2020-10-26, 01:03
Medlem
Vad tycker du om Djurgårdens säsong och att möta DIF på tele2 allmänt? Någon spelare som du stör dig på att möta? Går det öht att ta bollen från Ulvestad?

Har du fått direkt rött någon gång i allsvenskan (kanske blir för personligt) och i så fall för vad?
Citera
2020-10-26, 01:57
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.
Har du någonsin fört upp en barbiedocka i röven?
Citera
2020-10-26, 06:01
Medlem
AreYouBacks avatar
Hur ser er träning ut? Är det som en arbetsdag att ni möts på träningen kl 08.00, tränar fram till lunch och sen kör ett eftermiddagspass? Har ni fotbollsteori? Hur lyckas en tränare kommunicera speltaktik osv?
Citera
2020-10-26, 08:01
Medlem
Hurra, väntat länge på den här tråden! Har hundra frågor!

Vad tycker du om att deltaga på event med klubbens sponsorer typ golftävlingar, lanseringsevent och sånt. Är det kul eller misär?

Hur fungerar det med matchkläder? Finns det obegränsat med matchtröjor? Kan du tex slänga åt en supporter en tröja efter matchen och bara hämta ut en ny i förrådet eller får materialaren damp och du får betala för att trycka upp en ny tröja?

Är det skillnad på förberedelserna beroende på hur viktig matchen är? Förstår att man åker buss samma dag fram och tillbaka till de flesta fajterna men tänker i slutet på säsongen om det är en avgörande match som kan avgöra SM-Guld, Europaplats, kvalplats eller nedflyttning till Superettan. Kan det bli att ni glassar till det och kanske flyger istället och kanske bor på hotell natten innan på spelorten för att kunna vara fräscha och inte ha resan i benen på matchdagen?

Vad hände med den där rosa och blå tejpen som alla i allsvenskan tejpade sina lår och ryggar med för några år sen? Nu kör ingen med den längre?

Har det varit nåt drama i ditt lag typ att nån legat med nån annan spelares fru som Rydström/Ingelsten i Kalmar? Hur hanterades detta i så fall?

Om du var het på marknaden och det var eventuellt att gå utomlands hur skulle du resonera kring att välja mellan Kina/Arabvärlden och stålarna där VS en mellanliga i Europa typ Holland, Belgien eller motsv med intresse,fans, fotbollskultur och trevligare levnadsförhållanden men sämre pröjs? Om det var de alternativen du hade att välja på.

Är du förvånad att folk faktiskt ställer frågor och inte anklagar dig för att vara ett troll i den utsträckning man kunde förvänta sig när du drar igång en sån här tråd?

Har du berättat för några i laget att du dragit igång den här tråden?
Citera
2020-10-26, 09:02
Medlem
Tycker manliga fotbollsspelare ofta är extremt sexiga - har du något juicy skvaller att bjuda på (behöver inte hänga ut med namn så klart)?
Citera
2020-10-26, 09:05
Medlem
Har du gjort misstaget att kolla på en allsvensk match direkt efter en PL-match?

Fick du allvarligare trauman än mig?
Citera
2020-10-26, 12:39
Medlem
tuggishs avatar
Har du några realistiska drömmar om att spela i andra länder?

Hur stort skulle ett sm-guld vara för dig?
Citera
2020-10-26, 13:13
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
En polare till mig var en absolut stjärna i div 1. Han öste in mål som forward för ca 10 år sedan, bollsäker, stark, utan skador.. vad tror du skillnaden är på honom och de som tar sig längre?
Behövs ju en stadig gnutta tur för att bli sedd vid rätt tillfälle/match och bli uppplockad av rätt lag som behöver just den typen av spelaren vid det tillfället, men om han presterade långt över medel och öste in poäng så låter det konstigt att han inte tog sig längre än div1, de flesta som dominerar där blir plockade av ett Superettan/allsvenskt lag.
Citera
2020-10-26, 13:39
Medlem
Du har fått ett par frågor om skor men hoppat över svaren, tycker jag.
Skulle gärna vilja höra hur dagens spelare väljer skor och dobbar för de olika underlag och årstider som förekommer idag?
Läste att Zlatan har nya skor för varje halvlek. Kan detta stämma? Behöver man inte "nöta in" skorna för att de inte ska skava? Hur små eller stora skor föredrar du j.f.m gympadojorna.
Hur länge spelar du med dina skor och återvinns de sedan?
Citera
2020-10-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Det har ungefär varit detsamma mina år. Det kan supas på en midsommar eller en längre ledighet. Vi har ofta en lagmiddag efter säsongen där det blir en utgång för de som vill. Under landslagsuppehåll så tränar vi så där blir det inget supande. Det som ändras är väl att de yngre ofta aldrig ens smakat alkohol idag. Istället håller de på med de senaste inom kost eller whatever.

Är detta generellt för allsvenska spelare? I Helsingborg är det nämligen inte helt ovanligt att se en full Granqvist eller Landgren ute på krogarna..
Citera
2020-10-26, 15:22
Medlem
Varför ljuger du?
Citera
2020-10-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Frågan kanske är ställd. Men vad tjänar du? 30k, 40k, 50k? Jag känner minst en känd fotbollsspelare och tycker väl ändå att det ändå blev så att spelaren kunde åka i rätt så fina bilar på fritiden och ha en trofé flickvän.

I övrigt vad diskuterar fotbollskillar? Finns det någon nivå på samtalet som du kan berätta mer om? Är man lite djuplodande eller söker man enkelheten i tillvaron mentalt?

Hur mycket öl/dylikt dricker man? Käkar chips?

Vad har du för tips om man vill bli proffs som målvakt? Var börjar man? Hur hårt måste man kämpa?

Tack för en bra tråd förresten.

Tjänar över 50k i månaden.

Samtalen är basic ofta. Filmer, serier, PH typ. Ytterst sällan politik eller religion exempelvis.

Kan ju bara tala för mig själv, men dricker väl en 3-4 ggr per år. Aldrig öl till mat exempelvis. Chips äter jag heller aldrig. Godis kan jag käka lite då och då.

Träna mycket spänst och reaktionsförmåga. Få bort rädsla i ung ålder. Alla målvakter har en galen sida.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in