2020-10-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Läs själv och lägg lite saker på minnet så slipper du krångla bort dig här i inlägg efter inlägg.

Tror du att den här personen ljuger angående det hon berättat?

Du menar om jag har förstått dig korrekt att du tror på allt som KL påstår men du misstror och tvivlar på allt som sägs som ligger henne till last? Är det korrekt uppfattat?

Jag värderar inte vad hans vänner säger eftersom jag vet att det inte har relevans för åtalet. Totalt jävla ovidkommande när man skall bedöma vad KL är åtalad för. Karaktärsvittne hör inte hemma i svenskt rättsväsende.

Nä jag tror inte på allt KL säger utan jag ser på vad som ligger på bordet som skall upp till domstolsförhandling. Däremot sticker jag inte under stolen med att jag stöder henne och det fullt ut.
Citera
2020-10-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag värderar inte vad hans vänner säger eftersom jag vet att det inte har relevans för åtalet. Totalt jävla ovidkommande när man skall bedöma vad KL är åtalad för. Karaktärsvittne hör inte hemma i svenskt rättsväsende.

Nä jag tror inte på allt KL säger utan jag ser på vad som ligger på bordet som skall upp till domstolsförhandling. Däremot sticker jag inte under stolen med att jag stöder henne och det fullt ut.

Läs stämningsansökan så får du dina svar angående karaktärsvittnen.
Citera
2020-10-25, 21:33
Medlem
Jag har länge tänkt på varför KL frekventerade ”snabbmatstället” Taco Bar så väldans ofta. Enligt hennes kontoutdrag hösten 2018. Gillar hon sån TexMex har jag undrat. Tills jag idag insåg att de har fullständiga rättigheter...
Citera
2020-10-25, 21:34
Medlem
Citat:
Läs stämningsansökan så får du dina svar angående karaktärsvittnen.

Tror inte ens du vet vad är för något så det jag vet är att dom du har skrivit om som berättar en massa alltså HOL vänner inte är med på listan som vittne.

Bättre när det börjar röra på sig, men media är ovanligt tysta dom kanske tvivlar på om det räcker som åklagaren har på KL. Dom borde vältrat sig vid detta laget. Inte ett ljud sedan åtal väcktes mer än om lite guld som hon betalat med osv. Det är verkligen märkligt måste jag säga.

Citat:
Jag har länge tänkt på varför KL frekventerade ”snabbmatstället” Taco Bar så väldans ofta. Enligt hennes kontoutdrag hösten 2018. Gillar hon sån TexMex har jag undrat. Tills jag idag insåg att de har fullständiga rättigheter...

Intressant det måste antecknas.
Senast redigerad av Browser 2020-10-25 kl. 21:36.
Citera
2020-10-25, 21:43
Medlem
Citat:
Tror inte ens du vet vad är för något så det jag vet är att dom du har skrivit om som berättar en massa alltså HOL vänner inte är med på listan som vittne.

Bättre när det börjar röra på sig, men media är ovanligt tysta dom kanske tvivlar på om det räcker som åklagaren har på KL. Dom borde vältrat sig vid detta laget. Inte ett ljud sedan åtal väcktes mer än om lite guld som hon betalat med osv. Det är verkligen märkligt måste jag säga.

Din bävan för att hon ska fällas är tydlig. Ångesten rider dig. Det är lugnt. Var inte orolig. Vi finns här för att fånga upp dig och dina tankar när du har en sån dag som idag. Inte bara söndagsångest idag märker jag. Fortsätt skriv så håller vi dig på fötter ett tag till här. KLs vänner är våra vänner.
Citera
2020-10-25, 21:48
Medlem
Citat:

I huvudförhandlingen så handlar det mycket om KLs trovärdighet. Lyckas hon framstå som trovärdig i sin berättelse alltså. Ska bli mycket intressant hur hon agerar där.
Citera
2020-10-25, 22:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
En del påstår? Vad för något? Vad är det du inte förstår att Timeout har lagt A4 sidor om att barnen inte vill umgås med sin mor? Trots att FU visar motsatsen? Det är då en lögn att dom inte vill umgås med sin mor. Är det svårt? En del påstår är mycket luddigt, så du kanske vill förklara vad fan du menar med det?

Det är Karin själv som säger i förhör att hon inte får träffa barnen. Dottern har hon inte sett på tre år. "Barnen" är mer än tillräckligt stora för att avgöra själva om de vill träffa sin mamma.
Senast redigerad av Combival 2020-10-25 kl. 22:09.
Citera
2020-10-25, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:

Fattar du fortfarande inte att du läser ett FUP?
Citera
2020-10-25, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Du får börja läsa fuparna själv. Orkar inte vara din personliga registrator här. Som du ser i nåt inlägg här ovan så kan hon ha skiljt sig 1996 från den första maken.

Att polisen inte förhört honom angående 2018 och 2019 förstår du väl själv.

Jag redogör bara för vad någon har berättat i förhör. Men varför skulle någon i polisförhör hitta på och ta från luften att KL skulle sitta vid segling och berätta om att hennes första make hade våldtagit henne?

Som jag skrev i inlägg ovan så har jag inte tillgång till fupen gällande 2018 just nu där jag tror att uppgiften finns. Du får söka lite själv. Annars återkommer jag med sidhänvisning.
Ja, i FUP/1 dvs mordförsök så står om att hon var gift.

Hon studerar sen juridik i Uppsala och där träffar hon sin första man dvs H V.
Troligen 1994.
De blir ett par och gifter sig. Troligen.94/95.
1996 har de skilt sig.

HOL träffar henne 1993, de går nån kurs samtidigt i Uppsala.
De möts igen på en domarmiddag i Sthlm nov 1997 och inleder en relation.
Citera
2020-10-25, 23:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Din bävan för att hon ska fällas är tydlig. Ångesten rider dig. Det är lugnt. Var inte orolig. Vi finns här för att fånga upp dig och dina tankar när du har en sån dag som idag. Inte bara söndagsångest idag märker jag. Fortsätt skriv så håller vi dig på fötter ett tag till här. KLs vänner är våra vänner.
Gulligt av dig.
Men intressant att Browser skriver: "Däremot sticker jag inte under stolen med att jag stöder henne och det fullt ut."
Gud förbjude att jag spekulerar om hens identitet.
Men däremot är det intressant med någon som kan och vill försvara KL, som står på hennes sida t o m!

F.ö. har Browser rätt i sin iakttagelse att media är märkligt tysta om saken.
Citera
2020-10-26, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Däremot sticker jag inte under stolen med att jag stöder henne och det fullt ut.
Ja, du skrev det igår. Du tycks vara lika gränslös som KL i din support:
Citat:
Vem fan bryr sig om hon vill ta död på sin fd osmakliga make?
Hon får hedersplats på Hinseberg och jag förstår henne fullt ut. Ta aldrig en kvinnas barn ifrån henne då blir hon livsfarlig. Det är synd att hon inte lyckats bara.
Citera
2020-10-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Gulligt av dig.
Men intressant att Browser skriver: "Däremot sticker jag inte under stolen med att jag stöder henne och det fullt ut."
Gud förbjude att jag spekulerar om hens identitet.
Men däremot är det intressant med någon som kan och vill försvara KL, som står på hennes sida t o m!

F.ö. har Browser rätt i sin iakttagelse att media är märkligt tysta om saken.

En lojal kamrat som Browser borde alla ha. En krigare.

Tidningarna skrev ju en del om åtalet där runt 8-10 oktober och sen när GW talat så finns inte så mycket mer att orda om kanske. Veckans Brott fördjupade sig i anstiftan rent generellt. Det framkom sen att GW fått nåt brev.

Vi minns GWs ord:

”Hon verkar ganska ihärdig va. Det är tur att detta inte är nåt vanligt sätt att avsluta nära relationer.”

Det han menar med ihärdig, förutom den långt utdragna tidsperioden, inbegriper väl då att han räknat till minst sex personer hon har frågat om att döda HOL.
Bakom detta backar Browser henne ”fullt ut” troget tältande i kylan utanför häktet.
Senast redigerad av Avel 2020-10-26 kl. 01:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in