2020-10-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fick du svar på den här frågan? Jag undrar också, men saknas svar anses det vara en stor fet lögn bara som mycket annat i denna tråd.

Nej, finns ingen anledning att hänga ut fd. För övrigt var flera av hennes ex elaka och störda.
Citera
2020-10-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad gnäller hon om då? Karin alltså? En del påstår att hon (bland annat) vill se exmaken död på grund av att hon inte träffar barnen.

En del påstår? Vad för något? Vad är det du inte förstår att Timeout har lagt A4 sidor om att barnen inte vill umgås med sin mor? Trots att FU visar motsatsen? Det är då en lögn att dom inte vill umgås med sin mor. Är det svårt? En del påstår är mycket luddigt, så du kanske vill förklara vad fan du menar med det?
Citera
2020-10-25, 18:56
Medlem
Håll barnen utanför denna tråd. Timeout, du har varit riktigt elak mot dessa barn.
Citera
2020-10-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej, finns ingen anledning att hänga ut fd. För övrigt var flera av hennes ex elaka och störda.

Menar du att KL varit gift innan HOL? Man behöver inte ange namn men man skall svara på frågan.
Senast redigerad av Browser 2020-10-25 kl. 19:00.
Citera
2020-10-25, 19:17
Medlem
Citat:
Menar du att KL varit gift innan HOL? Man behöver inte ange namn men man skall svara på frågan.

Det har hon. Det framgår av en av fuparna hans fullständiga namn och att KL vid ett tillfälle då hon träffar HOLs vänner, när deras relation är ny, berättar för dem under en seglats att hon blivit våldtagen av sin förste make. En av vännerna tyckte att det var ett annorlunda sätt att introducera sig i det nya sällskapet.

2019 fup s. 184
"Under sin tid i Uppsala träffade Karin sin
första make H*ans V*iktor vilket sannolikt var -94 tror Henrik, de blev ett par och gifte sig
någon gång under 1994 eller 1995. Henrik träffade Karin för första gången någon gång under
våren 1993 då de deltog på samma kurs."

Jag har inte fuparna tillgängliga nu men jag tror det var i fupen angående 2018 som en vän berättar om våldtäkten. Hade ni läst fuparna så hade ni väl dragit detta till minnes istället för att sätta andra i arbete.

Edit: Polisen har nog stavat efternamnet fel där. Kan vara att det ska vara ett C istället. Efternamnet sammanfaller då med de advokater Bosse och Dag KL praktiserade(?) hos i slutet av 80-talet. En av dem fortsatte till hovrätten och slutligen HD. Orkar inte forska mer i det idag. Dag dock en toppjurist på riktigt om man ska jämföra. Banat lite väg dock?
Senast redigerad av Avel 2020-10-25 kl. 19:42.
Citera
2020-10-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Håll barnen utanför denna tråd. Timeout, du har varit riktigt elak mot dessa barn.

Inte lika elak som den misshandlat dem och som förlorat vårdnaden om dem va?
Citera
2020-10-25, 19:21
Medlem
Citat:
En del påstår? Vad för något? Vad är det du inte förstår att Timeout har lagt A4 sidor om att barnen inte vill umgås med sin mor? Trots att FU visar motsatsen? Det är då en lögn att dom inte vill umgås med sin mor. Är det svårt? En del påstår är mycket luddigt, så du kanske vill förklara vad fan du menar med det?

Berätta gärna var i fuparna det framgår att de gärna vill hänga med modern. Om jag förstått det rätt så gör de gärna om ett antal villkor är uppfyllda. Ett av dem är nykterhet och det andra var en fast bostad. KLs berättelser räknas givetvis inte som "bevis" från fupen.
Senast redigerad av Avel 2020-10-25 kl. 19:23.
Citera
2020-10-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det har hon. Det framgår av en av fuparna hans fullständiga namn och att KL vid ett tillfälle då hon träffar HOLs vänner, när deras relation är ny, berättar för dem under en seglats att hon blivit våldtagen av sin förste make. En av vännerna tyckte att det var ett annorlunda sätt att introducera sig i det nya sällskapet.

2019 fup s. 184
"Under sin tid i Uppsala träffade Karin sin
första make H*ans V*iktor vilket sannolikt var -94 tror Henrik, de blev ett par och gifte sig
någon gång under 1994 eller 1995. Henrik träffade Karin för första gången någon gång under
våren 1993 då de deltog på samma kurs."

Jag har inte fuparna tillgängliga nu men jag tror det var i fupen angående 2018 som en vän berättar om våldtäkten. Hade ni läst fuparna så hade ni väl dragit detta till minnes istället för att sätta andra i arbete.

Edit: Polisen har nog stavat efternamnet fel där. Kan vara att det ska vara ett C istället. Efternamnet sammanfaller då med de advokater Bosse och Dag KL praktiserade(?) hos i slutet av 80-talet. En av dem fortsatte till hovrätten och slutligen HD. Orkar inte forska mer i det idag. Dag dock en toppjurist på riktigt om man ska jämföra. Banat lite väg dock?

Aha HOL berättar i någon tidigare aktbilaga? Inget förhör eller så av den fd maken då ? Inte heller hur länge dom var gifta? En vän berättar ? Ja men då så då är det långt ifrån något som är verifierat och säkert. Du mejslar ut lite från olika ställen för att passa in i mönstret smutsa KL ?

Aktbilagans nummer tack!

Citat:
Inte lika elak som den misshandlat dem och som förlorat vårdnaden om dem va?

Lägg av! Bevis? Domslut? Förundersökning eller polisanmälan?
Senast redigerad av Browser 2020-10-25 kl. 20:30.
Citera
2020-10-25, 20:36
Medlem
Citat:
Aha HOL berättar i någon tidigare aktbilaga? Inget förhör eller så av den fd maken då ? Inte heller hur länge dom var gifta? En vän berättar ? Ja men då så då är det långt ifrån något som är verifierat och säkert. Du mejslar ut lite från olika ställen för att passa in i mönstret smutsa KL ?

Aktbilagans nummer tack!

Lägg av! Bevis? Domslut? Förundersökning eller polisanmälan?
Men skribenten skrev ju fupen? Sid 184. Om jag hittar förundersökningsprotokollet som är på nästan 2500 sidor så lär du säkert göra det. Sidan 184? Det är bara att bläddra.
Citera
2020-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men skribenten skrev ju fupen? Sid 184. Om jag hittar förundersökningsprotokollet som är på nästan 2500 sidor så lär du säkert göra det. Sidan 184? Det är bara att bläddra.

Det är inte allt som Avel påstod på den sidan. Där kan man läsa vad en part påstår HOL då.
Sen har han en mycket nära vän sedan 30 år tillbaka som påstår att KL anmält HOL för våldtäkt. Precis som den mycket nära vännen är sanningsenlig i sina omdömen. En som får massivt med sidor i FU som bara ger sin sida av KL karaktär vilket i sig inte påverkar detta fall öht.

Jag hittar inte att en vän sagt att hon anmält den fd maken. Det bör ju finnas med på en sida också då eller hur? Kanske är det samma vän till HOL då som varit vid hans sida i 30 år. Herregud vad trovärdigt med dessa nära vänner.
Citera
2020-10-25, 20:48
Medlem
Citat:
Det är inte allt som Avel påstod på den sidan. Där kan man läsa vad en part påstår HOL då.
Sen har han en mycket nära vän sedan 30 år tillbaka som påstår att KL anmält HOL för våldtäkt. Precis som den mycket nära vännen är sanningsenlig. En som får massivt med sidor i FU som bara ger sin sida av KL karaktär vilket i sig inte påverkar detta fall öht.

Jag hittar inte att en vän sagt att hon anmält den fd maken. Det bör ju finnas med på en sida också då eller hur? Kanske är det samma vän till HOL då som varit vid hans sida i 30 år. Herregud vad trovärdigt med dessa nära vänner.
Våldtäktsanmälan ligger i fupen, det finns också med i tråden där jag och Avel lagt upp alla polisanmälningar som den väna Karin gjort med anklagelser mot HOL. Snyggt uppradade. Förutom våldtäkt mot henne själv så ingår också att HOL skall ha begått våldtäkt mot barn. Sen om nån vän sagt det, det kan jag inte säga, men anmälningarna mot HOL har regnat över honom de senaste åren. Jag kan leta reda på dom igen om du inte orkar göra det själv.
Citera
2020-10-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Våldtäktsanmälan ligger i fupen, det finns också med i tråden där jag och Avel lagt upp alla polisanmälningar som den väna Karin gjort med anklagelser mot HOL. Snyggt uppradade. Förutom våldtäkt mot henne själv så ingår också att HOL skall ha begått våldtäkt mot barn. Sen om nån vän sagt det, det kan jag inte säga, men anmälningarna mot HOL har regnat över honom de senaste åren. Jag kan leta reda på dom igen om du inte orkar göra det själv.

Citat:
Det som sticker ut med KL är ju även att hon anklagat både sin första make OCH HOL för våldtäkt.

Det är inte nytt utan gammalt. En nära vän i 30 år som ger sitt omdöme om KL sida upp och sida ner har ingenting med brottmålet att göra. Ett karaktärsvittne har inget i domstol att göra. Så var står det om fd maken som KL var gift med ca 1 år och denna anklagelse omat av Picasso2
Våldtäktsanmälan ligger i fupen, det finns också med i tråden där jag och Avel lagt upp alla polisanmälningar som den väna Karin gjort med anklagelser mot HOL. Snyggt uppradade. Förutom våldtäkt mot henne själv så ingår också att HOL skall ha begått våldtäkt mot barn. Sen om nån vän sag våldtäkt?

Citat:
Brottstid: Grov kvinnofridskränkning 1998-02-06 — 2013-08-01; Våldtäkt 2013-08-01
Senast redigerad av Browser 2020-10-25 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in