2020-10-26, 21:42
Medlem
09GRs avatar
Man kan ju bara hoppas att fängelset får honom att erkänna vart kroppen finns.
Citera
2020-10-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Man kan inte motivera att brottet var så pass grovt att det skulle resultera i livtidsfängelse?

För det är ju fullständigt normalt för den svenska befolkningen att behålla avhuggna huvudena på tonårstjejer i deras garderober som trofér! 🙈🙈🙈

Ytterligare ett fall där hovrätten är medbrottslingar.

Svenska hovrätten är fullständigt värdelös!
Men du förstår väl att rätten måste ha bevis. Helst skall det finnas film så man kan följa hela händelseförloppet. Det där med "bortom rimligt tvivel" gäller inte längre. Nu skall det vara 100% fastslaget. Noll tvivel.

Förstår inte hur dom kunde döma för mord överhuvudtaget. Eller griftefridsbrott ens. Hon snubblade ju och råkade skära halsen av sig på en rektangulär blomlåda i plåt som stått på golvet. Lika troligt som allt annat ju.

T var ju sjysst och tog var på huvudet för identifikation. Skulle ju lämna in det efter helgen ju. Resten slängde han för det tog för stor plats.Stackarn är helt missförstådd, han som bara ville hennes bästa.
Citera
2020-10-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
De är ju sinnessjukt att han kommer undan med 12 år.

Håll tummarna att han blir utdragen i skogen och knäppt när han lämnar fängelset som en annan mördare råkade ut för.
Citera
2020-10-27, 00:36
Medlem
ÄR det nån som vet vad fanskapet menade med det han sa i rätten att "polisen inte vill kolla upp mina spår/tips" eller hur han nu uttryckte sig.....
Vad har han tipsat polisen om?
Citera
2020-10-27, 00:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Håll tummarna att han blir utdragen i skogen och knäppt när han lämnar fängelset som en annan mördare råkade ut för.

Knäppt av vem?
Att någon hämnas är inte så vanligt som man kanske kan tro.
Möjligen bland gängkriminella.
Citera
2020-10-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Knäppt av vem?
Att någon hämnas är inte så vanligt som man kanske kan tro.
Möjligen bland gängkriminella.

Vet inte av vem. Spelar ingen roll bara det blir gjort. Vet att det inte är sannolikt men snubben är å andra sidan ökänd så kanske.
Citera
2020-10-27, 03:43
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10

Troligen en nedgrävd kropp i någon öde plats är min teori om detta vad mördare och medhjälpare gjort med kroppen.
Tror jag med. Wilmas pappa hade ju sett när han tittade in genom brevinkastet lera på hallmattan och T:s skor var leriga. Har för mig det var på lördag förmiddag? Står i fup.
Citera
2020-10-27, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Och omständigheterna i relationen? Att W var omyndig, rädd och beroende av hans välvilja.
Det borde vara skäl till livstidsdom.

HR var överens med TR om bedömningen av brottets art. Vid bedömningen av påföljden var det en något avvikande bedömning.

HR utgick från den gamla bedömningsgrunden då brottet skedde innan det nya synsättet trätt ikraft. Där gav mord som regel 14-16 år. Nu hittades vitala kroppsdelar vilket vilket gav ett mervärde till påföljden och resulterade i 18 år.

Nu utgick HR i sitt resonemang från gärningsmannens förehavanden. Hade offret involverats i detta, med avseende på ålder och beroendeställning till densamme, hade de mycket väl kunnat plussat på ytterligare ett snäpp och landat på livstid.

Nu är visserligen 18 år normal tidbedömning för livstid. Då denna normtid är stigande har förmodligen gärningsmannen tjänat ett par år på detta. Han får nu förmodligen finna sig i att vara inlåst ca 16 år.
Citera
2020-10-27, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus3.0
ÄR det nån som vet vad fanskapet menade med det han sa i rätten att "polisen inte vill kolla upp mina spår/tips" eller hur han nu uttryckte sig.....
Vad har han tipsat polisen om?

Han har inte tipsat om något konkret. Det är ett inte helt ovanligt försök att så splitt i rätten. Ett försök att flytta fokus från honom till någon okänd person som ingen sett.
Citera
2020-10-27, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
HR var överens med TR om bedömningen av brottets art. Vid bedömningen av påföljden var det en något avvikande bedömning.

HR utgick från den gamla bedömningsgrunden då brottet skedde innan det nya synsättet trätt ikraft. Där gav mord som regel 14-16 år. Nu hittades vitala kroppsdelar vilket vilket gav ett mervärde till påföljden och resulterade i 18 år.

Nu utgick HR i sitt resonemang från gärningsmannens förehavanden. Hade offret involverats i detta, med avseende på ålder och beroendeställning till densamme, hade de mycket väl kunnat plussat på ytterligare ett snäpp och landat på livstid.

Nu är visserligen 18 år normal tidbedömning för livstid. Då denna normtid är stigande har förmodligen gärningsmannen tjänat ett par år på detta. Han får nu förmodligen finna sig i att vara inlåst ca 16 år.
Jag undrar om interner a får ha datorer och surfplattor i fängelserna? Kommer T ha möjlighet att tex. läsa det som skrivs här på fb forum? Det är väl i så fall ingen rolig läsning för honom om han får läsa om sig själv.
Citera
2020-10-27, 07:27
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag undrar om interner a får ha datorer och surfplattor i fängelserna? Kommer T ha möjlighet att tex. läsa det som skrivs här på fb forum? Det är väl i så fall ingen rolig läsning för honom om han får läsa om sig själv.
Nej! de får inte ha datorer.
Citera
2020-10-27, 08:07
Medlem
tomyhockeys avatar
många tror att hans föräldrar har hjälpt eller hans släkt med vad finns det för teorier att hans kompisar som går med han på mcdonalds dagen efter wilmas försvinnande . typiskt blatte stil att käka på mcdonalds efter mord.

även bank rånare brukar gå på mcdonalds efter ett rån.

jag tror stark att personerna som är
med på den mcdonalda bilden har säkert hjälp till med mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in