2020-10-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Det var niesen som påpekte at hun ikke snakket så mye med sin onkel. Hun var hyppig gjest i huset og sa dette nærmest i en bisetning. At Tom måtte ha RO etter jobb.
Jeg forstår. På hvilken av podcastene ble dette fortalt?
Citera
2020-10-26, 00:51
Medlem
Citat:
I kveld er det hobbykverulantene som hygger seg her inne. Th var nøktern, skrives det, tar med kona på hytta og greier! En kjernekar er de overbevist om. Kom til å tenke på podcast hvor en niese blir intervjuet. Hun "forsnakker" seg litt, sier hun er glad i tante og onkel, men at kontakten med onkel var begrenset. Hvorfor? Jo, når TH kom hjem fra jobb måtte det være STILLE i huset. Og er ikke det et sympatisk trekk så vet ikke jeg!!!!!!!!! Egoisten TH!

Hvilken podcast er dette?

Mener bestemt at samme niese uttalte seg i en avis. Hun uttalte noe ala dette. "AEH var så morsom å være sammen med". "TH var mer i bakgrunnen. Han var alltid opptatt med noe arbeide".
Citera
2020-10-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Mener bestemt at samme niese uttalte seg i en avis. Hun uttalte noe ala dette. "AEH var så morsom å være sammen med". "TH var mer i bakgrunnen. Han var alltid opptatt med noe arbeide".

Jeg husker ikke, en av de første tror jeg.
Citera
2020-10-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Du er jo helt tragisk. Dama har sluppet å jobbe store deler av livet, det er det motsatte av å ikke få noe. Det eneste du kommer med er oppspinn og egne fantasier.

Hvilket århundre er du fra. Nå fikk jeg totalt hakeslepp. Trodde aldri jeg skulle få høre en sånn kommentar igjen. Det er opplest og vedtatt forlengst at det er arbeid å være hjemmeværende. En får pensjonspoeng. Og mang en mann har fått seg en overraskelse på hvor tungt og mye jobb det er å stelle hjemme. De vil mye heller tilbake på jobben sin.
Citera
2020-10-26, 00:56
Medlem
Citat:

Edit: I podcasten som heter "Kampen om sannheten (4)" er det to svigerinner av TH som uttaler seg.
https://www.vg.no/podkast Velg Krimpodden, velg deretter Apple Podcasts eller
Acast , så kan dere velge episoder.

Jeg forsøker å lete, men har ikke funnet hverken podcast eller artikkel. Artikkelen nevnes her:
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Leste du intervjuet i Dagbladet? Ennå et familiemedlem sto fram, en kvinne som hadde bodd mye der som liten. Hun så på AE som en reservemamma. Også hun sa det samme. "Hun forteller at hun aldri har sett Lisbeth sint" er et direkte sitat.
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hun nevner ikke TH. Dette var ikke en niese, men datter av en niese tror jeg. Niesen som snakket i krimpodden uttalte at hun var glad i dem begge, og at hun så opp til TH, hvis jeg ikke husker feil.
Har du link til artikkelen og hva heter podcasten?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-26 kl. 01:35.
Citera
2020-10-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Deilig å være enig med deg om noe. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Denne siden får frem de «verste» feministsidene ved meg. Det er som å trykke på en knapp😁

Jeg begynte å gå i 8.mars-tog på midten av 70-tallet. Jeg har alltid tatt parti for de svakeste. Men å fremstille AEH som et viljeløst mehe, går jeg ikke med på!
Jeg tror AEH var en klok og sterk kvinne med meningers mot. Hvis det har vært konflikter i ekteskapet, kan dette nettopp skyldes at hun hevdet sine meninger. Psykopatidiagnosen på TH, basert på rykter, holder ikke. Spesielt ikke når disse påstandene gjentas gang på gang av en bruker som ikke evner å skille mellom en somatisk og en psykisk lidelse. (Nevropati)
Citera
2020-10-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Edit: I podcasten som heter "Kampen om sannheten (4)" er det to svigerinner av TH som uttaler seg.

Jeg forsøker å lete, men har ikke funnet hverken podcast eller artikkel. Artikkelen nevnes her:

Det var en niese, hun kaller dem tante Lisbeth og onkel Tom. "Han var opptatt av at jeg var skoleflink, jeg så opp til og var glad i ham.
Citera
2020-10-26, 01:57
Medlem
Citat:

Hun er niese, dette kommer frem i podden. De to første episodene tror jeg.
https://no.player.fm/series/krimpodden-vg
Citera
2020-10-26, 01:58
Medlem
Citat:
Det var en niese, hun kaller dem tante Lisbeth og onkel Tom. "Han var opptatt av at jeg var skoleflink, jeg så opp til og var glad i ham.

Citat:
Hun er niese, dette kommer frem i podden. De to første episodene tror jeg.
https://no.player.fm/series/krimpodden-vg
Takk for informasjon og link!

Edit: Jeg fant ut at niesen snakker fra ca ca 03.15 og ca 08.00 i den episoden som heter Pågripelsen. Jeg har ikke hørt hele podcasten, så jeg vet ikke om hun snakker i flere perioder i denne.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-26 kl. 02:46.
Citera
2020-10-26, 02:00
Medlem
Citat:
Jeg begynte å gå i 8.mars-tog på midten av 70-tallet. Jeg har alltid tatt parti for de svakeste. Men å fremstille AEH som et viljeløst mehe, går jeg ikke med på!
Jeg tror AEH var en klok og sterk kvinne med meningers mot. Hvis det har vært konflikter i ekteskapet, kan dette nettopp skyldes at hun hevdet sine meninger. Psykopatidiagnosen på TH, basert på rykter, holder ikke. Spesielt ikke når disse påstandene gjentas gang på gang av en bruker som ikke evner å skille mellom en somatisk og en psykisk lidelse. (Nevropati)
Herlig👏😊 Jeg tror ikke hun var et mehe på noen måte, jeg tror hun var selve arnen i hjemmet, men at hun har vært underlagt et strengt regime. Men her er det bevis som gjelder. Ang det siste, tenkte jeg det dreide seg om en lesefeil, uansett enig i at vi droppe skittkasting og holde oss selv i ørene👂🏻
Senast redigerad av Ittno 2020-10-26 kl. 02:06.
Citera
2020-10-26, 02:02
Avslutad
Citat:
Det trekkes til stadighet de underligste konklusjoner. Jeg har ofte lurt på om dettte skyldes at det er problematisk å lese og tolke en tekst, eller om det skyldes trolling/vrangvilje.
Ja, du er inne på noe her ;-)
Diskusjonen handlet egentlig om ektepakten, og hva jeg mente om den.
Jeg mener at den er urimelig, men at det ikke er nok til at den hadde blitt tilsidesatt.

Noe stivbeint er den jo, men jeg kjenner til folk som er slik, som hadde gjort alt som sto i deres makt til å beholde alt ved en eventuell skilsmisse. Men vedkommende er ikke voldelig, hverken psykisk eller fysisk. Han bryr seg veldig mye om barna og ektefellen, til og med sin svigerfamilie. Han engasjerer seg helhjertet i alt han gjør, det andre gjør han ikke.
Han er ekstremt opptatt av helse, penger, politikk, jakt og fiske. Han er i fullt arbeid, har bygget både eget hus og hytte. Etterhvert hadde han opparbeidet seg såpass mye penger gjennom valuta- og aksjespekulering.
Da fruen ønsket seg vinterhage, så mente han at tiden var inne for å unne seg litt hjelp fra håndverkere, men de ble kastet på dør, for det ble ikke godt nok. Mannen er perfeksjonist, men han er langt ifra konfliktsky, han tåler at du sier hva du mener, men du får vite hva han synes. Fruen vet hvordan hun skal sette ham på plass, og sånn sett passer de godt sammen, men det er et turbulent ekteskap. Til tider har jeg vært med på å megle.
Likevel så lever de godt sammen, de er veldig kreative, er veldig mye i naturen, han mest, men han får fruen og barna med seg også, og nå også barnebarn. Da er det helst bare å gå turer, fiske, bade og plukke bær. Jeg har vært med selv, da er han som en liten pusekatt, fordi vi er så snill å bli med på tur :-))
Mange mener at han er gjerrig, saken er at han ser på alt som en investering, og da er det bare det beste som er godt nok. Fruen er veldig jålete, hun er mest opptatt av hvordan hun ser ut på tur. Hun er også veldig sta, så det får han ikke gjort noe med. Så hvis det finnes turantrekk og tursko som hun liker, så er det en god investering, Gucci, Chanel what ever, han kjøper det, for mosjon i naturen er bra for helsen :-)
Citera
2020-10-26, 02:36
Medlem
Citat:

Citat:
Takk for informasjon og link!

Edit: Jeg fant ut at niesen snakker fra ca 03.15 og ca 08.00 i den podcasten som heter Pågripelsen. Jeg har ikke hørt hele podcasten, så jeg vet ikke om hun snakker i flere perioder i denne.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-26 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in