2020-10-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Skikkelig lavmål av deg å referere til østrogen for å indikere at kvinner ikke kan ha objektive, smarte vurderinger og verdifull innsikt i denne saken. Man trenger ikke ha dårlig erfaring med menn for å forstå at det er AE som er offeret her, og at det sannsynligvis står en eller flere menn bak drapet på henne.
Jeg pleier vanligvis ikke kommentere slike ufine innlegg, men det blir vanskelig å ta deg seriøst etter dette.

Du må gjerne mene det. Jeg skrev ut fra det faktum at mange menn utøver overgrep mot kvinner. Noen av dem hadde kanskje gjort seg fortjent til et nakkeskudd. Når det stadig hausses opp at TH er en fullblods psykopat, er det lettere for en kvinne å føle sympati, kanskje ut fra egen erfaring, eller at noen i egen omgangskretskrets har vært utsatt for dette. Som mann kan jeg på generelt grunnlag si at de psykiske overgrepene er forferdelig, men samtidig er det veldig få få menn som har merket dette på kropp og sjel. Derfor mener jeg det er fort gjort å å ta "parti" for AEH, under forutsetningen av at TH er en en psykopat og skyldig i et drap. Men det vi jo ikke!
Og jeg mente selvsagt ikke dette med nakkeskudd. Jeg vet ikke om fengselsstraff er et egnet virkemiddel for denne gruppen. Man bør vurdere tvungent psykisk helsevern.
Citera
2020-10-26, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
God-dag-mann-økseskaft.

Tenker du at målet skal være at pengene mister sin verdi. Hva skal man si...
Citera
2020-10-26, 16:26
Avslutad
Citat:
Dette er et diskusjonsforum.

Jeg har ikke noen plikt til å forsøke å forstå argumenter og påstander som jeg synes er helt ute på viddene.

Jeg har heller ikke noen plikt til å forklare til bunns de motargumentene jeg kommer med selv.

Dette er ikke voksenopplæring på nett.
Ok, jeg forstår. Så du mener at her er det bare om å gjøre, å dytte offeret og hele hennes familie så langt ned i gjørma, med alle adjektiver, fantasere frem påstander, og rope skam - skam. Uten å forklare og sannsynliggjøre at det overhode går an, legge til i margen, at politiet har mye mer beviser enn de går ut med, så får vi se hvem som treffer.

....at det var voksent sa du....!
Citera
2020-10-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Ha-Ha Ja, du sier noe. Jeg er eldre enn barna, men mine foreldre utdannet seg, arbeidet og delte på pliktene i hjemmet, "forgangne" tider. du liksom

Men vi vet ju att människor är olika.
Några gillar att arbeta hemma också.
Några gillar inte att ha barn på dagis, inte ens utbildade (utdannede) familjer.
Mina föräldrar var också utbildade och arbetade men jag var aldrig på dagis.
Vi hade hemhjälp några timmar varje dag så jag var aldrig ensam.

Man är ju inte en dräpare för att man har en fru som under en tid i livet arbetade hemma,
eller för att man nämnt ordet "skilsmässa" vid något tillfälle.
Man gör så gott man kan efter omständigheterna eller ...
Citera
2020-10-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det står ikke at det er skattefritt - det står skattefordeler.

Med et holdingselskap kommer du unna med 3%, gitt at tanken er å investere disse pengene videre i noe annet før de realiseres til privat bruk.

Jeg går ikke inn i en diskusjon med deg om dette men du er så på bærtur som man kan komme.
Citera
2020-10-26, 16:32
Medlem
Citat:
Det er mulig å ettergå AEH økonomiske situasjon, fra de giftet seg i 1969 og frem til i dag. Bare å bla igjennom skattelistene. Se hvordan hennes formuessituasjon utviklet seg.

Hvor ble det av AEHs arv? Hvor er det blitt av de 200.000 som skulle settes på høyrentekonto til hun fylte 67 år?

Hva finnes av verdigjenstander i S4, sånn som sølvtøy, smykker, kunst, antikviteter osv. Ektepakten slo vel fast at inventaret tilhørte AEH, mens TH skulle eie huset. Har AEH blitt nødt til å selge unna?

Ble AEH økonomisk utarmet mens barna vokste opp. Fordi TH ikke holdt sin del av avtalen med å sørge for hennes og barnas underhold.

Hvilken galskap. Det er overgrep.

Etter hva jeg har hørt så solgte AE huset etter sine foreldre og brukte pengene på familie og ferie for mannen hennes var for gnien til det.
Citera
2020-10-26, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg går ikke inn i en diskusjon med deg om dette men du er så på bærtur som man kan komme.
Du får henvende deg til kilden, hvis det er noe du lurer på. De tar imot spørsmål.

https://folio.no/les/derfor-skal-du-ha-et-holdingselskap
Citera
2020-10-26, 16:38
Medlem
Citat:
Hvis målet ditt kun er å skape din egen arbeidsplass trenger du ikke et holdingselskap. Vet du med deg selv at du ikke skal reinvestere eller skape flere virksomheter kan du med fordel droppe det.

Kommentaren din vitner om at du ikke har snøring på hvorfor man har et holdingselskap.
Citera
2020-10-26, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kommentaren din vitner om at du ikke har snøring på hvorfor man har et holdingselskap.
Som sagt, du får stille spørsmål til de jeg har sitert ordrett fra. For min del må du bare fortsette å jakte din egen hale.

Citera
2020-10-26, 17:07
Medlem
Citat:
Som sagt, du får stille spørsmål til de jeg har sitert ordrett fra. For min del må du bare fortsette å jakte din egen hale.

Du bruker altså en app-utvikler som kilde 😂
Citera
2020-10-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja er det ikke påfallende at de nye opplysningene som ble publisert av RB i helgen forbigås i stillhet:

RB skrev blant annet dette:
Politiets etterforskere har blant annet saumfart AEHs mobiltelefon. Ifølge RBs opplysninger har politiet funnet internettlogger som tyder på at den savnede kvinnen har søkt informasjon om skilsmisse.
Politiet skal altså sitte på datalogger som viser at AEH har søkt på informasjon om skilsmisse av nyere dato. Da politiet gjorde funn av skilsmissepapirene bortforklarte TT dette med at papirene var noen år gamle.

Men når politiet skal ha gjort ytterligere funn som viser at skilsmisse kan ha vært aktuelt for AEH før forsvinningen, så blir det helt tyst og et ikke-tema. I stedet fylles forumet opp med masse off topic.
Helt rätt, det förbigås, det bortförklaras, får intrycket att det mesta som polisen har av indicier ska smuldras sönder, ja det ska ifrågasättas självklart men polisen är inte ett gäng idioter som jobbar med detta och som ska göra alt för att detta måste vara TH, mangel på fremmed DNA i sv4 pekar mot ett håll, polisen fölger vart spåren tar dom, jag har tänkt på en upplysning som framkommit, hur kan random kidnappare veta att telefonerna till paret alltid ligger på det bordet i tv rummet och attpåtil vilken sida, här är avviket att dom la AEHs på fel sida bordet. Jag tror dom är på rätt väg polisen men indicierna inte räcker för åtal.
Senast redigerad av krompus 2020-10-26 kl. 17:18.
Citera
2020-10-26, 17:18
Medlem
Legokatts avatar
Puslespillbrikker

1. Dagbladet - 15.05.2020: TH's åtte telefon opprigninger.
"Nå kan Dagbladet avsløre hvordan ektemannen selv forklarer det politiet anser som et brudd i milliardærens rutiner"

2. "Telefonen til AEH ble lagt på feil side av bordet - noe TH forklarte til politiet"

Forklaring 1:

-TH ringte hjem åtte ganger forsvinningsdagen. Dette var fordi denne dagen satt han i gang en storstilt operasjon for å fjerne AEH.

-En medhjelper hadde gjort en feil og lagt telefonen på feil side av bordet - dette forklarte TH til politiet fordi han ønsket å villede dem.

Forklaring 2:

- Det var ikke vanlig at TH ringte hjem til AEH / TH var ofte opptatt på jobben og pleide ikke å dra hjem med det samme hvis han ikke fikk svar / AEH pleide noen ganger å dra ut på dagen.

- En GM viste hvilket bord telefonen til AEH pleide å ligge, men ikke hvilken side av bordet.

Forklaring 3:

- TH"s åtte oppringninger var kodebeskjeder til barna.

- Telefonen til AEH ble lagt på feil side av bordet som en kodebeskjed..

Hva passer best? Finnes det andre forklaringer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in