Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
??? Nu är du naiv. Madsen skulle aldrig riskera sin nyvunna frihet för någon annans skull. Jag tror att han har JC, bara för att utnyttja henne. Få hjälp med utgivningen av sin bok, få hjälp med att mildra allmänhetens åsikter om hans brott o.s.v. (hur väl det nu lyckas är en annan sak). JC bor dessutom fortfarande ihop med sin sambo, en ryss, och varför skulle M se på sina styvsöner, som han aldrig ens har träffat, som sin "familj"?
Nej självklart ville han längre bort, inte minst för att han är för välkänd i hela Europa. Sydamerikas djungler t.ex.. Där är det lätt att gå under jorden livet ut, och han har enligt egen utsago tidigare fått erbjudande om att konstruera en ubåt åt några skumma typer där (narkotikasmugglare?).
Det tror jag du har fel i. Du glömmer att Madsen är väldigt grandios och ständigt behöver beundran och uppmärksamhet. Kan du se Madsen leva som en eremit i djungeln eller södra Sydamerikas enorma vidder. Och kämpa med sin försörjning och överlevnad och inte se en käft passera förbi stugan på ett halvår. Det skulle nog bara varit som ett nytt fängelse för Madsen. (Jag såg en dokumentär om Sydamerikanska desertörer som levde eremitliv i södra Sydamerika pga av att det är enormt, obebott och ogästvänligt. Kan aldrig tänka mig att Madsen skulle klara det slitiga, ensamma livet.)
Nej, jag tror han vill bygga upp tillvaron i någon slags civilisation igen. Ett land där han kunde bli någon igen. Bara de inte har utlämningsavtal med Danmark.
Sedan är det möjligt att jag är naiv när det gäller JC. Men varför gifta sig med en kvinna som bor krångligt långt borta. Om han bara ville utnyttja någon så borde det väl vara lämpligare med någon i DK helst Köpenhamn?
EDIT: Jag tror du har rätt i att han främst tänker på sig själv. Men jag tror att JC ingår i hans intressesfär eftersom de är gifta. Och då tvingas han ju även att tänka på hennes barn eller hur?
Att hon bor med barnens förälder betyder väl inte att de är "sambos" och delar säng?