2020-10-22, 22:55
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Märklig härskarteknik att ha koll på allt hon gör utom just stand-up. Hon uppträder på klubbar ja, har väl gjort i sisådär 3-4 år.
Ok, inte något jag kan minnas ha hört i podden. Har inte alls koll på allt hon gör. Men hon brukar väl bara marknadsföra sin podd om ost och sin blogg Nisch. Och så pratar hon ibland om när hon jobbat i butik. Men det kanske är som du säger att hon uppträder också. Jag följer dock inte henne någonstans, så det är bara vad jag hört i AMK som jag bygger min uppfattning om henne på.
Senast redigerad av DemonDeath 2020-10-22 kl. 22:57.
Citera
2020-10-22, 23:05
Medlem
Lägg upp FUP i förtalsmålet nu dååå
Citera
2020-10-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Lägg upp FUP i förtalsmålet nu dååå

Jag har ju redan skrivit ut BR-nummer.

Maila Stockholms tingsrätt själv din bortskämda snorunge.

Torkar mami dina rumpa med efter du vart och besökt vattenklosetten? Står för övrigt ingenting kul alls i den förutom att Martin ger sig själv en lön på 15 000kr i månaden.

Skatteplanering och att dra av saker på företaget verkar vara Martins favorithobby. (Förutom att göra bort sig på sociala medier)
Citera
2020-10-23, 07:36
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Gött som fasen att veckan avslutades med att Branne gjorde comeback. Måste vart över 2 år sedan han var med nu. Och Albin på det. Annars har veckans avsnitt inte vart några mästerverk. Men blev glad när jag såg Brannes namn i beskrivningen på dagens avsnitt

Det var ett jäkla bra avsnitt som mer liknade hur AMK var förr.
Albin och Branne är alltid bra gäster.
Dock verkade Martin förvånad när han såg Branne, men det är väl Martin som bokar sina gäster själv?
Tyckte det var lite konstigt.

Kul att Branne kom in och tog över direkt efter att inte ha varit gäst på bra länge 😄

Viktor sa dock inte mycket.
Tycker han är smårolig och pratig i Falkengbergpodden så fattar inte riktigt vad som hände med honom igår.

Roligt avsnitt i alla fall.
Citera
2020-10-23, 07:39
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Torkar mami dina rumpa med efter du vart och besökt vattenklosetten? Står för övrigt ingenting kul alls i den förutom att Martin ger sig själv en lön på 15 000kr i månaden.

Skatteplanering och att dra av saker på företaget verkar vara Martins favorithobby. (Förutom att göra bort sig på sociala medier)

15.000:-?
Förvånansvärt lite med tanke på hans livsstil med resor överallt och dyra hotellvistelser i parti och minut.
Han måste vara trollkarl som får 15 papp att räcka till allt det där.
Citera
2020-10-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Förvånansvärt lite med tanke på hans livsstil med resor överallt och dyra hotellvistelser i parti och minut.

Är ganska enkelt om han betalar allt med företagskontot. Då är det även momsfritt.

Pizza på sofflocket? "Affärslunch" kallar Martin det och skickar kvittot till revisorn.
Citera
2020-10-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Haha tack du! Det var ju egentligen allt jag behövde veta. Och tacka din mamma från mig också, det är faktiskt hon som slickar rent mitt arsle efter toabesöken 😘
Citera
2020-10-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica

Utöver lönen ger han naturligtvis sig själv bonusar och andra utdelningar via aktiebolaget, man är bara dum om man tar ut allt som lön. Man vill ge så lite som möjligt till tjuv-staten.
Citera
2020-10-25, 13:13
Medlem
st33rs avatar
Han skryter ju ofta i podden att allt han köper och gör kan han skriva av på företaget. Är det verkligen tillåtet? Skriva av nya macbooken på jobbet, resan till Dubai som "arbetsresa", luncher och restaurangbesök. privata saker. Räcker det verkligen att vara aktiv inom "nöje och underhållning" för att det inte ska behövas bevis för att en viss sak verkligen är för jobbet och inte privat. Kan en komiker skriva av hela sitt liv eftersom "allt" kan bli humor? Kan man skriva av netflix, sportkanaler, HBO? Är det därför han sitter i studion på kvällarna och spelar tv-spel för att kunna skriva av storbildstv och konsol och spel på företaget?

Är ingen moralist egentligen men det sticker i ögonen att han kan vara så öppen med det och att det funkar. Har skatteverket koll på karln?
Senast redigerad av st33r 2020-10-25 kl. 13:16.
Citera
2020-10-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Han skryter ju ofta i podden att allt han köper och gör kan han skriva av på företaget. Är det verkligen tillåtet? Skriva av nya macbooken på jobbet, resan till Dubai som "arbetsresa", luncher och restaurangbesök. privata saker. Räcker det verkligen att vara aktiv inom "nöje och underhållning" för att det inte ska behövas bevis för att en viss sak verkligen är för jobbet och inte privat. Kan en komiker skriva av hela sitt liv eftersom "allt" kan bli humor? Kan man skriva av netflix, sportkanaler, HBO? Är det därför han sitter i studion på kvällarna och spelar tv-spel för att kunna skriva av storbildstv och konsol och spel på företaget?

Är ingen moralist egentligen men det sticker i ögonen att han kan vara så öppen med det och att det funkar. Har skatteverket koll på karln?

Just resor tror jag SKV kollar lite extra på.

Utdrag ur artikel på ämnet:

"Vad går egentligen igenom hos Skatteverket? Det finns tydliga regler: En tjänsteresa för dig eller dina anställda ska ha ett tydligt syfte kopplat till verksamheteten i företaget. Man kan säga att resan ska generera mervärde för verksamheten. Vid kontroller i efterhand ska man kunna bevisa vad syftet med resan var, det kan till exempel handla om leverantörsbesök, kundbesök eller annat typ av arbete."

https://blogg.pwc.se/foretagarbloggen/tjansteresa-eller-semester-var-gar-gransen

Vete fan om en komiker kan komma undan med "inspirationsresa" för att man går o ser standup ett par kvällar på solresan.
Citera
2020-10-26, 16:09
Medlem
Alltså nu måste nån patron som är med i gruppen ändå reagera - som Kathryn gapade sönder dagens sändning!! Snackas det nån kritik där inne alls?
Citera
2020-10-26, 18:21
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammofontratt
Alltså nu måste nån patron som är med i gruppen ändå reagera - som Kathryn gapade sönder dagens sändning!! Snackas det nån kritik där inne alls?

EXAKT! Helvete vad hon sabbade dagens avsnitt. Gick ju inte att lyssna på. Dels gapar hon sönder allt och hörs dubbelt så mycket som alla andra, men hon förstår ju knappt svenska och avbryter en story som är på väg nånstans med att missförstå och låtsas bli upprörd. Det händer typ var 5e minut. Fy fan vad kass hon är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in