2024-03-16, 11:19
Moderator
Lapapps avatar
25 mg quetiapin dagtid - gr dsigheten/trttheten ver med tiden? sammanfogad med Quetiapin, era erfarenheter o biverkningar!

/Moderator
Citera
2024-03-16, 18:40
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Hej,
ter du fortfarande quetiapin?
ter du snabbverkande eller depot?

Hej jag jag ter allt Quetiapin fortfarande varje kvll enbart till smnen, men har ftt ka p dosen ngot fruktansvrt dock. Ligger p runt 200mg+ nu antar det r tolerans eller ngot.

Jag ter vanliga depot runda oranga r dom.
Citera
2024-03-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Hej jag jag ter allt Quetiapin fortfarande varje kvll enbart till smnen, men har ftt ka p dosen ngot fruktansvrt dock. Ligger p runt 200mg+ nu antar det r tolerans eller ngot.

Jag ter vanliga depot runda oranga r dom.
Runda oranga - e inte det snabbverkande? 🤔
Depot r vl typ avlnga..?
Citera
2024-03-16, 19:37
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Runda oranga - e inte det snabbverkande? 🤔
Depot r vl typ avlnga..?

Eller jo haha du har kanske rtt. Fick leta upp frpackningen hr: Quentapin Sandoz har jag iallafall. Det str dock inte depot p frpackningen s d har jag nog dom snabbverkande iallafall, utan ens tnkt p det aja man lr sig alltid ngot nytt 😁
Citera
2024-03-16, 19:39
Medlem
Citat:
Eller jo haha du har kanske rtt. Fick leta upp frpackningen hr: Quentapin Sandoz har jag iallafall. Det str dock inte depot p frpackningen s d har jag nog dom snabbverkande iallafall, utan ens tnkt p det aja man lr sig alltid ngot nytt 😁
Hehe.. lugnt Tack fr infon.
Ha en fin lrdagskvll!
Citera
2024-03-16, 19:40
Medlem
Citat:
Men upplever du effekt ven p dagen av dom? Allts inte bara fr smnen.
Citera
2024-03-17, 11:43
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Men upplever du effekt ven p dagen av dom? Allts inte bara fr smnen.

Nej inte lngre verhuvudtaget faktiskt ingen trtthet ingen torrhet i munnen inte sl eller absolut ingenting p dagen utav dom knde enbart i brjan i max en tv veckor nu ingenting.
Citera
2024-03-17, 11:48
Medlem
Citat:
Nej inte lngre verhuvudtaget faktiskt ingen trtthet ingen torrhet i munnen inte sl eller absolut ingenting p dagen utav dom knde enbart i brjan i max en tv veckor nu ingenting.
Tnkte mest p positiv effekt mnga tar ju dom fr depression/stmningsstabiliserande syfte.. om de fr dig att m bttre? Fast det kanske du inte vet frrens du slutar med dom 🤔
Citera
2024-03-17, 11:55
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Tnkte mest p positiv effekt mnga tar ju dom fr depression/stmningsstabiliserande syfte.. om de fr dig att m bttre? Fast det kanske du inte vet frrens du slutar med dom 🤔

Dom fr mig allt vakna upp med lite bttre humr och med bttre stmmning. Men jag hade ett uppehll p dom i 2 mnader frra ret och jag mrkte inte av ngot speciellt nr jag inte tog dom d.

Samma med Mirtazapin haft dom p stora doser med och sen har dom tagit slut s har jag i flera veckor utan innan jag sker om ett nytt recept, samma dr mrkte inte av varken ngon dligt eller bra utan dom.
Citera
2024-03-17, 12:19
Medlem
Citat:
Dom fr mig allt vakna upp med lite bttre humr och med bttre stmmning. Men jag hade ett uppehll p dom i 2 mnader frra ret och jag mrkte inte av ngot speciellt nr jag inte tog dom d.

Samma med Mirtazapin haft dom p stora doser med och sen har dom tagit slut s har jag i flera veckor utan innan jag sker om ett nytt recept, samma dr mrkte inte av varken ngon dligt eller bra utan dom.
En frga till, du knner inte av nt kryp i benen av dom?
Citera
2024-03-17, 14:56
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
En frga till, du knner inte av nt kryp i benen av dom?

Nej det kan jag inte sga dom har gjort s jag knnt ngra kryp i benen alls faktiskt. Enda preparatet jag fick sjukt kryp i benen p va Propavan men det r en annan historia.
Citera
2024-04-03, 18:04
Medlem
Drillas avatar
Man blir vldigt avtrubbad vilket jag gillar och Behver.

Kunde inte sitta p bussen utan att behva styra mina tankar in i bttre ljus och nu skiter jag i det och bara tnker.
Jag var ocks otroligt rdd fr att gra bort mig men skiter i om jag rkar fula mig nu och vgar titta p och inspektera folk.

Vissa sger att den inte r mot ngest men jag tycker den gr ett bra jobb och s blir man sknt ssig nr man tar dom.

Den enda biverkningen r vl att man sover s otroligt lnge och ibland frbi alarmet. Jag mste ta dom innan 6 p kvllen om jag ska upp till alarmet men tnkte prova att ta dom vid 7 ikvll fr att testa.

Tar 600mg i kombination med 15mg mirtazapin som ocks dmpar ngest. En bra kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in