2020-10-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
När väntas åtalet komma?

Är oerhört nyfiken på vad för bevis de fått tag på mot henne.
Åtalet är väckt. Nu försöker de få ihop en tid till förhandling som passar aktörerna, samt folk som ojäviga.
Citera
2020-10-24, 12:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
När väntas åtalet komma?

Är oerhört nyfiken på vad för bevis de fått tag på mot henne.

I första inlägget finns länk till förundersökningen. Du kan se där hur bevisen ser ut. Det är lite delade meningar hur starka bevisen är men så är det ju ofta i olika fall.
Citera
2020-10-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Jag anser fortfarande att hjärnblödningen som man vill förminska i tråden och hennes alkoholmissbruk kan ha lett till att hon förändrades. Jag är inte säker på om hon har fått fler blödningar efter det. Hennes sviter efter den aktuella hjärnblödning visar sig genom hela FU. Oavsett vad låtsasexpertisen påstår i denna tråd.

Hennes hjärnblödning var 2014. Hennes uppträdande har löpt som en röd tråd från början när hon träffade Henrik. Hon gick som en bulldozer bland Henriks polare samt gäster på andras middagar.

Ur fupen:

Allt det citerade nedan är låååångt innan den s k hjärnblödningen.

Han tillfrågas om Karin vid dessa tillfällen varit berusad/full eller inte. Han uppger att Karin
alltid druckit mycket, men det har varit situationer där hon inte varit berusad också. Han
berättar om ett tillfälle när Henrik och Karin var hembjudna till J*n och Ås* på middag
tillsammans med flera andra, de satt alla runt bordet och åt. Mitt emot Karin satt en man som
är lite "kändis", Karin hade aldrig träffat honom eller pratat med honom tidigare.

Plötsligt sa Karin, vänd mot denne "kändis", att hon ville ge honom en eloge för att han inte bara
fokuserade på hennes bröst. Jan uppfattade inte Karin som berusad vid detta tillfälle. Sådana
märkliga och gränslösa saker gjorde Karin. Karin var enormt sexuellt orienterad, det var
nästan lite nymfoman över henne, det var hon oavsett alkohol eller inte, säger Jan.
Jan minns att han själv, Joh*n Åkerm*rk och Anna* Sern*r pratade med varandra om att de
borde prata med Henrik om Karin, men sen gjorde de aldrig det. De tänkte att Henrik är en
smart kille som också måste märka och se hur Karin betedde sig.

/.../

H*nrik arrangerade Johans svensexa när han gifte sig då första gången. Johan arrangerade
Henriks svensexa när han gifte sig med Karin. Johan kände redan då att han inte ville gå på
det bröllopet för Joh*n ville inte fira den kärleken som han inte tyckte var sund. Joh*n hittade
på nån ursäkt om att hans svärmor fyllde sjuttio eller nånting sånt. Henrik fattade det, att
Joh*n inte ville gå.

/.../

J*n och hans fru Ås* bestämde tillslut att sluta träffa Karin och Henrik, det var många andra i
umgänget som resonerade på samma sätt. "Ingen pallade att vara med när Karin var där". Jan
vet inte exakt när i tid detta var, han tror runt 2008 ca. Jan uppger att han inte har haft med
Karin att göra sedan dess.

/.../

Karin blev sjukare och sjukare och drack mer och mer. Det hände en massa olika konstiga
grejer. Hon började ragga på Henriks kompisar på fester på fyllan. Hon raggade på alla i
gänget, på Joh*n, på J*nne, på Ann*.
Karin fick utbrott på olika middagar. Hon bråkade, skällde och skrek. Det var helt sinnessjuka
grejer.

Hela fupen beskriver samma sak så fort Karin kommer på tal. Ingen vill ha med henne att göra. Ingen som har något bakom pannbenet vill säga. Eller som råkar vara hennes barn. Jag vet inte hur ofta barnen har kontakt med henne nu, eller hur kontakten de facto sett ut från skilsmässan och framåt.

Att ursäkta ett beteende som skett nån gång, eller fåtal gånger, det kan ju funka. Men när det är så illa att alla vänner försvinner och att Karins man inte kan umgås på vare sig formella eller informella middagar tillsammans med sin utåtagerande fru, det säger allt Precis allt.
Citera
2020-10-24, 13:05
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
VI tar det en gång till då så inte lögnerna får så stor spridning. Barnet umgås med sin mor det har vi sett i FU. Så skall du ljuga och överdriva får du allt göra det i trådar där ingen läser FU .

Vad gnäller hon om då? Karin alltså? En del påstår att hon (bland annat) vill se exmaken död på grund av att hon inte träffar barnen.
Senast redigerad av Combival 2020-10-24 kl. 13:24.
Citera
2020-10-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag skriver följande i inlägget du besvarar:

Du bemöter mitt inlägg med att helt och hållet svänga diskussionen och skriver följande som då följakligen blir ett ickesvar.

I min värld blir såna här kovändningar mest trams och du framställer dig själv som ett fån.

DU börjar prata om en åklagare som ska käka upp den tilltalade i ett slafs i huvudförhöret. Det finns inte på världskartan att Lucas Eriksson kommer göra det du förutspår, han vet att det inte är tillåtet i varken huvud eller motförhör av en åklagare.

Alla är på tårna inför den här huvudförhandlingen. Bara att läsa dagens juridik där man kan se att advokatsamfundet på egen begäran granskade jävfrågan innan åtal ens var väckt.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/samfundet-utredde-flera-advokater-for-jav-i-olsson-liljaarendet/

Åter igen fortsätter du med samma okunnighet. Tror att åklagaren ska försöka få KL ur balans. Tappar KL det så tappar hon det på egen hand inte för att Lucas provocerat fram ett utbrott i sin åklagarroll, han vet(förhoppningsvis) bättre.

Ditt svar till mig känns mera som att du vill att Lucas Eriksson ska bli din ställföreträdande hämnare i denna huvudförhandling mot KL. Att du nu över året hatat och förföljt KL maniskt ska du inte lägga i famn på åklagaren.

Att Lucas fått äran att jobba brevid Olsson ska han vara evigt tacksam för för Lucas är i det här sammanhanget av aktörer en duvunge. En duvunge med småa och lokala huvudförhandlingar på meritlistan. KL har fått en av sveriges bästa brottsmålsadvokater att försvara henne. Inte att förglömma, KL är själv domare så Lucas har ingen lätt uppgift framför sig och givetvis är åklagaren mycket nervös inför huvudförhandlingen vilket kan komma att synas, där tror jag Olsson kan vara behjälplig som biträde åt en nagelbitande gröngöling till åklagare.

Det är alltid med motvillig ork man bemödar sig att svara det du skriver. Det är så mycket nonsens men men here we go.

Du menar att jag hånar KL och att det är fånigt?

Du och KL talar med en och samma röst (OB-tällägg när det är helg?). Ska vi dra oss till minnes hur KL häcklade och hånade åklagaren som inte fick henne häktad?

Men vad bra att han har den erfarne Ola i salen då när han med darrande knän tar sig an din toppjurist i huvudförhandlingen. Du och KL får ha er negativa inställning till åklagaren så har jag min positiva. Även till Ola.
Om du nu höjer brottsmålsadvokater till skyarna så får du inte glömma vem som är målsägarbiträde. Om man nu ska gå på din logik så är det väl snarare han som åklagaren ska luta sig mot än den tilltalades advokat. Målsägarbiträdets förhör med KL blir ju också intressant menar jag. Bra stöd har din nagelbitande åklagare där.

Så hur var det nu det lät i pressen när KL, likt du så många gånger gjort här, hånade och häcklade åklagaren?

Ursprungsrubriken var: ”Toppjuristens hån mot åklagaren: jobbigt.”

”(...)Nu häcklar hon åklagaren Lucas Eriksson, som misslyckades med att få henne häktad:
– Det var ingen superklippa direkt, säger hon till Expressen.

(...)
– Sen kändes det faktiskt ännu bättre efter att åklagaren gjort sin sakframställan. Då kände jag att både O*la (försvarsadvokaten O*la S*alomonsson, reds anm) och jag är mycket mer erfarna. Det var ingen superklippa direkt.
Toppjuristen fortsätter:
– Jag menar inte att han gjorde något fel direkt. Men det är klart att det måste ha varit jobbigt för honom. Jag menar, här sitter en av Sveriges absoluta toppadvokater, och så jag.(...)”

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/

För övrigt så behövs det inte så mycket för att få henne ur balans. Räckte ju med en fråga om hennes bostadsadress så började cirkusen...
Senast redigerad av Avel 2020-10-24 kl. 13:53.
Citera
2020-10-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hennes hjärnblödning var 2014. Hennes uppträdande har löpt som en röd tråd från början när hon träffade Henrik. Hon gick som en bulldozer bland Henriks polare samt gäster på andras middagar.

Ur fupen:

Allt det citerade nedan är låååångt innan den s k hjärnblödningen.

Han tillfrågas om Karin vid dessa tillfällen varit berusad/full eller inte. Han uppger att Karin
alltid druckit mycket, men det har varit situationer där hon inte varit berusad också. Han
berättar om ett tillfälle när Henrik och Karin var hembjudna till J*n och Ås* på middag
tillsammans med flera andra, de satt alla runt bordet och åt. Mitt emot Karin satt en man som
är lite "kändis", Karin hade aldrig träffat honom eller pratat med honom tidigare.

Plötsligt sa Karin, vänd mot denne "kändis", att hon ville ge honom en eloge för att han inte bara
fokuserade på hennes bröst. Jan uppfattade inte Karin som berusad vid detta tillfälle. Sådana
märkliga och gränslösa saker gjorde Karin. Karin var enormt sexuellt orienterad, det var
nästan lite nymfoman över henne, det var hon oavsett alkohol eller inte, säger Jan.
Jan minns att han själv, Joh*n Åkerm*rk och Anna* Sern*r pratade med varandra om att de
borde prata med Henrik om Karin, men sen gjorde de aldrig det. De tänkte att Henrik är en
smart kille som också måste märka och se hur Karin betedde sig.

/.../

H*nrik arrangerade Johans svensexa när han gifte sig då första gången. Johan arrangerade
Henriks svensexa när han gifte sig med Karin. Johan kände redan då att han inte ville gå på
det bröllopet för Joh*n ville inte fira den kärleken som han inte tyckte var sund. Joh*n hittade
på nån ursäkt om att hans svärmor fyllde sjuttio eller nånting sånt. Henrik fattade det, att
Joh*n inte ville gå.

/.../

J*n och hans fru Ås* bestämde tillslut att sluta träffa Karin och Henrik, det var många andra i
umgänget som resonerade på samma sätt. "Ingen pallade att vara med när Karin var där". Jan
vet inte exakt när i tid detta var, han tror runt 2008 ca. Jan uppger att han inte har haft med
Karin att göra sedan dess.

/.../

Karin blev sjukare och sjukare och drack mer och mer. Det hände en massa olika konstiga
grejer. Hon började ragga på Henriks kompisar på fester på fyllan. Hon raggade på alla i
gänget, på Joh*n, på J*nne, på Ann*.
Karin fick utbrott på olika middagar. Hon bråkade, skällde och skrek. Det var helt sinnessjuka
grejer.

Hela fupen beskriver samma sak så fort Karin kommer på tal. Ingen vill ha med henne att göra. Ingen som har något bakom pannbenet vill säga. Eller som råkar vara hennes barn. Jag vet inte hur ofta barnen har kontakt med henne nu, eller hur kontakten de facto sett ut från skilsmässan och framåt.

Att ursäkta ett beteende som skett nån gång, eller fåtal gånger, det kan ju funka. Men när det är så illa att alla vänner försvinner och att Karins man inte kan umgås på vare sig formella eller informella middagar tillsammans med sin utåtagerande fru, det säger allt Precis allt.

Det som sticker ut med KL är ju även att hon anklagat både sin första make OCH HOL för våldtäkt.
Citera
2020-10-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det som sticker ut med KL är ju även att hon anklagat både sin första make OCH HOL för våldtäkt.
Ja, det är lite märkligt med det hela. Snacka om offerkofta. Det finns tydligen bara ett offer i hela den här historien, och det är hon själv. Och ändå är det hon som sitter inne. Ekvationen går inte ihop.
Citera
2020-10-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ja, det är lite märkligt med det hela. Snacka om offerkofta. Det finns tydligen bara ett offer i hela den här historien, och det är hon själv. Och ändå är det hon som sitter inne. Ekvationen går inte ihop.

Det är ett av de tidigaste tecken vi har på att något inte står rätt till.
Att hon framför det i segelbåten när hon träffar HOLs vänner i början av deras relation. Hon lyckas skapa så god stämning var hon än befinner sig...

Försöker hitta i fuparna någon som verkligen bryr sig om henne nu men de få som verkar finnas kvar är aktiva här i tråden. De vilseledda dårarnas skara.
Citera
2020-10-24, 15:52
Medlem
Citat:
Att hon framför det i segelbåten när hon träffar HOLs vänner i början av deras relation. Hon lyckas skapa så god stämning var hon än befinner sig...

Försöker hitta i fuparna någon som verkligen bryr sig om henne nu men de få som verkar finnas kvar är aktiva här i tråden. De vilseledda dårarnas skara.
Om jag minns rätt så har KL även polisanmält HOL för barnövergrepp. Får leta lite och se om jag hittar det.
Citera
2020-10-24, 15:56
Medlem
Citat:

Citat:
Om jag minns rätt så har KL även polisanmält HOL för barnövergrepp. Får leta lite och se om jag hittar det.
Just det, det var du som fortsatte på min lista där jag missat:

Citerar:

Citat:
Ursprungligen postat av [B
Avel[/b]|73234718]Fyller på med en anmärkningsvärd.

11.
Anmälningsdatum: 2015-04-01
Brott: Grov kvinnofridskränkning, våldtäkt mot barn
Målsägande: K*arin L*ilja,
Utpekad gärningsperson: H*enrik O*lsson L*ilja
Brottstid: Grov kvinnofridskränkning 1998-01-01 – 2015-04-01, Våldtäkt m barn
2004-01-01 – 2015-04-01
Diarienummer: 5000-K389350-15
FU-beslut: Nedlagt, okänt datum

Hejdlöst. Fullständigt hejdlöst. Det är svårt att ta in att denna kvinna kommer med såna anmälningar. Undrar om hon faktiskt sagt det till vänner också. Tål att leta efter. Herregud att ha en sån person i sin bekantskapskrets.
Citera
2020-10-24, 15:56
Medlem
Citat:

Ja i fupen så har de ju listat de där 15 polisanmälningarna där det framgår av någon av dem våldtäkt barn va?

Lite magstarkt även för att vara KL.
Citera
2020-10-24, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja i fupen så har de ju listat de där 15 polisanmälningarna där det framgår av någon av dem våldtäkt barn va?

Lite magstarkt även för att vara KL.
Varför skulle det vara för magstarkt?
Anmälningsdatum april 2015

Låter väl snarare som i paritet med resten.
Hon skyr inga medel.

Det var väl i januari samma år hon gav sig på dem fysiskt så de flydde hem till honom?

Nån gång där får han godkänt kontaktförbud så hon använder dem väl som slagträ.
Inte kan de väl bo hos en sån far...
Hynda.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in