2020-10-26, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag är väl inte helt övertygad åt någotdera hållet, men USA har ett försvars- och säkerhetspolitiskt etablissemang som är oerhört inflytelserikt, även över FBI. biden är, som företrädare för en mer interventionistisk utrikespolitik, värd mer dollars för dessa lobbyister än trump. laptopen lämnades in 6 månader efter biden började sin presidentvalskampanj. jag håller det inte för otroligt att byrån undlåter att utreda bidens son för att säkerställa ett maktskifte, och/eller håller på filerna i annat syfte.

detta är inte "fringe"-teorier utan har avhandlats i seriös litteratur.

Om FBI hade utrett Bidens seriöst hade Joe Biden inte vunnit primärvalen. Istället hade Bernie Sanders gjort det.

Biden är deep states kandidat den här gången. Däremot motarbetade de honom 2016, när Hillary var deras kandidat.
Citera
2020-10-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, om man är utvecklingsstörd. Hur begränsad erfarenhetsrymd tror du man måste ha för att dra en sådan slutsats?

Jaha så du är utvecklingsstörd? Det var ju du som tillämpar induktion som ger det utvecklingsstörda resultatet. Eller använder du bara ett svårt ord som du har lärt dig utan att spendera fem sekunder ens på att sätta dig in i konceptet?
Citera
2020-10-26, 22:41
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag är väl inte helt övertygad åt någotdera hållet, men USA har ett försvars- och säkerhetspolitiskt etablissemang som är oerhört inflytelserikt, även över FBI. biden är, som företrädare för en mer interventionistisk utrikespolitik, värd mer dollars för dessa lobbyister än trump. laptopen lämnades in 6 månader efter biden började sin presidentvalskampanj. jag håller det inte för otroligt att byrån undlåter att utreda bidens son för att säkerställa ett maktskifte, och/eller håller på filerna i annat syfte.

detta är inte "fringe"-teorier utan har avhandlats i seriös litteratur.
Det finns ju inga bevis? Vad är det som ska utredas?

Det enda som finns Idag bevisat är lite nakenbilder, porr och knarkande på bidens son.

Qanons och rysstrollen har inte lyckats producera ett enda vettigt bevis förutom nakenbilderna???

Jag tror definitivt att det är möjligt att Biden är korrupt men då krävs det mer än porr och 4chan trådar.
Citera
2020-10-26, 22:42
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Om FBI hade utrett Bidens seriöst hade Joe Biden inte vunnit primärvalen. Istället hade Bernie Sanders gjort det.

Biden är deep states kandidat den här gången. Däremot motarbetade de honom 2016, när Hillary var deras kandidat.
Vad bygger du det på egentligen? Qanon? 4chan?
Citera
2020-10-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Vad har svensk förtalslagstiftning att göra med Hunter Biden? Är du full?
För övrigt, du menar alltså att Giuliani, med ett helt liv inom rättsyrket, en diger karriär där, inte har stenkoll på att han har på fötterna innan han går ut med dessa sensationella uppgifter? Du menar på att han råkade slänga ur sig lite påhittat skit, som då skulle få honom krossad som en insekt i åtal mot honom, utan att fundera på den risken?
Vad lever du i för serietidningsvärld?
Det var ett svar på en fråga ditt djävla träsktroll, läs vad jag svarade på, och på vilket sätt det har koppling. Detta är enbart förtal, smutsigt och ointressant i sitt innehåll kring Joe Biden, Ukraina hade varit intressant men det finns ju inget substantiellt där i det som påstås, allt är ju löst ryckt ur sitt sammanhang.

Om huruvida Hunter biden röker crack och får fotmassage på kuken är ju så totalt ointressant att det är pinsamt att Trumpstaben ens kastar ut det kortet, äkta eller oäkta så är det förtal i sin essens
Citera
2020-10-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
jag kollar även på dessa dagligen, så något att "meddela mig" om saknas
I detta fallet är det dock enkelt, det är en smutsig sörja som de flesta seriösa nyhetreportrar helst vill slippa ta i, de vet att detta bara handlar om att få trump återvald, då han uppenbarligen inte klarar av att bli vald på sina egna meriter efter en period vid makten.

Det är bara sorgesamt och pinsamt att se hur sanning inte längre värdesätts, och då menar jag inte relativism, eller whataboutism, utan renodlat Trumpism där man har en avsky mot kunskap och fakta. Men nu var det ju det man ville ha i USA, och följden blev ju ironiskt nog att Europa har växt sig starakare enat mot Trumpismen och NATO som spelat ut sin roll, I denna sörja blir vad Hunter Biden gjort eller inte gjort rätt avmätt och ointressant.

Jag har aldrig varit ett stort fan av Trump, men innan coronapandemin går det inte att förneka att hans administration gjorde ett bra jobb.

Det han framförallt har bidragit med är att belysa den brutalt korrupta vänstermedian runt om i världen som tidigare haft monopol på "sanningen", vilket iallafall fått mig att vakna till. Jag tycker att det är dags att du också vaknar.
Senast redigerad av KjeppkineseN 2020-10-26 kl. 22:45.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Vem skulle Biden jobba för i så fall? Vem är mäktigare än presidenten i USA? Eller skulle Biden ha hållhakar på Trump? Det tvivlar jag på.

Epstein togs av daga för att man var rädd för att han skulle läcka komprometterande uppgifter.
Han hade lite för mycket hållhakar för sitt eget bästa.

Visst satanism existerar, men jag har lite svårt att köpa det extremaste av det extrema som man beskyller dom för, men vem vet jag tar dom inte i försvar på något sätt, det är sjuka individer som pysslar med dylikt. Jag tror inte att Clinton, Trump eller Biden äter småbarn,

Det är en bra fråga. Vem tror man Epstein jobbade för? Kanske kan det vara samma som Biden jobbar för? För det verkar inte direkt som att han jobbade ensam om man säger så. Givetvis kan det vara så också men vem vet!

Förmodligen har ju någon sparat all data och har fortfarande hållhakar på alla människor som varit på ön. Då inklusive biden, har för mig han stod med på flygpassagerare listan. Det är inte omöjligt att man har hållhakar på FBI också. Det är så mycket frågetecken kring det hela att det är svårt att helt avfärda även om det givetvis verkar för sjukt för att vara sant.

Om du söker på "pictures from illumianti party" får du upp fester miljardärer haft. Där de klär ut sig och ser riktigt hemska ut. Samt att det är nakna barn dockor osv på bord som "dekoration" osv... Efter o ha sett dom bilderna hade det faktiskt inte förvånat mig för de ser ut att ha väldigt sjuka fester.

Hittade länk till barndockan som ligger på bordet. Helt ärligt så är ju det ett tydligt tecken på att det kan ligga något i det hela. Vad försöker man signalera liksom?

https://americanupbeat.com/story/secret-photos-of-an-illuminati-surrealist-ball-finally-surface/4
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Det finns ju inga bevis? Vad är det som ska utredas?

Det enda som finns Idag bevisat är lite nakenbilder, porr och knarkande på bidens son.

Qanons och rysstrollen har inte lyckats producera ett enda vettigt bevis förutom nakenbilderna???

Jag tror definitivt att det är möjligt att Biden är korrupt men då krävs det mer än porr och 4chan trådar.

Kör du samma vetting för Trump och hans gelikar eller är det annorlunda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Jo men att Joe Biden har så mycket makt och inflytande över FBI och kan muta dom för att tysta ner en sån sak det finns bara inte.

Det är på så sjuk nivå i klass med att etablissemanget i Washington skulle delta i riter där spädbarn offras och äts upp.

Det är hjärnspöken ingenting annat.
Knappt någon säger att JB har inflytande och styr FBI, det är dina väderkvarnar du skapat och slåss mot. De flest är väldigt medvetna om att en hel jävla hög av styrande figurer vill bli av med Trump. Det är motivationen. Joe Biden är en nolla i sammanhanget, han behöver inte göra något alls. Vi har sett det nu genom åtal och avsked av en hel hop FBI folk, även CIA, höga chefer även, efter Russiagatefiaskot, till och med för förfalskning av underlag för Fisadomstolarna.
Och glöm inte hela mediadrevet om "The resistance", alla tjänstemän och myndighetschefer som gick ut och rätt ut sade att de skulle göra allt i sin makt för att motarbeta alla Trumps beslut, och avsätta honom. De har liksom inte direkt varit "hemliga" och diskreta om det, förutom då när det gäller att identifiera sig...
Citera
2020-10-26, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Vad bygger du det på egentligen? Qanon? 4chan?

Jag har följt amerikansk politik i många år.
Citera
2020-10-26, 22:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kollade på FoxNews just nu, och inte ett ljud, inte en stavelse om Hunter Bidens laptop.

Noll, nada, absolut noll. Och detta är en kanal som skulle köra Biden-kritik hur mycket som helst om de bara kunde. Men de vet att denna historia är 100% fejk.

Det finns möjligtvis en laptop och eventuellt möjligtvis något företagsrelaterat dokument där.

Allt annat är 100% fake och hopklippt. En vecka före presidentvalet.
Citera
2020-10-26, 22:49
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är precis det han gjorde, han lämnade in det när han upptäckte att det kan vara barnporr på datorn. Han har redan berättat att det är en mycket stor mängd material, och han var fokuserad på mailen. När de upptäckte eventuella barnporren (ev, då inga officiella uttalanden gjorts av FBI, de kommenterar inte pågående utredningar)lämnade de in laptopen. Man har dock påvisat, med bild, att laptopen kvitterades ut av en av FBI's främsta barnporrutredare, eller åtminstone av en agent som har samma namn och liknande signatur som den utredaren. Media har fått bekräftelse av FBI att de har laptopen, och att en agent med det namnet jobbar hos dom. Du kanske skulle läsa på lite. Så slipper du skriva massa onödigt trams.

Det florerar så mycket skit kors och tvärs i den här soppan och teorier om fan och hans moster så jag ber om ursäkt ifall jag har spridit trams. Jag läste i ett inlägg i tråden, nej jag orkar inte gå igenom alla inlägg och det kan vara raderat, att Giuliani skulle sitta på en kopia av Hunters hårddisk och det var det jag dementerade.

Däremot undrar jag var Steve Bannon har fått sitt material ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in