2020-10-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den skulle inte komma ut, eftersom inget förlag hade köpt den. Men JC har lovat att själv publicera den, bit för bit. Vet inte om det blir på Facebook eller någon annanstans, och hon har inte gett ut någon tidsplan heller. Hon har i alla fall inte publicerat något på Facebook ännu.
Låter bra. Man vill ändå läsa den men inte att den ska bli en kommersiell framgång.

Då får man lära sig nytt krångel med Fb då för att kunna läsa där. Suck!
Citera
2020-10-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, han var explosiv och kunde vara otroligt hotfull i vissa situationer enligt verkstadsmedarbetare.
Ja, det var en fd praktikant som påstod att Madsen hade hotat honom med en hammare.
Den sensationella artikeln fick ingen uppföljning.
Och Åklagaren var heller inte intresserad av vittnesmålet. Så det var troligtvis inte riktigt sant.
Om det var det här undantaget du tänkte på?

Eller finns det fler sådana vittnesmål?
Citera
2020-10-25, 22:12
Medlem
Merwinnas avatar
https://ekstrabladet.dk/112/faengselsformand-kan-gaa-i-timer-uden-opsyn/8338249

Artikel från igår. Det står att Danmark har dragit ner mycket på personalen i fängelserna, och att interner därför kan gå i flera timmar utan att någon ser till dem. Personalen hinner därför inte heller bygga upp en kontakt med internerna.

De har även tagit bort "verkmästarna" som var chefer och instruktörer i verkstaden, så internerna får pyssla själva i verkstaden. Vilket förklarar hur PM kunde tillverka en "pistol" och ett "bombbälte". Han måste ha hittat någonstans att gömma dem över natten.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Låter bra. Man vill ändå läsa den men inte att den ska bli en kommersiell framgång.

Då får man lära sig nytt krångel med Fb då för att kunna läsa där. Suck!

Ja, det kommer inte att gå att låta bli att läsa...
Citera
2020-10-25, 22:14
Medlem
Merwinnas avatar
https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/peter-madsens-ven-talte-med-ham-foer-flugt/8335393

Betalartikel om Jens Falkenberg. Oerhört intressant, juh! Någon som har plus som kan lägga ut lite ur den?
Citera
2020-10-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ja, det var en fd praktikant som påstod att Madsen hade hotat honom med en hammare.
Den sensationella artikeln fick ingen uppföljning.
Och Åklagaren var heller inte intresserad av vittnesmålet. Så det var troligtvis inte riktigt sant.
Om det var det här undantaget du tänkte på?

Eller finns det fler sådana vittnesmål?
Det var det hotet jag tänkte på. Men jag har i bakhuvudet från tidig utredning/rättegång att han i ilska slängde verktyg omkring sig farligt nära folk som var på väg att träffas.
Citera
2020-10-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://ekstrabladet.dk/112/faengselsformand-kan-gaa-i-timer-uden-opsyn/8338249

Artikel från igår. Det står att Danmark har dragit ner mycket på personalen i fängelserna, och att interner därför kan gå i flera timmar utan att någon ser till dem. Personalen hinner därför inte heller bygga upp en kontakt med internerna.

De har även tagit bort "verkmästarna" som var chefer och instruktörer i verkstaden, så internerna får pyssla själva i verkstaden. Vilket förklarar hur PM kunde tillverka en "pistol" och ett "bombbälte". Han måste ha hittat någonstans att gömma dem över natten.

Ja, det kommer inte att gå att låta bli att läsa...
Det låter nästan otroligt. Att de kan jobba ostört i verkstäderna i timmar utan tillsyn.
Nu jobbar ju Madsen i pysselverkstaden med glasspinnar, papper, klipp, teip, lim och målarfärg.
(Får kanske ej ha sax när jag tänker på det.)
Så han kan inte tillverka ett riktigt vapen. Men staniolpapper är väldigt formbart. Och om man packar det hårt så kan det bli rätt så tungt.
Att de inte tänkt på att Madsen skulle kunna tillverka en pistolatrapp av det materialet? När han tillverkar modeller av ubåtar och raketer. Mycket besynnerligt.
Citera
2020-10-25, 22:26
Medlem
Citat:
Det var det hotet jag tänkte på. Men jag har i bakhuvudet från tidig utredning/rättegång att han i ilska slängde verktyg omkring sig farligt nära folk som var på väg att träffas.
Nej. Han slängde grejor om kring sig och drämde i bordet när han blev frustrerad eller arg över att han inte hittade ngn grej men aldrig emot någon.
Citera
2020-10-25, 22:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är möjligt. Men nå ut till de stora massorna? Det är ju de som intresserar sig för hennes Fb.
Vi får väl se när boken kommer. Det svider att man måste köpa den.

Ja det känns inte så speciellt lockande att fylla det där svinets fickor. Är inte frun konstnär?. Dom brukar väl ha en brokig följarskara.
Citera
2020-10-25, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
[/b] Jag tänkte på hans gisslan. Det är klart att det var ett psykologiskt trauma för den kvinnliga psykologen så länge det varade. Hon fruktade säkert det värsta. Han är ju en farlig sexbrottsling.
Och självklart vill man inte ha en sådan på fri fot.

Men en sadistisk mördare då tänker jag mer på någon som mördar sadistiskt vem som helst.
En explosiv våldskriminell som är en sadist och njuter av att utöva våld mot vem som helst.
Typ Peter Lundin.
Medans det för en sexualbrottsling är det sadistiska våldet förknippat med enbart sexuell tillfredställelse.
Och för övrigt är de inte våldsamma. Typ Madsen och Knutsson.

Jag för min del trodde att det var två olika profiler.
Jag bara undrade.
Har fortfarande ingen aning vad dina frågor har att göra med det jag skrev om.

Om du får en pistol under hakan och vet att det är Peter Madsen så tror jag nog du begriper att du kan ligga brunt till.
Eftersom du vet vad han är kapabel till.
Madsen är psykopat.
Madsen är gränslös, helt ego och har fokus på frihet till vilket pris som helst.
Madsen ser dig som ett medel mot målet.
Han är helt känslokall om du lever eller dör.

Vad han sen gör sexuellt ute i det fria är en del i galningens rymning.
Nästa fara för allmänheten.

.
Citera
2020-10-25, 22:31
Medlem
Citat:
Nej. Han slängde grejor om kring sig och drämde i bordet när han blev frustrerad eller arg över att han inte hittade ngn grej men aldrig emot någon.
Så kan det ha varit. Gör alla så? Jag har aldrig slängt något omkring mig trots att man påstår att jag har hett temperament. Inte ens en lite tallrik i golvet. Är det en uppväxtfråga? Fostran?
Citera
2020-10-25, 22:38
Medlem
Citat:
Så kan det ha varit. Gör alla så? Jag har aldrig slängt något omkring mig trots att man påstår att jag har hett temperament. Inte ens en lite tallrik i golvet. Är det en uppväxtfråga? Fostran?
Jag har urladdat med materiella ting.
Men aldrig mot något levande. Slänger inte stackars krukväxter i golvet. Men en stol en gång som benet gick av på.
Ibland måste man avreagera sig. Inte så ofta och det var väldigt länge sedan nu.

När det gäller Madsen så är han inte känd för ngt våld. Däremot var han våldsam mot verktygen. Enligt arbetskamrater. Och hans humör och härskartekniker är ju välkänt.
Citera
2020-10-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har fortfarande ingen aning vad dina frågor har att göra med det jag skrev om.

Om du får en pistol under hakan och vet att det är Peter Madsen så tror jag nog du begriper att du kan ligga brunt till.
Eftersom du vet vad han är kapabel till.
Madsen är psykopat.
Madsen är gränslös, helt ego och har fokus på frihet till vilket pris som helst.
Madsen ser dig som ett medel mot målet.
Han är helt känslokall om du lever eller dör.

Vad han sen gör sexuellt ute i det fria är en del i galningens rymning.
Nästa fara för allmänheten.

.
Jag hängde inte upp mig på själva innehållet och jag menar inte att märka ord.
Men Madsen är en sexualsadistisk mördare och inte en sadistisk mördare. För mig är det två olika mördare/profiler. För övrigt håller jag ju med dig.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-10-25 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in