Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det återstår att se. Jag tror inte att några länder i Europa kommer klara vintern. Jag tror inte heller att Japan och Sydkorea kommer klara vintern, trots att det är mycket isolerade länder.
Taiwan är jag mer osäker på. De är inte bara isolerade, utan de har även ett tropiskt klimat. Så de har bättre väderförutsättningar att klara vintern. Men i Japan och Sydkorea åker man skidor. Där tror jag inte för en sekund att man kommer kunna hålla smittan borta till sommaren.
Asiaterna har ett helt annat tankesätt. Man sätter kollektivet främst och ser till helhetsnyttan för samhället. När myndigheterna säger åt dom hur dom ska göra för att undvika viruset så kommer dom att göra det. Individualistiska tankegångar har inte fått nått större genomslag där. Jag är ganska säker på att dom kommer att klara det.
Finland, Norge och Danmark var alla med i WW2 och har erfarenheter av svåra tider i modern tid. Därför kommer dom att klara sig bättre än Sverige. Om dom helt lyckas undvika en andra våg vet jag inte, men troligtvis kommer dom att klara sig lindrigare än Sverige även i andra vågen.