Citat:
Ursprungligen postat av
Linisen76
Nån som vet hur lång tid den tar innan den börjar verka? Fått att ta på kvällen mot ångest.
Tar det dagar eller direkt?
För lugnande och sömngivande funkar den direkt.
Det finns den del som blir lugnade och jag fattar inte hur. Dopamin och GABA lugnar folk, Quetiapin totaldödar dopaminet. Dvs total glädjelöshet som kan slå över i ångest. Vissa tar den för depp. Fattar inte hur det funkar. Finns det verkligen folk som blir glada av denna medicin?
Men det verkar som den funkar för vissa mot sömnproblem och ångest. Men gjorde några försök för sömnen men det var det mest vedervärdiga jag gjort. Somnade inte men världen blev så himla hemsk. Som om jag kommit till helvetet. Denna reaktion var så stark skräck och obehag att min hjärna bestämde sig för rast. Dvs loggade ut totalt. Den bestämde sig för att inget var på riktigt så jag behövde inte vara rädd. Och om jag ville testa kunde jag gå och hacka mig i handen med kökskniven. Det skulle inte blöda. Men som tur var var jag så trött av drogen att jag inte orkade till köket. På morgonen började dopaminet och livsglädjen återkomma och känslan av att allt var fejt försvann.
Jag berättade detta för läkaren som sa att du kanske bara ska prova med lite mindre dos. Nu har vi ju fastslagit att det är rätt medicin för dig och att den funkar. WTF?
Ps. Har inte denna läkaren nu och quetiapinet sålde jag.