det är farligare att gå över ett övergångsställe än att få Corona. För det är i princip vad Trump säger.

Nej du tack. Tegnell har rätt och du är en vetenskapsförnekare.
2020-10-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Hur vet du att Sverige har god kontroll på smittan? Vi har ju haft slappare restriktioner än USA. Mörkertalet i Sverige är troligtvis enormt! Allt snack om att Trump ska beskyllas för dödsfallen är fullständigt barockt. Då borde du ju skylla lika mycket på Tegnell & Löfven, om du ska vara konsekvent. Eller Kina framför allt. Trumphatet förblindar er förmåga att tänka rationellt och logiskt.

Det här har jag setts lyfta av flera. Varför måste man skylla på Tegnell & Löfven i en konversation om USAs presidentval? Varför är det upp till dom som kritiserar Trumps hantering att själva vara epidemiologer? Det är ju han som är president. Han är VALD att ta tuffa beslut, att vara informerad, att skydda sin befolkning. Att utkräva någon slags "men vad skulle DU ha gjort då?" eller "men SVERIGE måste du ju prata om också isåfall!". Varför?

Det enda som är relevant är - tycker man att Trump gjort ett fullgott jobb som president under en härjande pandemi, eller inte? Ni kan tala överdödlighet bäst ni vill. Jag själv tycker att det är magstarkt att när man studerar Trumps ageranden framförallt i januari-mars landa i slutsatsen att alla dessa döda hade dött ändå. Och det amerikanska folket verkar hålla med.
2020-10-27, 11:08
Medlem
Citat:
Det sammanlagda dödstalet är förstås viktigare. USA, världens rikaste land och av många ses som det mest välmående, ligger betydligt högre än Sverige. Bara Spanien, Brasilien och något land till ligger högre, enligt den här kartan:
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_by_country_and_territory#/media/File:COVID-19_Outbreak_World_Map_Total_Deaths_per_Capita.svg

Och Trumps stab säger nu att man inte kan kontrollera viruset, så vad kan man vänta sig i fortsättningen.
I Sverige har vi god kontroll på smittan, tack vare att regeringen och myndigheter har samarbetat med smittskyddsexperter och det är deras kunskap som fått styra.

Finns ju många experter som inte håller med om att vi har god kontroll på smittan eller att våra åtgärder är rätt. Tänka sig att experter kan ha olika åsikter. Precis som i klimatfrågan.

Du är som vanligt inte genomtänkt.
2020-10-27, 11:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mytoman. Inte ens miljardärer satsar så högt på beting.

Jodå, det är ett effektivt sätt att påverka odds.
2020-10-27, 11:15
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Påstår du att det inte har dött 226 000 i covid-19 i USA och att antalet smittade inte är 8,5 miljoner?

Och fortfarande är vänstern helt efternlivna när de rabblar sina siffror.

Det bor 33x fler människor i USA mot i Sverige 33x6000(Sveriges dödstal) = 198.000 motsvarande i Sverige. Sen är USA ett land utav fetma och Diabetes och man lever tätt inpå varandra, så det är inte så konstigt att fler dör där.

Demokraterna kör stenhårt med Covid och att det är Trumps fel. Jag kan lova dig att det hade sett lika dant ut (och eventuellt ännu värre) om Hillary hade varit bakom rodret.
2020-10-27, 11:19
Medlem
Citat:
Men vem är intresserad av personkult i politiken? Såvitt jag vet är det bara trumpsters.

Demokraterna hanterar pandemin klokare, demokratiska väljare är kanske också mer försiktiga och vet att de bör undvika folksamlingar.

Demokratiska stater gör väl inget bättre än Republikanska?
2020-10-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Demokraterna kör stenhårt med Covid och att det är Trumps fel. Jag kan lova dig att det hade sett lika dant ut (och eventuellt ännu värre) om Hillary hade varit bakom rodret.

Och hur tror du republikanerna hade kört i en sådan situation? Varit jättesnälla?
Testar Trumpsidans taktik här.

(Oavsett vad så är det inte Hillary som är president. Att det ska vara så svårt att erkänna att Trump hade kunnat göra saker bättre? Mycket bättre till och med. Jag har iallafall varit supertydlig med att självklart är inte covidens existens Trumps fel, men den här whatabout-ismen som pågår på Trumpkanten är störig och svag argumentation.)
2020-10-27, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Rasmussen Reports:

White House Watch
Trump 48%, Biden 47%
Monday, October 26, 2020
It’s neck-and-neck, with President Trump just barely ahead in Rasmussen Reports’ first daily White House Watch survey.

The latest national telephone and online survey finds Trump edging Democrat Joe Biden 48% to 47% among Likely U.S. Voters. Three percent (3%) prefer some other candidate, while two percent (2%) remain undecided. (To see survey question wording, click here.)

Last Wednesday, Biden held a 49% to 46% lead, but the race has been tightening since early in the month. This is the first time Trump has been ahead since mid-September.
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/white_house_watch_oct26

Jag ser två möjligheter till varför Rasmussen gör så här. Dvs går emot alla andra polls

1)de vill återigen kallas för den poll som prickade rätt när alla andra hade fel.
2)donald Trump har precis sparkat sin interna pollster och de försöker få tag i ett sista kontrakt under november månad. Visar det sig att de har fel så kan de hävda att media diskriminerar dem för attdde är en konservativ poll.
För MAGA spelar det ingen roll. De köper det ändå. De behöver en talking point på tv. Något att hänvisa till och säga. Se där Trump leder faktiskt.
2020-10-27, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Testar Trumpsidans taktik här...

(men den här whatabout-ismen som pågår på Trumpkanten är störig och svag argumentation.)

Vad mer återstår för dem att hänvisa till? Donald Trump har varit en kolossalt dålig president?
Rekordhög arbetslöshet i usa
Pandemi med över 220tusen döda
En president som aktivt försöker avskaffa sjukvård åt de allra fattigaste. Mitt i en pandemi. Så att fler ska dö.
Infrastruktur i spillror
En västallians i spillror

Are you tired of winning yet?

Jag förutspår att den som läser detta och blivit upprörd kommer att svara med ett whataboutism-svar
2020-10-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag ser två möjligheter till varför Rasmussen gör så här. Dvs går emot alla andra polls

1)de vill återigen kallas för den poll som prickade rätt när alla andra hade fel.
2)donald Trump har precis sparkat sin interna pollster och de försöker få tag i ett sista kontrakt under november månad. Visar det sig att de har fel så kan de hävda att media diskriminerar dem för attdde är en konservativ poll.
För MAGA spelar det ingen roll. De köper det ändå. De behöver en talking point på tv. Något att hänvisa till och säga. Se där Trump leder faktiskt.

Det kan ju också bero på att Rasmussen frågar betydligt färre än vad de andra gör
2020-10-27, 11:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Okej! Annars är väl trenden mer intressant:
Last Wednesday, Biden held a 49% to 46% lead, but the race has been tightening since early in the month. This is the first time Trump has been ahead since mid-September.
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/white_house_watch_oct26

Går de andra åt motsatta hållet? De mer tillförlitliga pollsen menar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in