Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Rörande hemarbete, alla tjänar ju på att de som kan arbetar hemma. Det blir ju färre smittade i omlopp och de som tvingas arbeta ute i samhället tjänar ju också på det. Att inte det var Tegnells första tanke är vad som gjorde mig så förvånad, och betänksam.
Precis. Det är det jag menar med att Anders Tegnell tänker konstigt. En gediget omtänksam person hade tänkt just som du gör.
Jag får intrycket av att Anders Tegnell inte är en omtänksam person, men han vill framstå som omtänksam. Därför säger han det som han tror uppfattas som omtänksamt i nutidens politiska klimat.
Denna vilja att framstå som omtänksam, utan att vara det, håller på att förstöra samhället. Hela flykting-industrin är resultatet av falsk omtanke. Ett samhälle som bygger på gedigen omtanke, hade aldrig accepterad anstormningen av "flyktingar". Man hade istället angripit orsaken till folkvandringarna. Falsk omtanke skapar en enorm mängd misär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Men den panikepidemi du själv skapar ..hur gör vi för att förhindra den då att smitta ?
Förslagsvis genom att åtgärda virus-epidemin. Ifall virus-epidemin avtar, så skulle det vara gynnsamt för min psykiska hälsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlaxelsost
Om det hjälpt och permanent stoppat viruset så vore det sin sak men mask och lockdowns hjälper uppenbarligen inte.
Det är inte dom åtgärder som jag skulle förespråka i första hand. Familjekarantän och smittspårning är andra metoder för att minska smittspridningen. Den första åtgärden borde emellertid ha varit att försöka stoppa viruset vid gränsen. Sverige försökte inte ens hejda inflödet av smittbärare. Svenska myndigheter retirerade omedelbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlaxelsost
Nej, ett sätt att gå vidare och komma över coronafobi.
Fobi? Det är ett förlöjligande sätt att beskriva epidemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlaxelsost
Man kan inte sluta andas bara för att det är avgaser i en stad.
Det är riktigt. Men det skulle vara lika dumt att bara ignorera avgaserna. Ännu dummare skulle vara att håna individer som besväras av avgaserna, och prata om avgas-fobi.
En bättre strategi skulle vara att minska på biltrafiken. Men det är en strategi som skulle kräva arbete i form av att bygga cykelbanor och spårvägar. Det är enklare att bara förlöjliga "avgas-fobikerna".