Citat:
Jag har inte bråttom med att flytta men är orolig för att norra haga blir dyrare än vad jag hoppas, vilket är över 2.6 milj för en etta.
Jag tror e kommer att ligga där någonstans. Du kommer nog att hitta något. Jag tror man kan uppskatta priset utifrån vad de nybyggda lyorna kostar på bl.a. Garvis Carlssons Gata och Solnavägen i
nya Råsunda (området där gamla Råsundastadion låg).
Giirrll betänk dock att gula linjen är klar först 2028 och inte 2026 som det står på deras hemsida (troligtvis 2030 med förseningar). Frågan är om du bor kvar i din etta då - troligtvis hinner du aldrig se en ev. värdehöjning p.g.a. den linjen, eller den synergi närheten till
södra Hagastaden eventuellt kan ge.
Kul att de bygger där så mycket i Solna och Sundbyberg, men jag skulle nog hellre bosätta mig i
nya Råsunda då det ligger närmre kommersiell verksamhet/restaurang/fik (Solna centrum, gamla Råsunda) och inte lika nära E4an (har ingen vinning i att sälja det området dock - bor i en annan del av norrort).
För C0w kanske det är bättre investering, då du kollar på en större lya. Tror man skall ha en 10-årshorisont ifall man vill se någon avkastning värd att tala om (och då finns det nog lättare sätt att göra bostadskarriär).
Förstår dock lockelsen i att ha tillgång till både tunnelbana, pendel och tvärbana. Om man vill ha de kommunikationsmöjligheterna kan man ju också kolla på centrala Sundbyberg och redan färdiga nybyggen som vid t.ex. Spinnerigatan eller Vintergatan.
Nybyggen blir lätt försenade och därför är det ju lite lurigt att boka en mindre lägenhet. Jag tänker bl.a. på de konflikter man såg i samband med förseningarna av
West Side i Solna.