• 1
  • 2
2020-10-08, 12:30
Medlem
Brabo håller på att bygga nya bostäder i området Solna norra Haga (vid Solna station) som ännu ej har lagt ut priser än. Vart skulle ni gissa att prisspannet ligger?
försäljningen skulle börja i november och jag funderar på om jag ska vänta på den eller köpa en annan lägenhet som ligger ute. Jag har inte bråttom med att flytta men är orolig för att norra haga blir dyrare än vad jag hoppas, vilket är över 2.6 milj för en etta.
Citera
2020-10-09, 18:25
Medlem
Jag är också intresserad av detta projekt. Har ringt dem flera gånger fast inget direkt svar bara vänta och så vidare!

Tycker de väntar och se vad Corona ska göra med marknaden och sätta rätt pris! Jag tycker de kommer ha det lite svårt att sälja alla dem där lägenheter. För eftereffekten av Corona kommer att visa sig under 2021!

Skulle vara kul att få lite insider input om priserna!

Mvh;
FFN
https://www.youtube.com/watch?v=4L1H...SwedishApaches
Citera
2020-10-26, 08:32
Medlem
C0ws avatar
Nå, någon mer som har anmält sig till VIP-säljstarten som börjar idag?

Har aldrig varit med om hur det är när man ska vara med på försäljning innan allt läggs ut till allmänheten. Hur snabb måste man vara? Jag vart väldigt intresserad av 2,5 rummarna så jag anmälde mig till VIP-försäljningen och när dessa VIP-mails kom så var det först till kvarn att ställa sig i kön. Jag anmälde och ställde mig i kö ca 4-5 minuter efter att mailet kom, så jag hoppas verkligen att jag är en av de snabbaste. Eller brukar de vara många som sitter framför datorn och väntar? Brukar lägenheterna gå åt snabbt i såna här lägen?
Citera
2020-10-26, 10:44
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Bostadsorter och områden
/Moderator
Citera
2020-10-26, 11:42
Medlem
Citat:
Jag har inte bråttom med att flytta men är orolig för att norra haga blir dyrare än vad jag hoppas, vilket är över 2.6 milj för en etta.

Jag tror e kommer att ligga där någonstans. Du kommer nog att hitta något. Jag tror man kan uppskatta priset utifrån vad de nybyggda lyorna kostar på bl.a. Garvis Carlssons Gata och Solnavägen i nya Råsunda (området där gamla Råsundastadion låg).

Giirrll betänk dock att gula linjen är klar först 2028 och inte 2026 som det står på deras hemsida (troligtvis 2030 med förseningar). Frågan är om du bor kvar i din etta då - troligtvis hinner du aldrig se en ev. värdehöjning p.g.a. den linjen, eller den synergi närheten till södra Hagastaden eventuellt kan ge.

Kul att de bygger där så mycket i Solna och Sundbyberg, men jag skulle nog hellre bosätta mig i nya Råsunda då det ligger närmre kommersiell verksamhet/restaurang/fik (Solna centrum, gamla Råsunda) och inte lika nära E4an (har ingen vinning i att sälja det området dock - bor i en annan del av norrort).

För C0w kanske det är bättre investering, då du kollar på en större lya. Tror man skall ha en 10-årshorisont ifall man vill se någon avkastning värd att tala om (och då finns det nog lättare sätt att göra bostadskarriär).

Förstår dock lockelsen i att ha tillgång till både tunnelbana, pendel och tvärbana. Om man vill ha de kommunikationsmöjligheterna kan man ju också kolla på centrala Sundbyberg och redan färdiga nybyggen som vid t.ex. Spinnerigatan eller Vintergatan.

Nybyggen blir lätt försenade och därför är det ju lite lurigt att boka en mindre lägenhet. Jag tänker bl.a. på de konflikter man såg i samband med förseningarna av West Side i Solna.
Citera
2020-10-26, 19:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amnyonnoynma
Jag tror e kommer att ligga där någonstans. Du kommer nog att hitta något. Jag tror man kan uppskatta priset utifrån vad de nybyggda lyorna kostar på bl.a. Garvis Carlssons Gata och Solnavägen i nya Råsunda (området där gamla Råsundastadion låg).

Giirrll betänk dock att gula linjen är klar först 2028 och inte 2026 som det står på deras hemsida (troligtvis 2030 med förseningar). Frågan är om du bor kvar i din etta då - troligtvis hinner du aldrig se en ev. värdehöjning p.g.a. den linjen, eller den synergi närheten till södra Hagastaden eventuellt kan ge.

Kul att de bygger där så mycket i Solna och Sundbyberg, men jag skulle nog hellre bosätta mig i nya Råsunda då det ligger närmre kommersiell verksamhet/restaurang/fik (Solna centrum, gamla Råsunda) och inte lika nära E4an (har ingen vinning i att sälja det området dock - bor i en annan del av norrort).

För C0w kanske det är bättre investering, då du kollar på en större lya. Tror man skall ha en 10-årshorisont ifall man vill se någon avkastning värd att tala om (och då finns det nog lättare sätt att göra bostadskarriär).

Förstår dock lockelsen i att ha tillgång till både tunnelbana, pendel och tvärbana. Om man vill ha de kommunikationsmöjligheterna kan man ju också kolla på centrala Sundbyberg och redan färdiga nybyggen som vid t.ex. Spinnerigatan eller Vintergatan.

Nybyggen blir lätt försenade och därför är det ju lite lurigt att boka en mindre lägenhet. Jag tänker bl.a. på de konflikter man såg i samband med förseningarna av West Side i Solna.

För mig är det i stort sett perfekt. Det är väldigt nära stan, typ så nära stan man kan komma utan att vara i stan, lägre kommunalskatt 29 istället för 32, jobbet är i närheten så slipper ta bilen då jag kan åka med elsparkcykel istället typ 15 minuter och säkert något liknande kommunalt istället för ca 55 minuter som jag har idag... och 2,5'orna de har passar perfekt. 50 kvm så det är inte så stort, men absolut inte litet heller. Har tjej men kommer bo själv ett bra tag till och sen längre fram när en C0w jr kommer till till världen så kan det rummet användas till barnet. Nu ska det vara ett gamingrum Men ja, allt som allt känns väldigt framtidssäkert.

Har väntat på samtal hela jävla dagen, men inte fått något. Har följt försäljningen på nätet och tycker de har varit väldigt sega, de har bara sålt 16 lgh på hela dagen. Sen verkar det som att många försöker ringa dem för att tränga sig i kön, fick nyss ett mail där de skriver att mäklarna kan inte ta emot samtal då de fokuserar på att ringa de som anmält sig i turordning, det går inte att tränga sig i kön osv... Men iallafall, såg att de flesta har köpt de mindre lägenheterna nu, så de jag vill ha finns de allra flesta kvar. Hoppas på samtal imorgon då.
Citera
2020-10-27, 10:23
Medlem
Jag tror det blir toppen för dig. Man gillar ju all kringservice som gratis gym (även om det verkar lite weird att gymma med sina grannar), takterrassen, verkstaden samt cykel och bilpoolen. Bara hoppas att det blir en bra närlivs i gatuplan.

Om man hade fått drömma så hade det ju varit härligt om de hade kunnat bygga en cykelbro över Brunnsviken; med det hade ju Solnaborna fått smidigare att ta sig till universitetet, Bergianska och naturhistoriska, men det skulle ju fågelskådarna, Kungen och båtägarna aldrig gå med på.

Gamingrum. Love it!
Citera
2020-10-27, 11:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amnyonnoynma
Jag tror det blir toppen för dig. Man gillar ju all kringservice som gratis gym (även om det verkar lite weird att gymma med sina grannar), takterrassen, verkstaden samt cykel och bilpoolen. Bara hoppas att det blir en bra närlivs i gatuplan.

Om man hade fått drömma så hade det ju varit härligt om de hade kunnat bygga en cykelbro över Brunnsviken; med det hade ju Solnaborna fått smidigare att ta sig till universitetet, Bergianska och naturhistoriska, men det skulle ju fågelskådarna, Kungen och båtägarna aldrig gå med på.

Gamingrum. Love it!

Jag var så otålig att jag var tvungen att maila dem och kolla läget. Frågade vilken plats jag hade i kön för tillfället och en av mäklarna svarade att jag är på 81a plats i kön Ser att de har sålt 3 lgh till sen dess, så är väl på plats 78 nu som värst. Ännu en etta som rykt och två fyror, så än så länge ligger de jag vill ha allra mest kvar. Kan inte göra så mycket mer än att hoppas på att folk inte är så intresserade av samma lgh som mig eller att de åtminstone inte är sugna på 2,5'orna som är medel/medel-dyra. De lägger på 50k för varje våning, så kanske inte finns så många som är sugna på att betala 3,4m som jag är när den billigaste går att få för 3,2m + att det finns massor av andra lägenheter kvar som är billigare.

Aja, hoppas på det bästa.
Senast redigerad av C0w 2020-10-27 kl. 11:48.
Citera
2020-10-27, 14:41
Medlem
Jag har inte heller blivit uppringd. Anmälde mig till VIP-listan inom 1 minut och trodde jag skulle vara bland de första. I övrigt har det gått otroligt segt idag. Ingen förändring syns på listan jämfört med gårdagen...
Citera
2020-10-27, 15:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolgay
Jag har inte heller blivit uppringd. Anmälde mig till VIP-listan inom 1 minut och trodde jag skulle vara bland de första. I övrigt har det gått otroligt segt idag. Ingen förändring syns på listan jämfört med gårdagen...

Jag tittade till inkorgen lite noggrannare och ser att jag anmälde mig efter 2 minuter, men det konstiga är att mailet kom 12:04 men för min pappa som också anmälde sig så står det 12:01. Jag har hotmail, pappa har gmail. Trodde att alla fick mailet 12:04 men det går ju inte om pappa fick mailet 3 minuter innan mig, så antar väl att de tryckte på skicka prick 12:00 och sen tills servrarna på hotmail och gmail har gjort sitt osv så har det väl tagit nån minut eller så och om det stämmer så är jag fan 6 minuter sen, och inte 2. Fattar då att jag hamnade högt upp på kön och blir fan lite småsur.

Va? Hos mig var det +3 sålda lägenheter och nu en till. Låg på 16 igår och nu på 20.
Sen att det går segt på listan kan betyda något bra också. Har svårt att tro att de hinner ringa upp typ bara 10 pers om dagen, är väl snarare att de har ringt fler men att några kanske missar samtalet och att några inte är intresserade längre eller att deras önskade lägenheter bokats av någon annan.

Hursom fortfarande ingen som har rört 2,5orna förutom de 2 om såldes igår... bra fortsätt så
Citera
2020-10-27, 18:08
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolgay

Med tanke på tiden så är det nog bara 4 lgh sålda idag och thats it. Fortsätter det såhär så tycker jag det ser ljust ut för oss
Citera
2020-11-10, 22:51
Medlem
Jag har också tittat på dessa lgh hur har det gått för er andra, har ni lyckats boka?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in