2020-10-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans eget förslag.
No doubt.

Skulle nån styra Madsen?
.. tillåt mig småle.

Ja, han ser moloken ut. 5 min frihet och fängsel på ryggen i mer än två timmar får nog även den mest grandiose att tröttna.

Ja. Han vred sig obekvämt flera gånger där han placerats i grässlänten. Där satt han. Ensam och misslyckad. I två timmar! Underbart.
Senast redigerad av Remark 2020-10-24 kl. 03:15.
Citera
2020-10-24, 22:30
Medlem
Combivals avatar
Alla fångar kan rymma utom Peter, han kom bara 800 meter..
Citera
2020-10-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
15-16 år. Häktestiden räknas in, så i så fall skulle PM ha 12-13 år kvar. Om han inte får en massa påbackning nu p.g.a. flyktförsöket, förstås.
De följer inte den svenska modellen. Först när han suttit i 12 år (!) kan han ansöka om tidsbestämning. Och som jag förstår det är det den danska regeringen som avgör denna tidsbestämning OM det ens skall ske.

Hans eventuella förfrågan om tidsbegränsning... rymningsförsöket kommer ligga honom i fatet. Lägg därtill hot mot tjänsteman, kidnappning/gisslan samt kapning av bil.
Citera
2020-10-24, 22:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Citera
2020-10-24, 22:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Lite kul. Men inte sant. De flesta fångar som försöker rymma, kommer inte ens så långt. De kommer inte utanför fängelseportarna ens.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De följer inte den svenska modellen. Först när han suttit i 12 år (!) kan han ansöka om tidsbestämning. Och som jag förstår det är det den danska regeringen som avgör denna tidsbestämning OM det ens skall ske.

Hans eventuella förfrågan om tidsbegränsning... rymningsförsöket kommer ligga honom i fatet. Lägg därtill hot mot tjänsteman, kidnappning/gisslan samt kapning av bil.

Jo, men nu var ju frågan jag svarade på, hur många år genomsnittslivstidsfången sitter i Danmark. Ingen av oss vet ju, om PM kommer att sitta längre än så, eller ens så länge (även om många av er här önskar det).
Citera
2020-10-24, 23:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Lite kul. Men inte sant. De flesta fångar som försöker rymma, kommer inte ens så långt. De kommer inte utanför fängelseportarna ens.

Jo, men nu var ju frågan jag svarade på, hur många år genomsnittslivstidsfången sitter i Danmark. Ingen av oss vet ju, om PM kommer att sitta längre än så, eller ens så länge (även om många av er här önskar det).

Nej, det vore väl förjävligt om "alla barnen" historier vore sanna? Jag ville bara skoja lite och driva med klanten Peter. Han förtjänar inte bättre.
Citera
2020-10-24, 23:51
Medlem
Grandiosos avatar
Det här var veckan då Peter Madsen alltså till slut tröttnade på att sitta inlåst längre.
Han ville ut och ut kom han förvisso och det blev ett fasligt liv kring det hela.
Friheten fick han smaka åter, men det varade ju inte så värst länge gudbevars.
Och så vidare långt hann han inte komma heller förrän det roliga var över för denna gång.
Riktigt snöpligt och något förödmjukande slut får det väl allt beskrivas som med den förrymde
beordrad att inta sittande läge vid en grässlänt i avvaktan på att en bombstyrka skulle
anlända och kontrollera hur det låg till med det där bombbältet. Fake eller ej.
Och under tiden man inväntade styrkans ankomst passade någon boende i området
på att säga vad han tyckte om busen ifråga. Och det var inte vidare snällt det som sades...
Men i tidningen kom den boende och film på det hela hade han också minsann.
Ja, det var visst fler som hade synpunkter på den förrymde, inte heller där vidare
vänliga ord som föll tror jag mig minnas.

Och nu är inlåstheten ett obönhörligt faktum igen för Madsens vidkommande.
Och kommer med all sannolikhet att upplevas som etter värre efter denna kortvariga
stund ute i friheten.
Nu har han också hamnat på ett ställe där säkerheten kring internerna är än mer rigorös
än borta på Herstedvester. Mycket mer uppenbarligen.
Men det lär nog inte hindra honom från att umgås med nya flyktplaner när han fått
ta igen sig ett tag.
Man får inte ge upp! Det är bara att komma igen!
Vilket det här ryska exemplet nedan illustrerar på ett utomordentligt sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=0viKv1RDhak
Citera
2020-10-25, 00:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här var veckan då Peter Madsen alltså till slut tröttnade på att sitta inlåst längre.
Han ville ut och ut kom han förvisso och det blev ett fasligt liv kring det hela.
Och så vidare långt hann han inte komma heller förrän det roliga var över för denna gång.
Riktigt snöpligt och något förödmjukande slut får det väl allt beskrivas som med den förrymde
beordrad att inta sittande läge vid en grässlänt i avvaktan på att en bombstyrka skulle
på att säga vad han tyckte om busen ifråga. Och det var inte vidare snällt det som sades...
Ja, det var visst fler som hade synpunkter på den förrymde, inte heller där vidare

Och kommer med all sannolikhet att upplevas som etter värre efter denna kortvariga
stund ute i friheten.
Nu har han också hamnat på ett ställe där säkerheten kring internerna är än mer rigorös
Men det lär nog inte hindra honom från att umgås med nya flyktplaner när han fått
ta igen sig ett tag.
Vilket det här ryska exemplet nedan illustrerar på ett utomordentligt sätt
:

Vilken dåre! Rolig film men han såg nästan läskigare ut än Madsen.
Citera
2020-10-25, 00:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

stund ute i friheten.
ta igen sig ett tag.
Vilket det här ryska exemplet nedan illustrerar på ett utomordentligt sätt:

Han har den nackdelen (vad jag vet), att han inte har några som helst möjligheter att kommunicera oövervakat med någon på utsidan. Så var det redan på Herstedvester (jag vet inte personal avlyssnade precis varje samtal, men han visste ju att de KUNDE göra det när som helst). Och breven läses, innan de postas. Det gör ju att han inte kan göra upp med någon, om att vänta på honom med en flyktfarkost av något slag. Måste kännas hopplöst. Och nu blir det som sagt ännu värre...
Citera
2020-10-25, 00:14
Medlem
Citat:

Alla fångar kan rymma utom Peter,
han kom bara 800 meter.
.

Stackars Peter, den visan kommer han nog få höra när han får börja umgås med sina medfångar. Nå, jag antar att han är lite stukad nu när han måste sitta sysslolös. Det minst farliga är väl att ge honom kuvert att frankera eller nåt. I sin cell. För som jag förstår så kommer det inte bli nån verkstad på Storsström i hans fall. De säger ju i Kriminalvården att fångarna behöver vettig sysselsättning. Vad kan man hitta på i Peters fall tro? Som är vettigt? Papper och kritor?
Citera
2020-10-25, 02:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha, en gammal klassiker.
Alla interner har det rymligt utom Peter, han fick mindre kvadratmeter.
Citera
2020-10-25, 11:09
Medlem
develis avatar
Citat:
15-16 år. Häktestiden räknas in, så i så fall skulle PM ha 12-13 år kvar. Om han inte får en massa påbackning nu p.g.a. flyktförsöket, förstås.
Citat:
Jag undrar varför du konstant kör ett medelvärde på Madsen?

Vad är vitsen eftersom absolut ingenting talar för att han skulle tillhöra ett medelvärde och komma ut kort tid efter första riskbedömningen som sker efter 12 år.

Är det nåt gravt förnekande utifrån sakfakta (brottets karaktär, byrettens kommentar och Landsretten som fastställer domen samt mentalerklering) - samt erfarna experters kommentarer om Madsen?

🔲 Han har hög risk för recidiv, är en fara för allmänheten enligt Danmarks högsta råd.

🔲 Han beskrivs som psykopatisk lustmördare och otroligt farlig av Kragh.

🔲 Jørn Beckmann, professor och tidigare chefpsykolog på Odense Universitetshospital,
som genomfört hundratals mentalerkleringar, säger att det är det skarpaste han sett.

🔲 Madsen beskriver sig själv som potentiell predator, ett epitet som handlar om seriemördare.

🔲 Han anses ha gjort ett av Danmarks genom tidernas mest bestialiska mord.
Nyss citerat av mig:

"Danske rättspsykiatrikern Henrik Day Poulsen beskriver Peter Madsen som farlig. Till BT säger han att det är ”bekymrande” att mördaren haft möjlighet att rymma.

Han är otroligt farlig. Vi har att göra med en människa som begått ett av de mest bestialiska morden i dansk historia, säger han."

🔲 För övrigt har han nu kommenterats av erfarna advokater (bla Mette Grith) som anser att han försämrat oddsen markant vad det beträffar riskbedömning för tidsbestämning.

Livstid ÄR utan tidsbegränsning oavsett om de flesta får tidsbestämt och följer medelvärde.

Absolut ingenting talar för att Madsen kommer ut såsom du upprepar som ett mantra.
Det är inte verklighetsförankrat och jag undrar som sagt varför du hänger kvar vid den åsikten?
Senast redigerad av develi 2020-10-25 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in