Citat:
Ursprungligen postat av
iLivid
Jag skriver följande i inlägget du besvarar:
Du bemöter mitt inlägg med att helt och hållet svänga diskussionen och skriver följande som då följakligen blir ett ickesvar.
I min värld blir såna här kovändningar mest trams och du framställer dig själv som ett fån.
DU börjar prata om en åklagare som ska käka upp den tilltalade i ett slafs i huvudförhöret. Det finns inte på världskartan att Lucas Eriksson kommer göra det du förutspår, han vet att det inte är tillåtet i varken huvud eller motförhör av en åklagare.
Alla är på tårna inför den här huvudförhandlingen. Bara att läsa dagens juridik där man kan se att advokatsamfundet på egen begäran granskade jävfrågan innan åtal ens var väckt.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/samfundet-utredde-flera-advokater-for-jav-i-olsson-liljaarendet/
Åter igen fortsätter du med samma okunnighet. Tror att åklagaren ska försöka få KL ur balans. Tappar KL det så tappar hon det på egen hand inte för att Lucas provocerat fram ett utbrott i sin åklagarroll, han vet(förhoppningsvis) bättre.
Ditt svar till mig känns mera som att du vill att Lucas Eriksson ska bli din ställföreträdande hämnare i denna huvudförhandling mot KL. Att du nu över året hatat och förföljt KL maniskt ska du inte lägga i famn på åklagaren.
Att Lucas fått äran att jobba brevid Olsson ska han vara evigt tacksam för för Lucas
är i det här sammanhanget av aktörer en duvunge. En duvunge med småa och lokala huvudförhandlingar på meritlistan. KL har fått en av sveriges bästa brottsmålsadvokater att försvara henne. Inte att förglömma, KL är själv domare så Lucas har ingen lätt uppgift framför sig och givetvis är åklagaren mycket nervös inför huvudförhandlingen vilket kan komma att synas, där tror jag Olsson kan vara behjälplig som biträde åt en nagelbitande gröngöling till åklagare.
Det är alltid med motvillig ork man bemödar sig att svara det du skriver. Det är så mycket nonsens men men here we go.
Du menar att jag hånar KL och att det är fånigt?
Du och KL talar med en och samma röst (OB-tällägg när det är helg?). Ska vi dra oss till minnes hur KL häcklade och hånade åklagaren som inte fick henne häktad?
Men vad bra att han har den erfarne Ola i salen då när han med darrande knän tar sig an din toppjurist i huvudförhandlingen. Du och KL får ha er negativa inställning till åklagaren så har jag min positiva. Även till Ola.
Om du nu höjer brottsmålsadvokater till skyarna så får du inte glömma vem som är målsägarbiträde. Om man nu ska gå på din logik så är det väl snarare han som åklagaren ska luta sig mot än den tilltalades advokat. Målsägarbiträdets förhör med KL blir ju också intressant menar jag. Bra stöd har din nagelbitande åklagare där.
Så hur var det nu det lät i pressen när KL, likt du så många gånger gjort här, hånade och häcklade åklagaren?
Ursprungsrubriken var: ”Toppjuristens hån mot åklagaren: jobbigt.”
”(...)Nu häcklar hon åklagaren Lucas Eriksson, som misslyckades med att få henne häktad:
– Det var ingen superklippa direkt, säger hon till Expressen.
(...)
– Sen kändes det faktiskt ännu bättre efter att åklagaren gjort sin sakframställan. Då kände jag att både O*la (försvarsadvokaten O*la S*alomonsson, reds anm) och jag är mycket mer erfarna. Det var ingen superklippa direkt.
Toppjuristen fortsätter:
– Jag menar inte att han gjorde något fel direkt. Men det är klart att det måste ha varit jobbigt för honom. Jag menar, här sitter en av Sveriges absoluta toppadvokater, och så jag.(...)”
Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/
För övrigt så behövs det inte så mycket för att få henne ur balans. Räckte ju med en fråga om hennes bostadsadress så började cirkusen...