2020-10-26, 12:07
Medlem
Det är en man som hittats enl bohuslaningen.se

Edit: "varken kön el identitet är känd". Va? Rubriken skrev "en man".
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-26 kl. 12:15.
Citera
2020-10-26, 12:14
Medlem
Snubchurps avatar
Självklart finns det mer korrupta och värdelösa rättssystem än Sveriges men det betyder inte att Sveriges är bra. Sveriges rättssystem är uselt inom många områden och detta är bara ett av många exempel på detta.
W kommer aldrig få livet tillbaka. Tishko kommer vara fri om 12 år...
Det är sinnessjukt.
Sverige blir bara ruttnare för varje år som går.
Citera
2020-10-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men vart vill du komma? Vad är skillnaden?
Wilmas huvud hittades 1,5 vecka efter "försvinnandet" och Idas kropp hittades 1,5 månad efter "försvinnandet". Du nämnde själv förut de anhörigas lidande. Visst är det ett jävla lidande för Wilmas familj att än idag inte hittat hennes kroppsdelar. Men jämför man dessa fall fick ju Wilmas familj efter 1,5 VECKA reda på att hon var död och aldrig mer skulle komma tillbaks. Medans Idas familj fick vänta 1,5 MÅNAD på att få reda på att hon var död och aldrig mer skulle komma tillbaks.
Så var så vänlig att förklara varför det blev och skulle vara fängelse 16 år, medans Wilmas fall så solklart skulle vara livstids fängelse? Du säger ju emot dig själv på denna punkten!!

Jag har aldrig sagt att tingsrättens dom var felaktig. Jag tycker ju detta skall vara livstid, men till skillnad från dig köper jag även hovrättens dom och argument och har förståelse för den. Att både tingsrätten och hovrätten har större kunskap än både dig och mig (och alla andra här) är väl självklart???
Du fortsätter jämföra två olika fall med varann vilket är felaktigt. Du kan inte argumentera på det viset.
Om jag eller någon annan ska argumentera på ditt sätt då blir svaret så här:
Varför fick A Ekman Ekhtiari livstidsfängelse av Hovrätten för att skjutit sin fru sovande i sängen men Tishko fick 18 år ? Förklara det du !

https://www.expressen.se/nyheter/krim/s-politikern-straffas-med-livstid-och-utvisning-for-mord/

Ett sånt sätt att argumentera leder ingen vart.
Det står väldigt tydligt i Tingsrättens dom under rubriken påföljd hur TR har resonerat. Vilka försvårande omständigheter de har tagit upp. Du ska fokusera på det och sluta jämföra olika fall med varandra.
Det är bara fall som är vägledande från HD som kan användas för jämförelse. Hovrätten har hänvisat till ett fall från HD men jämförelsen är ändå felaktigt tycker jag.

https://www.docdroid.net/schISuO/b-3280-19-dom-pdf#page=64
Citera
2020-10-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en man som hittats enl bohuslaningen.se

Edit: "varken kön el identitet är känd". Va? Rubriken skrev "en man".
Finns en kille som varit försvunnen i Alingsås sedan 12:te Oktober
Citera
2020-10-26, 12:32
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontraktsbrottt
Han kommer inte berätta för han vet inte.
Familjen har hanterat det för att beskydda honom. Ju mindre han vet desto mindre risk att försäga sig om något.

Wilmas kropp är nog tyvärr styckad och bränd genom sophantering och värmeverk.
Utredningen borde korsförhöra hela hans familj och lite till, 30 gånger om.

Bra inlägg. Det är en möjlighet att han inte har nån aning.
Tror som dig att kroppen vid det här laget är borta, genom t.ex styckning, bränd, hamnat i värmeverk.
Om ingen bryter ihop kommer det aldrig komma fram vad som hände med kroppen..
Citera
2020-10-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyTilly
Gerdsken är en liten badsjö som har badplatser runt om, som är flitigt besökta på sommaren.
Ett väldigt dåligt ställe att dumpa en kropp man vill bli av med.
Är man i Alingsås och ska dumpa en kropo så hade det varit betydligt mycket bättre att dumpa i mjörn.
Tror tyvärr inte det är Wilma dem har hittat.

Tishko den store har ju å andra sidan minus i IQ så vem fan vet.
Citera
2020-10-26, 13:12
Medlem
Kundvagnsdrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontraktsbrottt
Han kommer inte berätta för han vet inte.
Familjen har hanterat det för att beskydda honom. Ju mindre han vet desto mindre risk att försäga sig om något.

Wilmas kropp är nog tyvärr styckad och bränd genom sophantering och värmeverk.
Utredningen borde korsförhöra hela hans familj och lite till, 30 gånger om.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Bra inlägg. Det är en möjlighet att han inte har nån aning.
Tror som dig att kroppen vid det här laget är borta, genom t.ex styckning, bränd, hamnat i värmeverk.
Om ingen bryter ihop kommer det aldrig komma fram vad som hände med kroppen..
Intressant vinkel som åtminstone jag inte tänkt på. Någon som lusläst FUP och kan säga exakt hur stor press lagts på familjen, förhör/utredning? Vet det tagits upp i tråden till och från men inte sett något sammanfattande svar. Vet inte hur mycket resurser som är rimligt att lägga på anhöriga som har "vattentäta" alibin.
Citera
2020-10-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Självklart finns det mer korrupta och värdelösa rättssystem än Sveriges men det betyder inte att Sveriges är bra. Sveriges rättssystem är uselt inom många områden och detta är bara ett av många exempel på detta.
W kommer aldrig få livet tillbaka. Tishko kommer vara fri om 12 år...
Det är sinnessjukt.
Sverige blir bara ruttnare för varje år som går.
Så har det varit hela tiden. Men det inte förrän ett fall som får stor uppmärksamhet som folk börjar lägga märke till det.
Elina Kratz mördare våldtog henne , kvävde henne till döds, stoppade gräs i BOs underliv, drog av henne underkläder och strumpbyxor och gömde henne under stora stenblock med en förnedrande ställning.
Trots allt det här fick han 18 år. Hörde häromdan att han blir förmodligen frigiven snart till jul.
Det här var bara ett exempel, det finns många fler.
Totalt bedrövligt, tycker jag.
Citera
2020-10-26, 13:57
Medlem
De faktum att dåren sa i rätten till w s anhöriga att ni kommer aldrig hitta henne medans han gav dom fingret tyder på att han antingen faktiskt talar sanning, att kroppen är bränd mald inte vet jag . Eller att han bara vräkte ur sig de..
Citera
2020-10-26, 14:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du vet inte vad du snackar om. Ida Fässbergs kropp forslades bort med bil och dumpades i en skogsdunge och hittades först 1,5 månad senare. När väl kroppen hittades var den så förstörd av sommarvärmen så att dödsorsak knappt gick att säga.
Jag vet inget om fallet med Ida Fässberg men om det är som du säger att dödsorsaken inte kunde fastställas pga kroppen var för nedbruten så undrar jag hur rätten endast kunde döma till brott mot griftefriden i fallet Mats Alm / Linda Chen? Låter som tämligen snarlikt vad gäller att inte kunna fastställa dödsorsak. Är det verkligen som du skriver så är det helt ofattbart att man kan döma så olika Domen ska inte bero på var och vem som sitter i rätten. Det är då verkligen inte rättssäkert

Vad gäller Tischko så fanns det ju vävnad långt upp på väggarna,rikligt med blodspår och stor skada på huvudet så där är det befogat med livstid (vilket jag för övrigt tycker borde vara praxis i alla mord)
Senast redigerad av kungenslillapiga 2020-10-26 kl. 14:19.
Citera
2020-10-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
De faktum att dåren sa i rätten till w s anhöriga att ni kommer aldrig hitta henne medans han gav dom fingret tyder på att han antingen faktiskt talar sanning, att kroppen är bränd mald inte vet jag . Eller att han bara vräkte ur sig de..

Jag är rätt övertygad att hon skickats med brännbart, kroppen försvann under helgen men han slängde blodiga saker även på måndag kväll efter tömning vilka senare hittades veckan efter av sopgubbarna.
Citera
2020-10-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag är rätt övertygad att hon skickats med brännbart, kroppen försvann under helgen men han slängde blodiga saker även på måndag kväll efter tömning vilka senare hittades veckan efter av sopgubbarna.

Ja så är de nog tyvärr
Må han få mycket skit i fängelset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in