Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Jo, jag vet att du anser det och det är din rätt.
Jag har inte sett några bevis på det och tycker att det är märkligt att det vårdnadsärendet som Lisbeth nämner avhandlades på regeringsnivå inte är känt eftersom alla regeringsbeslut är offentliga handlingar, ja dvs utom de hemliga besluten som vi inte vet något om. Andra i regeringen måste känna till detta och hålla tyst om det. Varför?
Det vore lätt att reda ut via Lisbeth som stod bredvid utanför biografen och varför och det är märkligt att denne man som talade med Olof Palme har fått förbli oidentifierad offentligt.
Det är inget jag anser utan vad som står i en aktivitetslista från tidigt 1988. Tyvärr är väldigt mycket runt
Lisbeth Palme och MOP höljt i dunkel. Konstigheterna börjar redan dagen efter mordet där LP förnekar den uppgift om två GM som hon lämnat till
Åke Rimborn, Gösta Welander och statsråden på sabbatsberg. Sedan fortsätter det med att hon vägrar delta i rekonstruktionen av MOP.
Vid konfrontationsförhöret nekar hon
Christer Petterssons advokat
Arne Liljeros att delta i klar motsats till grundläggande rättssäkerhet. Vid rättegångarna ställer LP krav som bara kan anses som utmanande mot svensk rättsuppfattning, hela tiden med stöttning från regering och parti. Allt utredande runt LP har visat sig allt annat än lätt trots att motsatsen borde råda. Det är svårt att komma ifrån att det är något som måste döljas.