2020-10-25, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hun fikk pent nøye seg med å gå.
Hvor har du det fra? Er det oppdiktet? Jeg synes ikke at det er noe bra å fremstille oppdiktede ting som fakta.

Jeg har forstått det slik at de delte på å bruke bilen, slik som også mange andre ektepar gjør
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-25 kl. 05:45.
Citera
2020-10-25, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Det er ingen som har noe godt å si om ham"
Det er vel litt avhengig av hvem man snakker med, tenker jeg.
Fra Romerikes blad, februar 1991.

Koss koster flesk

"Reklameeffekt og eksponering var overhode ikke i ingeniørens tanker, da Koss i 1987 troppet opp på ingeniørens kontor på sponsorjakt. Hadelendingen med egen pers på 44.6 på 500 meter var bare skøyteglad og entusiast. Jeg så med en gang at det bodde mye i Johann. Han trengte støtte for å satse, og jeg slo til av ren idealisme og lyst til å gjøre mitt for å gjenreise skøytesporten, sier Tom Hagen. Siden har adskillige hundretusener funnet veien fra Hagens kasse. Til Koss og hans medløpere i SK94 der Hagen selv er formann og drivkraft, ikke minst økonomisk. Hvor mye penger vil han ikke ut med. Men det er betydelige summer. Hele markedsføringsbudsjettet går til idrettssponsing. At VM-gullet kostet 100 000kr, sier sitt. I tillegg til Koss og skøyter yter ingeniør Hagen også en ikke ubetydelig skjerv til håndballjentene i Fjellhammer".

Hvis TH ikke hadde fått satt sitt navn på jakka til Koss, så hadde han aldri sponset han.
Det ble postet et bilde her av Koss, og man kunne se det sto "Ingeniør Tom Hagen" på jakka hans.
Hvis ingen hadde fått vite at TH hadde sponset Koss, så hadde det vært bortkastet.
TH kjente jo ikke Koss personlig, så det ville jo blitt som å putte 100.000 i en pappkopp til en tigger på gata. Det er jo ingen som gjør det.
Det er derfor en sponsor sponser, det er for å få eksponert sitt navn for igjen få kunder.
Citera
2020-10-25, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Du må jo kunne se at TH e ein gjerrig f*en.Tenk øve at han e god for 2000 millioner kroner.Klarer du å se for deg det?

Utrolig med disse som prøver å fremstille TH som en godhjertet mann.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-25 kl. 06:00.
Citera
2020-10-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hun fraskrev seg halve sv så de 200000 kan ikke oppfattes som gave fra th. Det er helt utrolig hvordan dere vrir på faktum i forsvar for th.
F eks: 12 millioner (SV4) minus 200.000... da står det igjen «bare» 11.800.000...
Citera
2020-10-25, 09:31
Medlem
Legokatts avatar
"Hvem hadde oversikt over at en nabo var bortreist og at en annen nabo var på jobb under forsvinningen"

Med tanke på at AEH var en åpen og sosial person som var mye hjemme

=

Vurdering totalt sett:

-Det kan absolutt holdes åpent at AEH hadde full oversikt over nærmeste naboer forsvinningsdagen

-Det kan også holdes åpent at TH hadde oversikt

-Det er mindre sannsynlighet for at ekte kidnappere hadde oversikt over tidspunkt for avreise og ankomst til nabo som var på feire
Citera
2020-10-25, 09:32
Medlem
Legokatts avatar
Hvem bestille håndverkere = førte til alarmsystem deaktivert forsvinningsdagen"

Artikler beskriver at AEH bestille håndverkere
+
AEH benyttet "Mitt anbud"
+
Artikler beskriver at AEH bestille elektriker
+
I brevet er HHB2 er tydelig på at det var AEH som var i kontakt med entreprenører og håndverkere
+
Brevet skulle sendes til Riksadvokaten
+
Hvem som bestille håndverkere /entreprenører / elektriker var garantert noe politiet sjekket opp med familie, håndverkere entreprenører og elektrikker
+
De voksne barna hadde vært i politi-avhør
=
At HHB2 skulle lyve om dette i brev til riksadvokaten er lite trolig

Andre brikker å ta hensyn til:

-De hadde bodd i samme hus siden 1980
-TH ikke kjent for å bruke penger på private formål (litt gjerrig)
-TH benyttet eldre bil og telefon

=

Vurdering totalt sett:
-Det kan absolutt holdes åpent at AEH alene sto i spissen for oppussing

-Det kan holdes åpent at TH sto i spissen, men i mindre grad

-Det kan utelukkes at ekte kidnappere påvirket beslutningen om oppussing. Hvis "ekte kidnapping" hadde noe forbindelse med oppussing å gjøre måtte det være håndverker-kidnappere. (uflaks med den bestillingen av håndverkere) / eventuelt det holdes åpent en annen grunn?
Citera
2020-10-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
F eks: 12 millioner (SV4) minus 200.000... da står det igjen «bare» 11.800.000...
Halve sv i 93 var nok noe mindre, men dog. Ikke bra bytteforhold mot andel i fellesboligen
Citera
2020-10-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du skriver: "sikring av selskaper ved skilsmisse" kan heller ikke brukes som argument for at hun ikke skal få en eneste liten krone av verdistigningen i hans selskaper.

Ingen har påstått dette som jeg siterer deg på ovenfor.

Advokatbyrået Wulff skriver at AEH mest sannsynlig ville blitt tilkjent et vederlag på titalls-millioner, p.g.a. et langvarig ekteskap og hennes innsats i hjemmet.

I tillegg har AEH særeie på hytten på Biri, og den må jo også være verd en god del millioner.
Hun får en bil og et gavebeløp på 200.000,- kroner (1993).

Det er ikke stort rom for å spille på følelser i retten. AEH vil bli behandlet som et voksent menneske, og det ville vært hun som hadde hatt bevisbyrden. Til syvende og sist er det domstolen som avgjør, men hvis AEH ikke lever lenger, så kan det aldri skje.

Advokat Christina Steimler, som du refererer til, er jo langt på vei enig med advokat Wulff i dette. Forskjellen er at hun garderer seg ift hva en evt domstol ville avgjort.

"– Dersom domstolen kom til at Anne-Elisabeth Hagen i realiteten ville stått på bar bakke, taler mye for at ektepakten enten helt eller delvis ville blitt kjent ugyldig ved en rettslig behandlinge."

Et realistisk vederlagskrav:

https://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/

"Det å kunne sikre selskaper mot skifteoppgjør ved særeie er et legitimt motiv."

"En god løsning ville vært å sette til side den delen av ektepakten som gjaldt partenes felles bolig."

"Dette er en mann med milliardformue, og det omtvistet beløpet ville maksimalt omhandlet noen få titalls millioner."

"Hun ville da trolig hatt vel så mye midler tilgjengelig som gjennomsnittsnordmannen på hennes alder."
Når advokat Petter Nilsskog i advokatbyrået Wolff skriver: “Når det gjelder ektepakten som regulerer Tom Hagens selskaper, tviler jeg for at en domstol ville satt denne til side. Det å kunne sikre selskaper mot skifteoppgjør ved særeie er et legitimt motiv”,
innebærer det at kontrakten er slik utformet for å sikre selskabet.
Det er ikke nødvendig å ha i kontrakten at hun skal tjene egne penger etter at minstemann er 18 år for å sikre selskapet. Det er heller ikke nødvendig at hun ikke en gang blir tilgodesett med en brøkdel av en promille av avkastning, for å sikre selskapet.
Det er en ulogisk slutning.

Å påstå at kontrakten er slik utformet for å sikre selskapet, er å ignorere fullstendig at kontrakten nærmest er en slavekontrakt og ren sjikane. Jeg vil faktisk gå så langt som til å kalle den et overgrep. At den i tillegg er signert julaften er et giveaway på at her hadde AE ikke mye valg. Tror du kontrakten er initiert av henne? Hva slags menneske er det som trekker frem en slik kontrakt til signering på selve julaften?
Hva slags jul tror du AE hadde fått hvis hun hadde nektet å signere?
Tror du TH hadde sagt: «Det er helt greit, jeg forstår deg så godt, vi skal nok likevel få en kjempekos jul med barna.»
Selvfølgelig ikke.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-25 kl. 10:01.
Citera
2020-10-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da fikk vi i alle fall konstatert at hettemannen både er lokalkjent og en eldre mann i 60-årene, noe de fleste burde ha greid å se ut i fra videoene som foreligger.

Hans målbevisste gange avslørte hans kjennskap til området, og ganglaget avslørte at det var en eldre mann. Likevel forsøkte flere seg på her inne at det kunne være en dame eller ung mann - bare ikke en eldre mann.

Og enkelte som i gjentatte innlegg gjorde en fantasifull kobling til Futurum og hevdet at han måtte være lue- eller telefonmannen, ser vi også bare var... ren fantasi, som så mye annet.

Forøvrig er det smått utrolig at en mann fra lokalmiljøet ikke har fulgt spesielt nøye med på tidenes sak i sitt eget lokalmiljø, en sak som følges av stort sett hele Norge og flere andre land.

Hei du

Enig med deg. Men jeg tror ikke nødvendigvis han er sjekket ut. Jeg tror ikke han går med maske der frivillig - selv langrennsløpere som går i +20 minus, kler ikke på ansiktet så mye, det er jo høyst unaturlig. Aldri sett noen med bøff helt opp til øya, men i disse coronatider er det noe annet, for nå er ikke dette mistenksomt. Antar politiet søker opp overvåkningskameraer av vedkommende for å se om han bruker maske ellers rundt disse dagene dette året, men det er jo tidkrevende, så det spørs om de får gjort det. Vedkommende stanset uansett 2-3 sek ved søppelkassene og gned seg i hendene mens han tittet mot huset til AEH. Det tviler jeg på at han hadde gjort hvis han ikke lurte på noe. Det var en sånn typisk "skal bare sjekke om jeg ser noe"-aktivitet, antagelig litt nervøs når han gnir seg i hendene. Han tittet ned da han gikk forbi kameraene. Furutum-mennene brukte også maske. Jeg tror han ventet med å melde seg til han følte at politiet umulig kunne ha noe konkret bevis mot han, at han var på tomten, holdt utkikk eller var inne i huset f.eks. Jeg forstår ikke at politiet ikke hadde funnet ut hvem han var vha. teledata, men det er ikke sikkert han hadde med seg telefon. Han kan ha brukt walkietalkie f.eks., he he. Det sies han bodde i nærområdet, men det er ikke avdekket om han kjente Hagen-familien, og det er rart ingen journalister har spurt mer om dette... Jeg er veldig sjokkert over at han har meldt seg.
Citera
2020-10-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du og Havhest er veldig kloke og dere skriver veldig gode innlegg. Jeg ønsker å sende en PM til deg, men når jeg forsøker å sende PM til deg kommer det opp en slik melding: "... can not accept further messages until they clear some space.".
Har det blitt for trangt i den private tunnelen deres? Prøv og slipp litt lys inn, skru på de sosiale antennene og prøv å forstå indisiebildet. Balanser saksfokus og relasjonsfokus. Tvangslogikere setter seg selv fast i sin egen hypotese. Så også relasjons synsere. Ikke at jeg har en god teori om hva som har skjedd, men jeg tror etterforskerne er på rett spor. 70/30 på deres side. Men jeg er ikke optimistisk i fht. at saken blir løst, please enlighten me hvis jeg er for pessimistisk.
Citera
2020-10-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hei du

Enig med deg. Men jeg tror ikke nødvendigvis han er sjekket ut. Jeg tror ikke han går med maske der frivillig - selv langrennsløpere som går i +20 minus, kler ikke på ansiktet så mye, det er jo høyst unaturlig. Aldri sett noen med bøff helt opp til øya, men i disse coronatider er det noe annet, for nå er ikke dette mistenksomt. Antar politiet søker opp overvåkningskameraer av vedkommende for å se om han bruker maske ellers rundt disse dagene dette året, men det er jo tidkrevende, så det spørs om de får gjort det. Vedkommende stanset uansett 2-3 sek ved søppelkassene og gned seg i hendene mens han tittet mot huset til AEH. Det tviler jeg på at han hadde gjort hvis han ikke lurte på noe. Det var en sånn typisk "skal bare sjekke om jeg ser noe"-aktivitet, antagelig litt nervøs når han gnir seg i hendene. Han tittet ned da han gikk forbi kameraene. Furutum-mennene brukte også maske. Jeg tror han ventet med å melde seg til han følte at politiet umulig kunne ha noe konkret bevis mot han, at han var på tomten, holdt utkikk eller var inne i huset f.eks. Jeg forstår ikke at politiet ikke hadde funnet ut hvem han var vha. teledata, men det er ikke sikkert han hadde med seg telefon. Han kan ha brukt walkietalkie f.eks., he he. Det sies han bodde i nærområdet, men det er ikke avdekket om han kjente Hagen-familien, og det er rart ingen journalister har spurt mer om dette... Jeg er veldig sjokkert over at han har meldt seg.
Enig, har tenkt det samme. Gammel kompis? Merkelig oppførsel AKKURAT i denne tidsperioden. Virket ikke i turmodus måten han gikk på. Kanskje han etterforskes i skjul nå...
Citera
2020-10-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Aktor i Bertheussen-saken i retten i går 21. oktober 2020, kl 09:12.
Kilde VG direkte https://direkte.vg.no/bertheussen-rettssak?wide=&utm_source=vgfront&utm_content=row-2

"– Det er påtalemyndigheten som har bevisbyrden i straffesaker. Dersom det etter bevisførselen foreligger rimelig tvil skal det medføre frifinnelse. Etter rettspraksis er det den rimelig og praktiske tvil som skal medføre frifinnelse, ikke en oppkonstruert eller teoretisk tvil. I straffesaker er det kun en forstandig og fornuftig tvil som skal komme tiltalte til gode. Foreligger det en slik tvil skal tiltalte frifinnes."
Oppkonstruert og teoretisk tvil holder ikke for frikjennelse i straffesaker.

Synes denne uttalelsen er relevant i Hagen-saken også.

De sa også at i norsk rett skilles det ikke mellom indisier og bevis, noe som er svært interessant. Så er det sterke indisier, så kan det holde som bevis. Problemet med denne saken er nok at det er mange elementer de ikke klarer å finne ut om passer inn eller ei, slik som hettemannen, som de nå hevder de har luket ut selv om jeg ikke tror det er mulig å gjøre det så raskt.. Jeg tror de vil vente til de eventuelt blir presset til å gå til ny pågripelse mtp. tiden som er gått. De har jo siktet 2, så får vi se om de opprettholder siktelsen fremover. Hvis de pågriper Hagen eller eventuelle andre, vil det ikke gå svært lang tid før saken kommer opp for retten? Med Jensen-saken tok det vel 1-2 år før saken kom for retten? Noen som vet om Hagen-familien mente hettemannen kunne ha noe med saken å gjøre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in