2020-10-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Att GHH var i närtid i huset kan tyda på att något var på gång, vad gjorde han där annars, vad var hans ärende ?
Han var der for å legge igjen dna spor i tilfelle de dukket opp et par dagere senere på haloween. De hadde i allefall kontakt th og ghh. Til og med i sv. Forretningsbruddet kan neppe være så fundamentalt.
Citera
2020-10-25, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Att GHH var i närtid i huset kan tyda på att något var på gång, vad gjorde han där annars, vad var hans ärende ?
De er fremdeles forretningspartnere, men i liten grad.
Hvis jeg husker rett så var han i boligen 2 dager før forsvinningen, møtet var av forretningsmessig art, har han forklart.
I tillegg har han sagt at han ikke merket noe unormalt, og at det var et hyggelig møte.
Han skal ha sendt SMS til AEH, fordi han ble forsinket.
Citera
2020-10-25, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg mener at mitt svar er lett å oppfatte.

Men nå har jeg tatt bort store deler av teksten min, slik at du ikke blir forvirret.
Hjelpes

Ble vanskelig for deg å svare. Jeg skjønner ikke hvordan du kan støtte denne tyrannen, når du selv har sagt at du er deprimert, og lider av nevroser og postraumatisk stress som følge av samme type ekteskap.
Citera
2020-10-25, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hei du

Enig med deg. Men jeg tror ikke nødvendigvis han er sjekket ut. Jeg tror ikke han går med maske der frivillig - .

Jeg tror ikke at han hadde maske. Capsen gjør at det blir skygge over øynene, mens der det ikke er skygge så blir det helt hvitt. Dermed kan det se ut som skjegg eller bøff. Kameraet er et billigkamera, og vi ser at fjeset til mannen bak, og den signalgule glidelåsen til hettemannen også blir helt hvit.
Citera
2020-10-25, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ble vanskelig for deg å svare. Jeg skjønner ikke hvordan du kan støtte denne tyrannen, når du selv har sagt at du er deprimert, og lider av nevroser og postraumatisk stress som følge av samme type ekteskap.
Det har jeg aldri sagt.
Jeg sa at jeg ikke skjønte at min ektefelle var narsissist før jeg ble syk (Revmatisk sykdom).
Der ser du hvor lett det er å trekke forhastede konklusjoner.
Jeg har aldri sagt at jeg er deprimert og har nevroser.
Jeg har nevropati, pga skader på nervesystemet, forårsaket av revmatisk sykdom.

Traumene jeg har, er ikke forårsaket av min ektefelle.
Faktisk har jeg opplevd flere traumatiske opplevelser, én av disse er forårsaket av flammer.

Og sist men ikke minst, når du skriver:
Citat:
Jeg skjønner ikke hvordan du kan støtte denne tyrannen
Så forstår jeg at du ikke skjønner hva jeg skriver, for i den grad jeg forsvarer TH, så tar jeg ikke utgangspunkt i at han er en tyrann.
Det vet vi jo ikke, selv om du velger å tro det.
Det kommer helt an på øyet som ser, og jeg er altså ikke i familie med TH, selv om du faktisk tror det.
Til slutt, siden jeg er så personlig, så kan jeg avsløre at jeg er i familie med politiet, og som sagt så har jeg i utgangspunktet tillit til politiet, for jeg ønsker på ingen måte være foruten.
Det er viktig å være uenig, hvis man opplever at noe er galt, uansett om det er familie, politiet, paven eller kung-liga.
Senast redigerad av Havhest 2020-10-25 kl. 20:08.
Citera
2020-10-25, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Dette er, ut fra de opplysninger vi har, også mitt inntrykk av Tom Hagen. Nøktern, fordi tiden han vokste opp i, krevde det. I følge bekjente var kona likedan, ikke interessert i jålerier- «det verste hun visste», totalt uinteressert i penger og rikdom og heller ikke interessert i hvor rike andre folk var, snakket aldri eller i svært liten grad om familiens rikdom, handlet svært sjelden dyre ting, så ofte etter tilbudsvarer når de handlet på kjøpesenteret Metro senter, det opplevdes aldri at hun har vært interessert i andres penger eller opptatt av rikdommen til Tom Hagen, jordnær og nøktern.

Hvor har du denne infoen fra? Link som viser at bekjente sier dette?
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-25 kl. 20:11.
Citera
2020-10-25, 19:54
Medlem
Den artikkelen i RB listet opp at Tom Hagen hadde emosjonelle, økonomiske og sosiale motiver.

Det emosjonelle motivet, at TH er av de menn som ikke tåler at ektefellen forlater ham. Muligens?

Økonomisk motiv, en skilsmisse ville ha blitt alt for dyr for ham. Det finnes sikkert ikke noe skilsmisseoppgjør lavt nok for han.

Men det sosiale motivet? Der sliter jeg litt. Var AEH så ulykkelig at TH opplevde det som en belastning? Eller?

Og så var det nevnt at AEH virket bekymret den siste tiden. Fryktet hun for livet? Visste hun at hun ikke ville greie å komme seg levende vekk fra han.
Citera
2020-10-25, 19:59
Medlem
Citat:
Si hva du vil, men det står oppført i ektepakten.

Men det er forsåvidt en interessant observasjon, for AEH står som eier av den ene parsellen på eiendommen i S4 også (der skogholtet er), ved siden av den boligen står på. Eiendommen er delt inn i A og B, i tillegg finnes en tredje parsell på fremsiden av huset (C?).
Har th rotet det til for seg?
Citera
2020-10-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg tror ikke at han hadde maske. Capsen gjør at det blir skygge over øynene, mens der det ikke er skygge så blir det helt hvitt. Dermed kan det se ut som skjegg eller bøff. Kameraet er et billigkamera, og vi ser at fjeset til mannen bak, og den signalgule glidelåsen til hettemannen også blir helt hvit.
Mulig det er julenissen. Litt av en type. Jeg synes han så mistenkelig ut, men den lokale mannen omkring ths alder er ingen stagemann. Pingvinmannen demonstrerer i alle fall. Han snudde for å bli sett. Var det th.
Senast redigerad av LH07 2020-10-25 kl. 20:10.
Citera
2020-10-25, 20:08
Medlem
Hettemannen brukte buff.
Citera
2020-10-25, 20:10
Bannlyst
Citat:
Det har jeg aldri sagt.
Jeg sa at jeg ikke skjønte at min ektefelle var narsissist før jeg ble syk (Revmatisk sykdom).
Der ser du hvor lett det er å trekke forhastede konklusjoner.
Jeg har aldri sagt at jeg er deprimert og har nevroser.
Jeg har nevropati, pga skader på nervesystemet, forårsaket av revmatisk sykdom.

Traumene jeg har, er ikke forårsaket av min ektefelle.
Faktisk har jeg opplevd flere traumatiske opplevelser, én av disse er forårsaket av flammer.

Nevropati, eller nevrose, depresjon, angstnevrose eller hva de heter alle disse utmattelsessykdommene.
Poenget mitt er, hvordan kan du sitte å støtte en psykopat når du vet hvordan hun har hatt det? Og vet at hun ble psykisk ødelagt?
Siden du har hatt en psykopat selv, så ser du jo tegnene, og ser at TH er psykopat.
Citera
2020-10-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg tror det kan være slik: TH hadde en vanskelig oppvekst. Han måtte tidlig arbeide for pengene. Faren ble utsatt for en arbeidsulykke under skogsarbeide. Naboene samlet inn penger for at familien skulle greie seg. TH ble "besatt" av økonomisk trygghet. Han kunne etterhvert kjøpe alt han pekte på. Men dette var hverken noe han ønsket, eller hadde noe behov for. Han investerte,og formuen vokste. Målet var ikke å øke formuen for å øke det personlige forbruket. Det han kanskje ønsket å vise, var at fattiggutten fra Hadeland, fikk til noe, vise at han fikk til veldig mye, til tross for et dårlig utgangspunkt.
O*av Th*n var i mange år en Norges rikeste. Han har i llikhet med TH, startet med to tomme hender. I flere intervjuer har jeg lest at han hadde med matpakke til kontoret. Ingvar Kamprad var vel også også i samme kategori.
Vi har i de siste årene sett nyrike som flasher "rikdommen". De poserer foran biler i millionklassen. Flere av disse, blant annet en "dekkbaron", er nå bankerott.
TH og AEH valgte å leve et nøkternt liv, og mye tyder på at de ikke var opptatt av materielle goder. Dette bli nå brukt mot TH. Han fremstilles som "gjerrig". Jeg synes ikke at ektepakten er gustig for AEH. Men det kan forklares ut fra ting det har blitt spekulert om tidligere i tråden. Dette er ikke bekreftet, men noen har skrevet om bl.a. utroskap og rusmisbruk. TH er en mann av sin tid. Man skal ikke langt tilbake i tid for huske uttalelser som: " Vi skal skilles. Jeg eier huset. Jeg har gjennom ekteskapet bidratt med 90% av inntektene. Kona var "hemmafru", og passet barna og holdt hjemmet i orden". Dagens generasjon unge voksne kjenner kanskje ikke til dette, og har et annet forhold til økonomi
En god del klager over høye bensinpriser, samtidig som man kjøper mat og drikke på bensinstasjoner. Jeg ser mange eldre har med seg bæreposer når de skal handle i butikken. Dette skyldes ikke dårlig økonomi, men utslag av nøysomhet. De kan sitte med hus verdt flere millioner.

Ja detta tror jag stämmer bättre med TH:s tänkesätt.
De ska inte vändas emot honom i en dråpsak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in