2020-10-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Vad tror du motivet kan vara då?
Säg nu inte peruken, för den kunde han ha snott ändå utan att ha behövt mörda henne.
Han kunde ha tagit peruken och hållt den som "gisslan" tills han fått sina pengar.

Titta här.
Dom har känt varandra hela livet, dom känner varandra väldigt bra, Emilia har köpt droger för massor av pengar varje vecka och skulle fortsätta köpa droger varje vecka. Dom var inte osams om nåt, dom hängde o festade med varandra ofta. Emilia var en stor-kund så vart hittar du logiken i att Andreas behövde mörda henne?
Ja, han är korkad som en altandörr men det finns inte ett enda hållbart motiv i mina ögon.
Emilia var mer värd levande för Andreas.
Fan, dom förlorar ju 1000 tals kronor varje vecka nu. Nä, jag tror det handlar om nåt annat.
Självklart gissar jag bara som alla andra och jag upprepar mina gissningar.
1. En annan transa betalade dyra pengar för att bli av med problemet Emilia.
Eller.
2. Nån gangster har hittat en ny spännande sexuell läggning, och det måste tystas ner till varje pris.
3. Finns inte en enda bevisning som binder Andreas till mordet.
Återigen, det är pillerpundare det handlar om. Motiv är väldigt vanskligt i såna kretsar. Kan ha varit ett rövknull han inte ville skulle spridas, kan vara peruken a.k.a. cash, kan vara snetändning. Han kanske hade en egen skuld som var tvungen att betalas innan fängelset?

Om konsekvenstänk vore en benzotorsks starka sida hade den inte varit benzotorsk..
Citera
2020-10-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Om konsekvenstänk vore en benzotorsks starka sida hade den inte varit benzotorsk..

Dagens bästa! Väldigt få här tyck begripa vad det innebär att vara väck på benz
Citera
2020-10-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Ett mycket bra inlägg. Håller helt med dej. Jag tycker också att han är öppen och ärlig.

Visst är det ett lågvattenmärke. Kan heller inte förstå vad det har med det hemska som hänt att göra. Urkorkat!

Han har ju varit med och deltagit i sökandet så jag tycker inte alls det är konstigt att han besök hennes grav. Jag tycker snarare det är en mycket seriös och fin handling.

Ja, hans ironi skulle säkert riktats åt flera andra i det här tragiska sammanhanget istället.

Sluta gulla här nu-Ända sedan jag och användaren i fråga var överens om att Emilia var vacker så har jag provocerat vederbörande för att mycket är fria fantasier och osannolikt. Går inte in på varför. Men läs fup. Jag säger inte att E blivit stalkad av grannen, det är starkt ord men väl lätt övervakad på grund av en fantasi. Kamera har legat redo etc etc men just 22/11 har alla persienner varit nere och personen gjort "annat". Slump? Ja det är möjligt. Jag pekar inte finger. Men varför är intresset svalare just det dygnet när rörelserna (torsk, A, E och kanske flera) är som störst? Ingen som vågar ta pucken mer än jag??
Citera
2020-10-25, 17:08
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Sluta gulla här nu-Ända sedan jag och användaren i fråga var överens om att Emilia var vacker så har jag provocerat vederbörande för att mycket är fria fantasier och osannolikt. Går inte in på varför. Men läs fup. Jag säger inte att E blivit stalkad av grannen, det är starkt ord men väl lätt övervakad på grund av en fantasi. Kamera har legat redo etc etc men just 22/11 har alla persienner varit nere och personen gjort "annat". Slump? Ja det är möjligt. Jag pekar inte finger. Men varför är intresset svalare just det dygnet när rörelserna (torsk, A, E och kanske flera) är som störst? Ingen som vågar ta pucken mer än jag??

Jag har lika stor rätt som du att reagera på inlägg. Jag menar att det är både fult och fegt att under anonymitet hänga ut en person på det sätt som skett.

Sedan tycker jag att du skall låta bli att skryta. Det är väl inget märkvärdigt när du är anonym här på forumet och i lilla Tollarp.
Citera
2020-10-25, 17:21
Medlem
Citat:
[/b]

Jag har lika stor rätt som du att reagera på inlägg. Jag menar att det är både fult och fegt att under anonymitet hänga ut en person på det sätt som skett.

Sedan tycker jag att du skall låta bli att skryta. Det är väl inget märkvärdigt när du är anonym här på forumet och i lilla Tollarp.

För det första så fattar jag inte vad du menar med din andra mening! Skryt?? Jag ser sanningen var dag i hålan jag vill flytta ifrån men inte har råd! På vilket sätt skryter jag??

Och visst har du rätt att säga vad du tycker! Även om jag citerade just dig så finns det fler nics i gulleresonemanget. Och dessutom har jag inte hängt ut någon! Det gjorde personen själv med ett av sitt första inlägg här när person påstod sig varit på förhör. Att namnet skulle publiceras i fup och fup publiceras här borde varit fullständigt naturligt för personen att fatta från första början. Herrejisses!
Citera
2020-10-25, 17:30
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
För det första så fattar jag inte vad du menar med din andra mening! Skryt?? Jag ser sanningen var dag i hålan jag vill flytta ifrån men inte har råd! På vilket sätt skryter jag??

Och visst har du rätt att säga vad du tycker! Även om jag citerade just dig så finns det fler nics i gulleresonemanget. Och dessutom har jag inte hängt ut någon! Det gjorde personen själv med ett av sitt första inlägg här när person påstod sig varit på förhör. Att namnet skulle publiceras i fup och fup publiceras här borde varit fullständigt naturligt för personen att fatta från första början. Herrejisses!

Du verkar vaknat på fel sida och är grälsjuk. Det är förvånande att du inte inser hur obildat och rent sagt korkat det är att i skydd av egen anonymitet hänga ut och anklaga en person som varit strong nog att medverka som vittne i det hemska som skett. Hur skulle du själv reagerat om du varit vittne och blivit uthängd i offentligheten?

Jag är tjej och har följt denna tråd och tycker det är skrämmande att läsa allt som skrivs om berörda människor på den här tråden. Tänker ni inte på de anhöriga? Nej förmodligen! Tur att församlingen heter Västra Vram och inte Tollarp!
Citera
2020-10-25, 17:48
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Lägg av. Jag har frågat dig vad du anser är felaktigt. Du svarade inte.

Bara för att jag satt vid fönstret mycket då betyder inte att jag sett precis allting utanför. Sluta leta konstigheter.

EDIT: Sen hittar du bara på. Det var inte just det dygnet. Hela den perioden hade jag ofta persienner fördragna. Har heller ingen kamera utan bara en vanlig mobiltelefon på laddning på fönsterbrädet.
Senast redigerad av Stivali 2020-10-25 kl. 18:00.
Citera
2020-10-25, 18:02
Medlem
Citat:
Du verkar vaknat på fel sida och är grälsjuk. Det är förvånande att du inte inser hur obildat och rent sagt korkat det är att i skydd av egen anonymitet hänga ut och anklaga en person som varit strong nog att medverka som vittne i det hemska som skett. Hur skulle du själv reagerat om du varit vittne och blivit uthängd i offentligheten?

Jag är tjej och har följt denna tråd och tycker det är skrämmande att läsa allt som skrivs om berörda människor på den här tråden. Tänker ni inte på de anhöriga? Nej förmodligen! Tur att församlingen heter Västra Vram och inte Tollarp!

Grälsjuk? Försök förstå en sak. Vi pratar om logik. Man kan inte outa någon som hängt ut sig själv! Användarnamnet står i fup. Kopplat till specifik person, allt i klartext. Din eller min anonymitet är inte relevant i frågan ens!

Angående det andra så ska jag medge att jag inte är religiös på något sätt. Är det någon jag känner för i detta så är det As mor. Fy fan att jobba heltid med de förutsättningarna plus försöka vara mamma till två barn som båda har problem. Förstår om hon isolerade sig och gav upp sitt sociala liv. Hon orkade inte ens plocka undan disk. Fy fan. Tänker inte säga mer men jag kan relatera till det på ett sätt du förmodligen inte fattar.

Grälsjuk... pyttsan! Läs rätt
Citera
2020-10-25, 18:12
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Grälsjuk? Försök förstå en sak. Vi pratar om logik. Man kan inte outa någon som hängt ut sig själv! Användarnamnet står i fup. Kopplat till specifik person, allt i klartext. Din eller min anonymitet är inte relevant i frågan ens!

Angående det andra så ska jag medge att jag inte är religiös på något sätt. Är det någon jag känner för i detta så är det As mor. Fy fan att jobba heltid med de förutsättningarna plus försöka vara mamma till två barn som båda har problem. Förstår om hon isolerade sig och gav upp sitt sociala liv. Hon orkade inte ens plocka undan disk. Fy fan. Tänker inte säga mer men jag kan relatera till det på ett sätt du förmodligen inte fattar.

Glöm inte att det var du som öppnade diskussion med mej! Jag uttrycke min uppskattning för några inlägg. De föll tydligen inte i smaken på dej. Då får du väl finna dej i att få svar på tal.

Vad din religiositet beträffar är jag inte ett dugg intresserad och förstår inte vad du menar. Jag har inte antytt något åt det hållet. Men oavsett om man tror eller inte har man en möjlighet att i kyrkans ljusbärare tända ett ljus för Emilia. Det är snart Allhelgonahelg.
Citera
2020-10-25, 18:15
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:

Lägg bara ner nu, kan vi återgå till det verkliga ämnet här?
Citera
2020-10-25, 18:30
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Lägg bara ner nu, kan vi återgå till det verkliga ämnet här?

Tack!

Ett ord i rätt tid. Håller helt med dej.
Citera
2020-10-25, 18:50
Medlem
Bakaxels avatar
Vilka besökte A i hemmet då han ska "legat sjuk hemma" from. den 22/11? Tänkte om peruken som inte ens var ett försök till undangömd kunde tagits dit av någon annan. Jag säger inte att det är troligt att han är ditsatt, bara att det finns så många knasiga element i denna händelse att jag inte skulle bli förvånad om så vore fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in