Citat:
Ursprungligen postat av
Erik4fun
FEK I Innehåller:
Organisation I (7.5P)
Redovisning I (7.5P)
Marknadsföring I (7.5P)
Finansiering I (7.5P)
Organisation och Redovisning ges på höstterminen, Marknadsföring och Finansiering ges på vårterminen om man vill läsa på halvfart. Sökte bara på de två första inför våren då jag tänkte att man borde läsa kurserna i ''rätt'' ordning.
Kan ge ett praktiskt tips om att Finansieringskurserna går att gå i princip när som helst (svårighetsgraden motsvarar max 1 HP på JP). Lär du dig formlerna och kör en helg med ex-tentor är det en "gratis" kurs om du inte är intresserad av att faktiskt lära dig finans, på den fysiska tentamen fick man ett formelhäfte varmed det går att lösa ut alla svaren om du gjort ex-tentorna.
Kul att höra om jobbsökandet ovan, det stämmer överens med min uppfattning efter att ha följt jobbannoner på Linkedin. Är man villig att flytta verkar kraven på kvalificerade tjänster i mindre orter vara väldigt överkomliga dessutom (t.ex. efterfrågar vissa kommunaljurist tjänster enbart x års erfarenhet, detsamma gäller vissa tjänster som föredragande; men då på myndighet, de jag sett på domstol fordrar notariemeritering).
Edit: Såg inlägget gällande språkkunskaper ovan, vilka ytterligare språk skulle kunna vara meriterande? Har läst latin tidigare och har därigenom lätt att ta till mig språk samt har gått i tankarna att fylla på med ett 4e språk ett tag. Jag har däremot 0 intresse av att lära mig de språken som nämndes (mest för att de är "oeleganta"). Hur ser det ut med asiatiska språk, ger det någon fördel?