Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
I Lørenskog fikk man i 1993 et helt grei grei leilighet for 200 000kr., for eksempel på Finstadjordet.De samme leilighetene selges i dag for over 3 millioner kr. Etter boligkrakket på slutten av 80-tallet, var boligprisene veldige lave, og det tok tid før prisene begynte å stige. Jeg vil tro S4 var verdt mellom 1 og 1.5 millioner kr i det aktuelle tidsrommet. Dagens verdi er trolig et sted mellom 12 og 15 millioner kr.
En venn av meg kjøpte et småbruk i en kommune nord for Oslo. Dette var i 1992, og han betalte 1.6 millioner kr. Han har ikke utført mer enn nødvendig vedlikehold, men mener dagens verdi er mellom 12 og 15 millioner kr. Folk må se ting i sammenheng.
Det stemmer! Den leiligheten du bruker som eksempel er sikkert liten, men jeg kjøpte hus i 1995, så dette kan nok stemme. Prisene varierte selvsagt ift hvor hen i landet.
Ang ektepakten - vet du om gavebeløpet på 200.000,- kroner ble satt på høyrentekonto i 1993, slik at verdien idag er høyere?
Jeg har allerede skrevet at når det gjelder THs særeie på huset, så mener jeg at det var urimelig, men at dette ikke gir grunnlag til å tilsidesette ektepakten i sin helhet.
I tillegg har hun tatt et større ansvar for barna og hjemmet, i løpet av et langvarig ekteskap, som gjorde at det var realistisk at hun fikk et vederlag på noen titalls-millioner.
Tatt i betraktning at hun hadde særeie på hytten på Biri (som TH betalte rehabiliteringen av), som må være verd mange millioner, så ville AEH blitt en svært bemidlet dame ved en eventuell skilsmisse.
Men alt dette er jo egentlig uvesentlig, uavhengi om TH var gjerrig eller raus, så kan han likevel ha drept AEH - eller omvendt.
Det kreves beviser for å dømme noen for drap.
Hvis TH er en skyldig psykopatisk drapsmann, så gir han blaffen i rykter, han nyter situasjonen hvis politiet ikke klarer å bevise at han er skyldig. Og blir politiet så desperat, at de gjør feil (f.eks. ulovlige etterforskningsmetoder, lekkasjer m.m.), så nyter han enda mer.
De eneste som rammes av sladder uten bevis, i tilfellet TH er en skyldig psykopatisk drapsmann, er AEH, Hagen-barna, barnebarna og øvrig familie - for noen er uansett uskyldig.
Det er de uskyldige som skammer seg.
Det virker som om noen trøster seg med, at
"hvis TH ikke blir dømt, så må han leve i skammen", fordi indisierekken er lang og offentliggjort.
Men det er omvendt!
For en psykopatisk drapsmann så er det en seier, og tanken på at han har kommet unna med det alle vet, er et klimaks.
Trøster politiet seg med offentlig skam? Er politiet desperat?