2020-11-04, 10:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Därför att vi är släpphänta en massa löjliga råd som ingen nästan följer (smittan/viruset ger budskapet = ej så farligt)

Är lite inne på samma spår. Senast igår när de "skärper" riktlinjerna att högst 8 personer får sitta vid samma bord. Som om det skulle göra jättestor skillnad om man skjuter isär ett långbord för 16 personer så det blir två bord. Är det så man stoppar en pandemi liksom?
Citera
2020-11-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tack! Många säger så olika. Frånsett själva vaccinet, får man ju hoppas att vaccineringen i sig sker på ett smittsäkert sätt vårdcentraler ute i landet.

Jag har varit i kontakt med vården många gånger under året, de ha varit väldigt professionella oavsett om det handlat om antikroppstester, blodprov eller vaccinationer. Jag tror du kan lita på att de är det mot dig också.
Citera
2020-11-04, 10:12
Medlem
arbetets avatar
Det som grumlar en annars ljus och trevlig morgon är detta:

85 på IVA

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen
Citera
2020-11-04, 10:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De är otillräckliga eftersom folk struntar i dem, hade majoriteten följt dem så skulle de fungerat.

Även när barn och ungdomar vistas i skolor med flera hundra andra, om inte tusen? Även när det fortfarande är fullt i kollektivtrafiken pga av alla "samhällsviktiga" arbeten som folk måste resa till? Även när barn och ungdomar går på fritidsaktiviteter eftersom det bara är barn födda före 2005 som begränsas? Även när det fortfarande sitter folk på barer och restauranger osv osv? Alla följer ju FHM riktlinjer och råd på de punkterna.
Citera
2020-11-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Har du blodgrupp 0, de sägs ju klara sig bättre..jag är en nolla..så vi får se då hur det går.

Nej jag har ju inte bg 0.
Det blir intressant att följa detta.
Citera
2020-11-04, 10:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Allt beror på om vi kan få stopp på ökningen av fall..
Kan vi det tror du?
Citera
2020-11-04, 10:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag har varit i kontakt med vården många gånger under året, de ha varit väldigt professionella oavsett om det handlat om antikroppstester, blodprov eller vaccinationer. Jag tror du kan lita på att de är det mot dig också.

Dessvärre delar jag inte riktigt samma erfarenheter. En del är det, andra inte. Sedan är det förstås en skala, men att ha väntrum fyllt med patienter känns inte bra i tider som dessa. Att behandlade personal inte bär munskydd och visir känns inte heller bra. Att sjukvårdspersonal inte bär riktigt utrustning på rätt sätt kan jag tycka är rätt anmärkningsvärt. Vill inte peka ut någon, men tycker framförallt den gruppen borde ta sig i kragen. De som inte gör det. De om några borde ju känna till vikten av att skydda både sig själva och andra.
Citera
2020-11-04, 10:23
Avstängd
VAD VAD DET JAG SA - ANLEDNING TILL VARFÖR FHM OCH TEGNELL ÄR KRITISKA TILL ANVÄNDING AV MUNSKYDD ÄR PÅ BRIST

Dessutom rapporterar Skåne om risk för brist på skyddshandskar inom sex månader samt munskydd inom 3 månader enligt den senaste prognosen.

Smittspridningen ökar i samtliga regioner i landet.

Nu varnar flera länsstyrelser i rapporter till regeringen om att bristen på skyddsmaterial kan vara på väg tillbaka i vinter.

Kräks av hans oärlighet och att man INTE har fyllt på lagrena....
Citera
2020-11-04, 10:24
Medlem
RAzakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De är otillräckliga eftersom folk struntar i dem, hade majoriteten följt dem så skulle de fungerat.

Ja, det som är slående med Sverige just nu är att man är livrädd för att ens ge sken av att stänga ner samhället. Läser man råden/ restriktionerna, framförallt de utökade, så säger de mer eller mindre "stanna hemma förutom för skola, arbete som inte kan göras hemifrån o införskaffande av förnödenheter."

Konspiratorikern i mig säger att sossarna absolut inte vill ge någon form av statligt stöd till klassiskt "svarta" branscher som restaurang o bygg.
Citera
2020-11-04, 10:25
Medlem
Sunimods avatar
Max 8 vid bordet på restaurang.
Säger mig endast en sak, man vill inte ha stopp på smittspridningen ännu.
Ett slag i luften för att man måste visa att man gör något.

Ett skämt.
Citera
2020-11-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
VAD VAD DET JAG SA - ANLEDNING TILL VARFÖR FHM OCH TEGNELL ÄR KRITISKA TILL ANVÄNDING AV MUNSKYDD ÄR PÅ BRIST

Dessutom rapporterar Skåne om risk för brist på skyddshandskar inom sex månader samt munskydd inom 3 månader enligt den senaste prognosen.

Smittspridningen ökar i samtliga regioner i landet.

Nu varnar flera länsstyrelser i rapporter till regeringen om att bristen på skyddsmaterial kan vara på väg tillbaka i vinter.

Kräks av hans oärlighet och att man INTE har fyllt på lagrena....
Och jag tror också så är fallet och har varit det hela tiden. Då passar de istället på att ljuga för svenska folket.
Citera
2020-11-04, 10:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Även när barn och ungdomar vistas i skolor med flera hundra andra, om inte tusen? Även när det fortfarande är fullt i kollektivtrafiken pga av alla "samhällsviktiga" arbeten som folk måste resa till? Även när barn och ungdomar går på fritidsaktiviteter eftersom det bara är barn födda före 2005 som begränsas? Även när det fortfarande sitter folk på barer och restauranger osv osv? Alla följer ju FHM riktlinjer och råd på de punkterna.
Nej, men vi hade inte sett samma kraftiga ökning nu om de flesta följt råden. Naturligtvis behöver de införa distansundervisning i gymnasiet och högskolor-universitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in