Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Det trekkes til stadighet de underligste konklusjoner. Jeg har ofte lurt på om dettte skyldes at det er problematisk å lese og tolke en tekst, eller om det skyldes trolling/vrangvilje.
Ja, du er inne på noe her ;-)
Diskusjonen handlet egentlig om ektepakten, og hva jeg mente om den.
Jeg mener at den er urimelig, men at det ikke er nok til at den hadde blitt tilsidesatt.
Noe stivbeint er den jo, men jeg kjenner til folk som er slik, som hadde gjort alt som sto i deres makt til å beholde alt ved en eventuell skilsmisse. Men vedkommende er ikke voldelig, hverken psykisk eller fysisk. Han bryr seg veldig mye om barna og ektefellen, til og med sin svigerfamilie. Han engasjerer seg helhjertet i alt han gjør, det andre gjør han ikke.
Han er ekstremt opptatt av helse, penger, politikk, jakt og fiske. Han er i fullt arbeid, har bygget både eget hus og hytte. Etterhvert hadde han opparbeidet seg såpass mye penger gjennom valuta- og aksjespekulering.
Da fruen ønsket seg vinterhage, så mente han at tiden var inne for å unne seg litt hjelp fra håndverkere, men de ble kastet på dør, for det ble ikke godt nok. Mannen er perfeksjonist, men han er langt ifra konfliktsky, han tåler at du sier hva du mener, men du får vite hva han synes. Fruen vet hvordan hun skal sette ham på plass, og sånn sett passer de godt sammen, men det er et turbulent ekteskap. Til tider har jeg vært med på å megle.
Likevel så lever de godt sammen, de er veldig kreative, er veldig mye i naturen, han mest, men han får fruen og barna med seg også, og nå også barnebarn. Da er det helst bare å gå turer, fiske, bade og plukke bær. Jeg har vært med selv, da er han som en liten pusekatt, fordi vi er så snill å bli med på tur :-))
Mange mener at han er gjerrig, saken er at han ser på alt som en investering, og da er det bare det beste som er godt nok. Fruen er veldig jålete, hun er mest opptatt av hvordan hun ser ut på tur. Hun er også veldig sta, så det får han ikke gjort noe med. Så hvis det finnes turantrekk og tursko som hun liker, så er det en god investering, Gucci, Chanel what ever, han kjøper det, for mosjon i naturen er bra for helsen :-)