2020-10-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Dette er, ut fra de opplysninger vi har, også mitt inntrykk av Tom Hagen. Nøktern, fordi tiden han vokste opp i, krevde det. I følge bekjente var kona likedan, ikke interessert i jålerier- «det verste hun visste», totalt uinteressert i penger og rikdom og heller ikke interessert i hvor rike andre folk var, snakket aldri eller i svært liten grad om familiens rikdom, handlet svært sjelden dyre ting, så ofte etter tilbudsvarer når de handlet på kjøpesenteret Metro senter, det opplevdes aldri at hun har vært interessert i andres penger eller opptatt av rikdommen til Tom Hagen, jordnær og nøktern.

Helt enig. At en nøktern livsstil er "bevis" for at TH er en psykopatisk gjerrigknark, er tullete. Men det er jo viktig å sette diagnoser på folk. En bruker anfører at hen ikke hørt om milliardærer som kjører en gammel Citroen, underforstått: Hen har ikke hørt om det, da er nærmest utelukket at det i virkeligheten finnes milliarderer som kjører gamle Citroener. Tror du O'lav Th* n har brukt mye penger på eksklusive biler? Sier mye om refleksjonsnivået.
Citera
2020-10-25, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Med all respekt, Floriss, mener du virkelig dette?

Du kaller det «å slippe å jobbe» ...

Er du sikker på at når kvinner ikke deltar i yrkeslivet, er det alltid fordi de selv ønsker å være hjemme?

Og, uavhengig om det er frivillig eller ei, er det å «slippe å jobbe» det samme som å få? Hjemmeværende yter og bidrar slik til at mannen har mulighet til å jobbe mest mulig.
Min mor var en meget sosial dame, med stor bekjentskapskrets, hun sa akkurat de ordene som Floriss sier. Min mor har barn i samme alder som AEH.
Citera
2020-10-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har jeg aldri sagt.
Jeg sa at jeg ikke skjønte at min ektefelle var narsissist før jeg ble syk (Revmatisk sykdom).
Der ser du hvor lett det er å trekke forhastede konklusjoner.
Jeg har aldri sagt at jeg er deprimert og har nevroser.
Jeg har nevropati, pga skader på nervesystemet, forårsaket av revmatisk sykdom.

Traumene jeg har, er ikke forårsaket av min ektefelle.
Faktisk har jeg opplevd flere traumatiske opplevelser, én av disse er forårsaket av flammer.

Og sist men ikke minst, når du skriver:

Så forstår jeg at du ikke skjønner hva jeg skriver, for i den grad jeg forsvarer TH, så tar jeg ikke utgangspunkt i at han er en tyrann.
Det vet vi jo ikke, selv om du velger å tro det.
Det kommer helt an på øyet som ser, og jeg er altså ikke i familie med TH, selv om du faktisk tror det.
Til slutt, siden jeg er så personlig, så kan jeg avsløre at jeg er i familie med politiet, og som sagt så har jeg i utgangspunktet tillit til politiet, for jeg ønsker på ingen måte være foruten.
Det er viktig å være uenig, hvis man opplever at noe er galt, uansett om det er familie, politiet, paven eller kung-liga.

Det trekkes til stadighet de underligste konklusjoner. Jeg har ofte lurt på om dettte skyldes at det er problematisk å lese og tolke en tekst, eller om det skyldes trolling/vrangvilje.
Citera
2020-10-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Selvfølgelig vet jeg det, men kvinner som jobber redusert, turnus eller er hjemmeværende bidrar i svært mange tilfeller til at barna får vokse opp med både mor og far, det er det som redder familien. Den tidsklemmen som oppstår når begge jobber er helt ekstrem, og på den tiden måtte mor da nesten ha to jobber: en på jobb og en hjemme. Å bli gitt denne friheten i livet er ikke noe annet enn en gave.
Denne friheten tror jeg ikke AE har vært forunt.
Citera
2020-10-26, 00:06
Medlem
I kveld er det hobbykverulantene som hygger seg her inne. Th var nøktern, skrives det, tar med kona på hytta og greier! En kjernekar er de overbevist om. Kom til å tenke på podcast hvor en niese blir intervjuet. Hun "forsnakker" seg litt, sier hun er glad i tante og onkel, men at kontakten med onkel var begrenset. Hvorfor? Jo, når TH kom hjem fra jobb måtte det være STILLE i huset. Og er ikke det et sympatisk trekk så vet ikke jeg!!!!!!!!! Egoisten TH!
Citera
2020-10-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Reumatisk sjukdom kan ge neuropatologiska (=FYSISKA) skador - ja. det vill säga det kan sätta sig på de fysiska nerverna.
Så ...
Du har fel. Har inget med psyke att göra men kan förstås kännas av. Kroppslig smärta är ju obehagligt!
Här är enligt uppslagsverket Vårdguiden
1 exempel på neuropati kopierat:Polyneuropati, en sjukdom i flera nerver

"Polyneuropati är en sjukdom i flera av kroppens nerver. Den börjar oftast i benens nerver och leder till att du gradvis får sämre känsel i fötterna och svårare att gå. Så småningom kan besvären förflytta sig uppåt längs underbenen. Även om du inte blir av med sjukdomen kan symtomen lindras med rätt behandling."

Och allmänt om neuropati:

Ur PRNE Medical
Snorres väg 6
SE-14833 Ösmo:
support@prne.se

"Behandla dina neuropatiska problem - avbryt försämringar, lindra problemen och återställ nerver och muskler så gott det går
Neuropatiska problem beror på att perifera nerver är skadade eller klämda.Eftersom dessa orsaker inte beror på sjukdom finns ingen medicin som kan bota problemen.
Men vi har utrustning som du kan använda hemma för att avbryta skadorna och i förekommande fall eliminera klämningar, lindra symptomen och återställa så gott det går med hänsyn till redan uppkomna nervskador.

Neuropatin drabbar de delar av kroppen som är längst från hjärtat, dvs som har sämst genomblödning. Förbättra denna så avtar problemen."

NEUROPATI OCH NEUROS ÄR 2 HELT OLIKA SAKER!
Man får inte en neuros av att ha en skada i benet! Även om man kan bli nedstämd av kronisk smärta.
Man får absolut inte en neuropatisk (=fysisk) smärta i t ex musklerna för att man har en (psykisk) neuros!!

Min ektefelle har nevropatiske smerter. Utad bruker vi uttrykket "nervesmerter", det er lettere å forstå. Har aldri opplevd at noen har koblet dette til "nerver"/psykisk sykdom.
Citera
2020-10-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Nevropati, eller nevrose, depresjon, angstnevrose eller hva de heter alle disse utmattelsessykdommene.
Poenget mitt er, hvordan kan du sitte å støtte en psykopat når du vet hvordan hun har hatt det? Og vet at hun ble psykisk ødelagt?
Siden du har hatt en psykopat selv, så ser du jo tegnene, og ser at TH er psykopat.

Neppe noe sjakktrekk å rakke ned på diagnoser, diskusjonen bør gå på høyere nivå. Nevropati er en kronisk smertesykdom. Nerven sender konstant ordentlige smertesignal til hjernen.
Citera
2020-10-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Husk at da hun hadde små barn var det ikke sikkert det var så mye barnehagetilbud. Uansett, å ta seg av 3 barn og sørge for at de har et trygt og godt hjem, kanskje hjelpe til med lekser, ta seg av hus og hage, handle inn, stelle i stand mat for barn og mann hver dag, og
som vi har lest også være vertinne og diske opp for mannens forretningspartnere, er nok mer enn jobb for to. Eller tre. Dessuten var hun kontraktfestet til å komme seg ut i jobb når den yngste var 18 år. Hun har nok aldri hvilt på sine laurbær. Hun har stått på som en heltinne hele livet. På toppen av dette har hun nok også hatt et stramt budsjett å forholde seg til når hun handlet inn, når man leser at hun alltid prøvde finne varer på tilbud.

Det var ikke bare menn som ikke satte nok pris på hjemmeværende. Mange kvinner fikk sjokk da de fikk den første pensjons/uføretrygdbetalingen. De hadde ikke opparbeidet mye pensjonspoeng. Innsatsen i hjemmet ble ikke verdsatt. I noen tilfeller har ikke kvinner vært i lønnet arbeid utenfor hjemmet, mange av disse har minstepensjon. Pensjon er så lav at den nærmer seg eksistensnivå - og det er skammelig!
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-26 kl. 00:53.
Citera
2020-10-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
I kveld er det hobbykverulantene som hygger seg her inne. Th var nøktern, skrives det, tar med kona på hytta og greier! En kjernekar er de overbevist om. Kom til å tenke på podcast hvor en niese blir intervjuet. Hun "forsnakker" seg litt, sier hun er glad i tante og onkel, men at kontakten med onkel var begrenset. Hvorfor? Jo, når TH kom hjem fra jobb måtte det være STILLE i huset. Og er ikke det et sympatisk trekk så vet ikke jeg!!!!!!!!! Egoisten TH!
På hvilken av podcastene ble dette sagt?

Er det den som heter "Jeg måtte gå til politiet (2)"?

Er det eks-svogeren som sa dette? :"Ut i fra det jeg visste om deres forhold og det jeg hadde opplevd selv fra TH i perioder, så konkluderte jeg med at dette var et konedrap"
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-26 kl. 00:39.
Citera
2020-10-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det var ikke bare menn som ikke satte nok pris på hjemmeværende. Mange kvinner fikk sjokk da de fikk den første pensjons/uføretrygdbetalingen. De hadde ikke opparbeidet mye pensjonspoeng. Innsatsen i hjemmet ble ikke verdsatt. I noen tilfeller har ikke kvinner vært i lønn utenfor hjemmet, mange av disse har minstepensjon. Pensjon er så lav at den nærmer seg eksistensnivå - og det er skammelig!
Deilig å være enig med deg om noe. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Denne siden får frem de «verste» feministsidene ved meg. Det er som å trykke på en knapp😁
Citera
2020-10-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hun har også skjøttet sitt yrkesliv perfekt. Det er et hardt yrke å ta seg av tre barn i forskjellige aldre alene, og også være alene med handling, mat og husstell.
At hun «fikk lov» til å være med på hytteturer skulle bare mangle, og dessuten hadde nok ikke TH greid å ta seg av 3 barn på hytta alene, og sørge for dem. Når forretningspartnere ble med på hytta, var det hun som vartet opp.
Det er heller ikke et privilegium å «bli tatt med på teater» av mannen. Det er en ren selvfølge. Hun var vel ingen tjenestepike, selv om hun jobbet for minst to. Dessuten, ang de teaterbillettene så fikk de dem fordi noen andre hadde avlyst.

Så en mann greier ikke å ta seg av 3 barn på en hyttetur? Det er helt utrolig hva enkelte presterer å lire ut av seg!
Det fremstilles som om AEH har levd i et terrorregime i S4
Hva er da forklaringen på at hun frivillig valgte å arbeide på Futurum? Nei, vent litt! Hun har selvsagt blitt truet. TH gikk selvsagt med et våpen i lomma. Hvis hun var "vrang", var det nok å rette en diskre pekefinger mot lomma.
Citera
2020-10-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På hvilken av podcastene ble dette sagt?

Er det den som heter "Jeg måtte gå til politiet (2)"?

Er det eks-svogeren som sa dette? :"Ut i fra det jeg visste om deres forhold og det jeg hadde opplevd selv fra TH i perioder, så konkluderte jeg med at dette var et konedrap"

Det var niesen som påpekte at hun ikke snakket så mye med sin onkel. Hun var hyppig gjest i huset og sa dette nærmest i en bisetning. At Tom måtte ha RO etter jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in