2020-10-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Är det inte konstigt att du får betalt för att sparka på en boll?
Jag menar om man hade varit fem år och sparkar in en boll i ett mål så är det lite roligt.
För att man är ett barn

Men jag antar att du är vuxen.

(Jag förstår mig inte på sport tyvärr, inget påhopp)

Tillgång och efterfrågan antar jag. Finns bara en handfull tillräckligt skickliga fotbollspelare i landet för Allsvenskan och en hög efterfrågan från fansen = Lön för att sparka boll.
Citera
2020-10-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janne3196
Till Trådstartaren

Kan du berätta om kost, träning och kosttillskott i Allsvenskan? Vilka kosttillskott tar du m.m.?

Man löser det mesta med gedigen husmanskost. Äter 4 mål per dag. Frukost lunch, middag och kvällsmål. Ofta är det svårt att komma upp i tillräckliga kcal under tuffa perioder. Som tillskott får vi proteinpulver ibland och så tar jag koffeinshottar inför matcher.
Citera
2020-10-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Fejkar spelare skador för att slippa spela men ändå håva in lön?

Det tror jag inte. Alla vill ju spela fotboll. Möjligen om man ska lämna till en annan klubb och inte riskera några skador.
Citera
2020-10-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kör du med skruvdobbar och hur stor andel i laget är det som gör det?

Ja, vid behov(Blöt, mjuk gräsplan) Nästan alla kör det. Ingen vill halka runt på planen.
Citera
2020-10-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Hur många va dina kollegor bränner hela sin lön på nöjen och en lyxlivsstil ?

Kanske har haft 1 eller 2 som hade alldeles för stora utgifter under mina år. Det är inte vanligt. Folk tjänar inte multum i Allsvenskan.
Citera
2020-10-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Vilka är i din mening de fem bästa spelarna i Allsvenskan?

Vem är den mest underskattade spelaren i Allsvenskan?

Vem anser du är den bästa spelaren i svenska landslaget?

Vem anser du är den mest underskattade spelaren i svenska landslaget?

Hur tycker du att svenska landslaget ska starta mot Kroatien i Nations League?

Tycker många har underpresterat. Säg Christiansen + 4 andra från MFF elvan.

K. Olsson

Quaison

Får lita på att Janne löser det. Hade gärna sett Kulucevski från start iallafall.
Citera
2020-10-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Får man lön om man är skadad och inte kan spela eller är det sjukpenning som gäller då?

Sjukpenning från FK.
Citera
2020-10-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur går snacket om Zlatan? Det är lätt att man avgudar honom på avstånd men jag har jobbat med mellanchefer som kanske lutar åt det mer psykopatiska hållet. Kan Zlatan skilja på hård träning och glädje?

I vårt omklädningsrum är det ganska blandade åsikter. De flesta gillar honom. Vissa tycker att han är skit töntig att som 40åring kalla sig för lejon hit och dit.
Citera
2020-10-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
En polare till mig var en absolut stjärna i div 1. Han öste in mål som forward för ca 10 år sedan, bollsäker, stark, utan skador.. vad tror du skillnaden är på honom och de som tar sig längre?

Kan vara många saker. Kanske aldrig fått chansen på högre nivå, eller så har scouterna inte tyckt att han är tillräckligt bra på andra saker helt enkelt.
Citera
2020-10-25, 23:23
Medlem
Frågan kanske är ställd. Men vad tjänar du? 30k, 40k, 50k? Jag känner minst en känd fotbollsspelare och tycker väl ändå att det ändå blev så att spelaren kunde åka i rätt så fina bilar på fritiden och ha en trofé flickvän.

I övrigt vad diskuterar fotbollskillar? Finns det någon nivå på samtalet som du kan berätta mer om? Är man lite djuplodande eller söker man enkelheten i tillvaron mentalt?

Hur mycket öl/dylikt dricker man? Käkar chips?

Vad har du för tips om man vill bli proffs som målvakt? Var börjar man? Hur hårt måste man kämpa?

Tack för en bra tråd förresten.
Citera
2020-10-25, 23:23
Medlem
BarryHeros avatar
Vad tyckte du om Zlatans utspel mot Janne Andersson hösten 2019? Hade Zlatan någon poäng i att man har en mindre chans att slå sig fram i det svenska landslaget ifall man har utländsk bakgrund?
Citera
2020-10-26, 00:10
Medlem
Hur tror du reaktionen hade varit i omklädningsrummet om en lagkamrat kommit ut som gay? Hur hade du själv reagerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in