Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-10, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
En trygg uppväxt? Bra föräldrar?
En trygg uppväxt handlar väl om att få sina behov tillgodosedda?
Föräldraskap handlar väl om att tillgodose de behoven och sätta det främst?

Jag menar inte att någon skall få dödas för att de inte gett det till sitt barn men att försköna det pga att de faktiskt blev det är väl heller inte något jag tycker att man ska.

Hade denna person fått vad den behövde som barn så hade den varit inom vården och den hade inte fråntagits sitt egna ansvar genom att bli friställd ifrån att klara egen försörjning, exempelvis.

Hen växte upp och blev ett monster. Det var lite sent att försöka ändra på det efter så lång tid då man låtit det fortgå, om de nu försökte dra in förmånerna för att de tröttnade
Det var ju han som fostrade sina föräldrar och inte tvärtom.

Lås in det där och kasta bort nyckeln. Vilket jävla as!

Jamen sluta, det är lätt för dig att säga utifrån.
GM var ju hos vården. Dessutom, nuförtiden så får transpersoner bara bekräftande vård och stora, snabba resurser att byta kön. Tänker inte skriva ”korrigera”. Vet inte vad du menar med vård men vissa får neuropsykiatriska diagnoser, andra antidepressiva och benso och dom som har könsdysfori blir bara bekräftade.
Vet inte hur dessa tre exempel hindrar en person med grav psykisk störning att inte fortsätta vara gravt psykiskt störd. Han hade ju redan kontakt med vården. Man borde utreda vilken faktiskt nytta och skillnad psykiatrin gör idag och historiskt.

Du kan heller inte mena allvar att barn växer upp till mördare om dom blir bortskämda av sina föräldrar. Det är ju hela Ung Vänster isåfall. Medelklassungdomar som får bostadsrätter vid 20 års ålder och får pengar varje månad att festa för.
Senast redigerad av Nanastley 2020-10-10 kl. 04:14.
Citera
2020-10-14, 20:17
Medlem
Äntligen kan jag bidra. till något i tråden.....

tackar alla duktiga skribenter i tråden!. ni har verkligen "fångat" hur det verkligen ligger till. själv så hamna jag nästan i chock. och en av väldigt få gånger i livet jag mått riktigt dåligt, osmakligt?
varför? jo, jag gjorde RPU samtiidigt som "josefine" eller "zaina" som han ville bli kallad där.
RMV-hisings-backa. var där nu i juni 2020,
det måste med alla marginaler vara den mest obehagliaste människan jag nägonsin träffat!
DÅ inom sluten psykiatrisk vård. eller i livet totalt!
söndercurlad som skrivits om. aldrig fått ta konsekvenser för nått.

vederbörande har akdrig "gjort# något på riktigt.
-varken könsbyte elr diagnoser.....elr mediciner,
tyvärr tror jag föräldrarna som försökte skydda han från "allt" har stor del i detta.

mådde dåligt av att lyssna på vad han gjort. han kommer aldrig bli utsläppt.

60% fastnar i LRV efter RPU , jag och flera där "klarade" oss. och är på fri fot idag, b.la jag.

kan svara på frågor om "hen" och paragraf7(helix) och RPU dan andersson gata 20. hisings backa.

behöver inte va grovt brott för RPU, är ingen vetenskap som de tror. kan räcka med olaga hot mot tjänsteman och som bonus man haft kontakt/diagnoser hos ebn vablig psykiatriker.

som bunus så kom tishko (wilma-mördaren) de sista dagarna jag var där! surrialistikt om nåt.

-då hade vi sett på nyheterna att han skulle få en stor RPU innan!

så få raporter kommer innefrån rättspsyk.......nu har ni en. fråga på! :-)
Citera
2020-10-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen2

Intressant. Hoppas någon har bättre frågor än jag, för jag undrar bara om ni fick "hänga" med varandra där inne? Min uppfattning (om jag hade ställt mig frågan) var att man var isolerad där.
Citera
2020-10-15, 14:54
Bannlyst
Citat:

tackar alla duktiga skribenter i tråden!. ni har verkligen "fångat" hur det verkligen ligger till. själv så hamna jag nästan i chock. och en av väldigt få gånger i livet jag mått riktigt dåligt, osmakligt?
varför? jo, jag gjorde RPU samtiidigt som "josefine" eller "zaina" som han ville bli kallad där.
det måste med alla marginaler vara den mest obehagliaste människan jag nägonsin träffat!

tyvärr tror jag föräldrarna som försökte skydda han från "allt" har stor del i detta.

60% fastnar i LRV efter RPU , jag och flera där "klarade" oss. och är på fri fot idag, b.la jag.

kan svara på frågor om "hen" och paragraf7(helix) och RPU dan andersson gata 20. hisings backa.

behöver inte va grovt brott för RPU, är ingen vetenskap som de tror. kan räcka med olaga hot mot tjänsteman och som bonus man haft kontakt/diagnoser hos ebn vablig psykiatriker.

som bunus så kom tishko (wilma-mördaren) de sista dagarna jag var där! surrialistikt om nåt.

Hej.
Och jättemycket Tack för din information.
1. Eftersom du tog upp Tishko, så måste jag bara fråga, -Fick du chansen att prata även med honom, och vad sa han i så fall? Hur var han?
2. Går ni alla tillsammans fritt där inne, eller är ni "hyfsat inspärrade"?

Tack för ditt bidrag i tråden.
Citera
2020-10-15, 17:04
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Tack för ett intressant inlägg.
När det gäller HJO-caset så räcker det nästan att lyssna på rättegången för att inse att den här personen är helt borta med vinden....
Alltså en total idiot som precis som Du säger aldrig borde få åtnjuta frihet mera.

När det gäller Tishko så är det ju mer ett äckel De Luxe som förnekar de mest uppenbara bevisen.
OM NU HAN VORE OSKYLDIG: Då borde han ju inte bara vara ledsen för att sitta inspärrad utan kanske ännu mer sörja Wilma som har mist livet i en förmodat fruktansvärt ångestfylld död.
Märkte Du av några som helst sådana signaler?
Den berömda häktesvakten blev ju vittne till något helt annat vilket också framgick under rättegången
Citera
2020-10-15, 17:08
Medlem
RPU alltså stora utredningen , görs antingen på RMV huddinge/flemingsberg på det relativt nya Helix.
eller på RMV hisings backa,GBG. Dan andersons gata 20(nyfikna kan kolla google 3d, som är väldigt bra, och även miljardbygget helix)

en paragraf7 tar en timma ungefär, och den stora sökningen skall vara rätten tillhanda inom 4 veckor(oftast).(min egen=2veckor)

insyn i ´verksamheten´eller kostnaden för sämhället, ifrågasetts sällan eller aldrig.
en i personalen sa en 10 år gammal uppgift att kostnaden var då minst 500tkr....

brotten (som vi var förbjudna att prata om, eller fråga) är oftast väldigt grova våldsbrott,
men behöver inte vara det.
efter läst senare så krävs det en Allvarlig psykisk störning för att få LRV/RPV , men bara en psykisk störning för att kvarhållas i vård.

statestik läste jag att 59% som gör RPU får RPV med särskild utskrivningsprövning.

inte som jag upplevde det, men en tredjedel eller verka få(min bedömning, just då och där)

Surrealistiskt, kändes det som. men betydligt friare än häkte( alla kom ju från häkte)
-två avdelningar(en stängd) ca 10 rum plus 2 isolerings-celler.
-blandat killar och tjejer, eller män och kvinnor (om ni vill det)
-ser ut mer som en sjukhuskorridor, inga övervakningkameror, utanför byggnaden och intag då.
-extremt personaltätt. säkert 15+ "vårdare"+ då läkare och psykologer och övrig personal. totalt tror jag
ca80 pers jobbar där
-inlåsning 21:30 , öppning 07:30, alla dagar. rökning närsom på innergård , eller 1 gång i timmen,
-man är fri att gå runt inomhus under dagarna, fanns 2 vardagsrum med tv och PS4 och även nåt bibliotek.Tv på rummet fanns även.
Frukost fika lunch fika, middag , fika osv. i gemensam matsal.

anledningen till samvaro, förstår jag är att de skall observera hur man fungerar med andra människor.
så hade man vart isolerad, hade inte det gått.
och de eftersträvar att man skall göra undersökningen medicin-fri.
väldigt lugnt och inga incidenter(när jag var där) mot hur man trodde det kanske skulle vara....

många var väl ostraffade och med noll tidigare kontakt med psykiatrin
(är väl defenitionen på en riktig galning?)

Ryser när tänker på den där "josefine"(som tråden handlar om) mer verklighetsfrånvänd människa,
kan jag nog inte tänka mig, hans eller föräldrarnas del i skapandet av den hen blev låter jag va osagt.

första gången han fick/får konsekvenser och även därinne, hen hade slänt en DAB-radio (som alla hade på rummet) i väggen. då märkte han att han inte fick någon ny.....

-honom tror jag de aldrig släpper ut, eller ens får öppen rättspsykiatrisk vård någonsin.
"svår PTSD" jovisst, tror han inte har vart utredd för nån diagnos, och oklart om ens det om könskorregering, som jag ser det har han själv googlat sin dagnos, sedan bara bytt till ett tjejnamn,

såg inte spår av eventuella östrogener/hormonbehandling,
och varken kan eller är särskilt intresserad av processen.
han hade bara långre hår, inte speciellt bra utgångmaterial med sin längd på 185cm?
sammantaget noll trovärdighet i sin nya? könsroll.

är nånting hen har hittad på som ursäkt eller annat(som folk har skrivit tidigare)
reagerade såklart när han presenterade sig,
tänkte bara satan i gatan vilken udda psyko-varelse.
och då är vi ändå på psyket.

De flesta andra var tämligen normala i jämförelse. nån ung tjej var försök till mordbrand osv.
Hade inget kontakt eller ens konversation med "hen" överhuvud taget.

De som berättade om sina brott kunde man ha mer kontakt med ( en kille grovt vapenbrott)

Tiscko kom sista dagarna, men han pratade (då iaf) bara med plitarna eller skötarna i detta fallet,
iaf de jag hade kontakt med visste vad han gjort, då det var på nyheterna(vi fick inte ha internet)

men vidhörde bara nån konversation där han raljerade eller försökte "övertala" skötarna om sin oskuld,
det grandiosa beteendet märkes där, han så nåt i stil med "om man verkligen tror" man blir fri så tror jag-eller nåt idiotiskt i den stilen....

okulärt så gav han väl nästan ett normal intryck (tills han börja prata)
tillskillnad mot "josephine" som lyste psycho på 50meters avstånd.....

känns overkligt att såhär i "efterhand" lyssnat på bådas rättegångar på tuben, samt läst denna tråd!.

Tackar alla oerhört duktiga skribenter i denna tråd!
satt par nätter i rad, true crime i sitt esse!

speciellt när man om än flyktigt träffat berörda galningar! ;-)
Citera
2020-10-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Tack för ett intressant inlägg.
När det gäller HJO-caset så räcker det nästan att lyssna på rättegången för att inse att den här personen är helt borta med vinden....
Alltså en total idiot som precis som Du säger aldrig borde få åtnjuta frihet mera.

När det gäller Tishko så är det ju mer ett äckel De Luxe som förnekar de mest uppenbara bevisen.
OM NU HAN VORE OSKYLDIG: Då borde han ju inte bara vara ledsen för att sitta inspärrad utan kanske ännu mer sörja Wilma som har mist livet i en förmodat fruktansvärt ångestfylld död.
Märkte Du av några som helst sådana signaler?
Den berömda häktesvakten blev ju vittne till något helt annat vilket också framgick under rättegången

Hej! skrev ett långt inlägg innan jag såg ditt. nej Tishko pratade jag aldrig med, märkte heller inget konstigt, men var bara nån dag, innan jag åkte därifrån.
Citera
2020-10-15, 23:02
Medlem
Citat:

Ryser när tänker på den där "josefine"(som tråden handlar om) mer verklighetsfrånvänd människa,
kan jag nog inte tänka mig, hans eller föräldrarnas del i skapandet av den hen blev låter jag va osagt.

första gången han fick/får konsekvenser och även därinne, hen hade slänt en DAB-radio (som alla hade på rummet) i väggen. då märkte han att han inte fick någon ny.....

Hur reagerade han.

Berätta mer om Mikael.
Citera
2020-10-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Hur reagerade han.

Berätta mer om Mikael.

Vet inte vad det finns att säga, han var ju kanske inte direkt en social figur. 100/100 på psycho-skalan
. plus massa annat i hans bakrund, som hemundervisning, alla sina "vänner" online. saker som en fått reda på i efterhand. där och då visste inget nåt, inte lönt att fråga(man ville väl inte ens veta?)

såg märklig ut och bettedde sig minst lika märkligt. iochmed det så släppte man det.

Fanns istort vemsomhelst på avdelningen, som var normalare, vissa helt normala.

Ej att förglömma att det är om än stor undersökning där ca hälvten klarar sig.

Spm nån skrev, är det ett mysterium hur denna "hen" lyckats komma in på Läkarlinjen, som nån skrev det är väl personliga lämplighetssamtal där? snubben är totalt verklighetsfrånvänd.

-är det månne de inflytekserika föräldrarna månne? Sjukt att denna en av sveriges sjukaste skulle haft möjlighet att skriva vårdintyg på andra? förskriva narkotika osv,
-Nu blev det ju inte så. det måste familjen vetat att det var skrivet i sten.
-"hen" var ju en accident waiting to happen, det var ju helt klart, t.rx när dödsbudet kom.

eller den dan då fadern inköpt en elpistol, efter det var det hela bara en tidsfråga . kanske inte just såhär, men att nått väldigt allvarligt skulle hända visste nog alla familjemedlemmar,

-brukar ju vara vanligare att man väljer att ta sitt eget liv, eller även utökat självmord(ovanligt det med)

sammantaget den by far obehagliaste/sjukaste person jag någonsin träffat, så nu ska gan altså kosta 5tkr/dygnet de närmsta 40 åren? och troligen trivas alldeles för bra,

-men samhället behöver verkligen skyddas från en människa som han!

efter alla mina googlingar hittade jag denna? det är det ställe jag pratat om. RMV hisings backa.

https://sekotidningen.se/arbetsplatsen/personal-pa-rattspsykiatriska-vi-ser-manniskan-bakom-brottet/

intressant , men märkligt att de framstår med namn och bild? var ju skynken för att folk inte skulle skriva upp regnummer? 1/3 är ju på fri fot så de har lite väl mkt fantasi.....
Citera
2020-10-25, 21:40
Medlem
Tänkte att jag kunde bidra eftersom jag känner Josefin Nord.

Fattar att det finns en hel del fördomar om människor som begår brott, och tyvärr så florera många av dem även här.

Josefin var varken någon psycho eller loser, som påstås... tvärtom var hon begåvad, ödmjuk, intelligent känslig, empatisk.

Jag kan inte på något sätt försvara hennes gärningar, det är vidrigt, men jag vet att hon haft förbannat jävla jobbigt i livet. Hon blev ovanligt svårt psykiskt misshandlad, våldtagen, vanvårdad, av sina egna föräldrar! Detta, cPTSD och drogmissbruk kan troligen ge en rimlig kriminologisk förklaring.

Jag vet också att hon lider fruktansvärt mycket av det som hänt. Att hon starkt känner skuld, sorg, smärta. Hon har ett bra samvete. Hon gick ju för fan på egen hand, gråtandes, och överlämnade sig själv till polisen omedelbart efter dådet...

Det är bra att hon blivit omhändertagen av vården istället för fängelset. Om hon någonsin blir utsläppt ser jag det som omöjligt att hon begår nya brott... hon är en i grunden väldigt snäll, icke-våldsam, och snäll människa, som blivit försatt i en ovanligt svår situation p.g.a. PTSD och misshandel...

Just my 2 cents.
Citera
2020-10-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23fnord23
Tänkte att jag kunde bidra eftersom jag känner Josefin Nord.

Fattar att det finns en hel del fördomar om människor som begår brott, och tyvärr så florera många av dem även här.

Josefin var varken någon psycho eller loser, som påstås... tvärtom var hon begåvad, ödmjuk, intelligent känslig, empatisk.

Jag kan inte på något sätt försvara hennes gärningar, det är vidrigt, men jag vet att hon haft förbannat jävla jobbigt i livet. Hon blev ovanligt svårt psykiskt misshandlad, våldtagen, vanvårdad, av sina egna föräldrar! Detta, cPTSD och drogmissbruk kan troligen ge en rimlig kriminologisk förklaring.

Jag vet också att hon lider fruktansvärt mycket av det som hänt. Att hon starkt känner skuld, sorg, smärta. Hon har ett bra samvete. Hon gick ju för fan på egen hand, gråtandes, och överlämnade sig själv till polisen omedelbart efter dådet...

Det är bra att hon blivit omhändertagen av vården istället för fängelset. Om hon någonsin blir utsläppt ser jag det som omöjligt att hon begår nya brott... hon är en i grunden väldigt snäll, icke-våldsam, och snäll människa, som blivit försatt i en ovanligt svår situation p.g.a. PTSD och misshandel...

Just my 2 cents.
Jag vet att våldtäkter av barn sker av föräldrar. Det sker nu, i denna stund. Är detta något hon berättat för dig under barn- resp ungdomen? Finns det någon bevisning att ta på? OM detta är sant så begriper jag faktiskt dådet även om det inte är ok. Så länge det inte finns en fup att tillgå är det svårt att förstå när man inte har insyn. Tack för ditt inlägg!
Citera
2020-10-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge det inte finns en fup att tillgå är det svårt att förstå när man inte har insyn.

????

(FB) Hjo 2020-03-08: 2 döda ("dotter" dödade sina föräldrar)

En liten, liten, liiiiiten tumregel att ta hänsyn till när man skriver på forum är att inte skriva saker man inte har den minsta lilla koll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in