2020-10-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men det er ikke bare den ene naboen eller et par eneboliger som har utsikt til S4.
Det er en rekke leiligheter som både har oversikt over området, S4 og gangveien.

Betyr ditt resonnement at en ukjent GM også hadde kontroll på hvor alle beboere i blokken ved siden av S4 var - om de var bortreist eller ikke? Det er ganske mange beboere som bor der.

De kan få med seg mye - dersom det skjer ting på dagtid. Da har de god oversikt over trafikken ved S4 og på gangveien. På forsvinningsdagen var det fullt dagslys på det aktuelle tidspunktet mellom kl. 9 og 10.

Dette bildet illustrurer hvor godt overblikk mange av beboere har over området:

https://imgur.com/a/m9ps7HQ
Nei mitt resonnement betyr IKKE at en ukjent GM også hadde kontroll på hvor alle beboere i blokken ved siden av S4 var - om de var bortreist eller ikke.

Naboer som bor lengre borte (som i boligblokkene) legger ikke nødvendigvis merke til fremmede biler i S4 som de næreste naboene ville legge merke til. Naboer i blokkene hadde også kanskje lagt merke til mye biltrafikk til og fra S4 i forbindelse med håndverkerarbeid på huset i S4 i ukene forut for forsvinningen og tenkte kanskje ikke over at det kunne være noe spesielt dersom de observerte en bil til og fra S4 på forsvinningsdagen? De kan kanskje ha tenkt at det var håndtverkere dersom de ikke visste at arbeidet på huset i S4 var ferdigstilt?
Når man blir bedt om å huske observasjoner mange uker etter den bestemte dagen, er det ofte vanskelig eller umulig å huske en observasjon av en bil feks. som kjørte til og fra et hus i nabolaget eller en observasjon av bilkjøring på gangveien.
Hadde de blitt spurt dagen etter forsvinningen, er det mye større sjanse for at de kan ha husket en observasjon av en bil (til og fra S4 og/eller på gangveien) dersom de gjorde slike observasjoner og hvis de bet seg merke observasjonen.

At biler kjører ulovlig på den gangveien er heller ikke uvanlig, har jeg forstått det som.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-24 kl. 14:38.
Citera
2020-10-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Var fristet til å slå av en prat med Svein Holden som handlet foran meg på Kiwi i sted, han sitter på mye info jeg gjerne skulle hatt

Men han lekker vel ikke like mye som visse andre i denne saken
Be han på kaffe neste gang du ser han? Men jeg tror nok som du tror at han ikke lekker.
Citera
2020-10-24, 14:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er spesielle omstendigheter rundt felles bolig som han tok særeie på i 1993.

Kan det tenkes at AEH snakket frempå om skilsmisse i 2012, og at hun skulle ha S4, og at han fra 2012 og utover lot være å vedlikeholde huset på vanlig måte? Slik at hun skulle se og erfare at hun ikke greide å skaffe penger selv for å gjennomføre normalt vedlikehold i S4?

Inventaret i huset skulle være hennes, ifølge ektepakten. Fantes det kostbare verdigjenstander i huset? Sølvtøy, smykker, kunst? Jeg vet ikke.

Og det synes risikabelt å legge ut oppdrag på internett sommeren 2018, når vi vet at alarmsystemet ikke hadde vært i drift siden nov eller des 2017.

Men, om huset så sjaskete ut utenfra ihvertfall, og det ikke fantes dyre verdigjenstander utstilt, og bilen til TH sto i gården, så ville vel ikke håndverkere på befaring komme på at eieren av huset var milliardær heller.

Nei, det ble for mye hvis og om og men her. Det blir bare gjetninger.

Utover at det virker som om håndverkere på befaring eller arbeide like før forsvinningen var en del av planleggingen, med håp om at de skulle legge igjen masse biologiske spor som politiet kunne ha trøyd seg med.

Det där sista är definitivt en faktor. Jag har sett att du omnämnt det förut. Men mycket är okänt. Då ska man kanske koka ner det till vad som är akut? (Men som uppenbarligen har kunnat vänta..?)

Jag tror det har funnits en förståelse att en separation kan vara aktuell först efter att huset renoverats klart. Och detta för att huset blir AEs lott i en separation. Så när AE har planerat renovering har TH planerat mord. Varför? För att TH inte har vetat säkert vad som var att vänta, bara den utsatta tidpunkten. Exakt hur resonemanget sett ut mellan de två kan man bara gissa sig till, men ett krux är att även om en separation uttryckligt varit på tal, så kan, då, TH inte lita säkert på när och hur och till vilken omfattning smällen verkligen kommer, mer än att den kommer efter renoveringen. Detta kan ha bidragit till en paranoia.

I så fall har tilliten mellan dem rasat. Och monterats ner. Och sen farit all världens väg. Så kanske man inte kan leva. Egentligen. Med uppfattat väldiga ting i vågskålen.

Sen får man då hoppas att inte AE mest drev sin hårda linje för att senare kunna överraska TH med ett renoverat hus och fest på deras jubileumsdag... Så att det fanns en dimension av maskspel o överraskning från hennes sida...

Jag tror drastiska händelser bör förstås i drastiska termer. Det är inte en och annan peng TH är rädd att förlora. Han är rädd att förlora ansiktet. Och halva kungariket...
Citera
2020-10-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Naboer som bor lengre borte (som i boligblokkene) legger ikke nødvendigvis merke til fremmede biler i S4 som de næreste naboene ville legge merke til.

Når man blir bedt om å huske observasjoner mange uker etter den bestemte dagen, er det ofte vanskelig eller umulig å huske en observasjon av en bil feks. som kjørte til og fra et hus i nabolaget eller en observasjon av bilkjøring på gangveien.

Du vektlegger altså ikke en rekke beboere som bor få meter unna S4 og kunne vært en betydelig risiko for angivelig ukjent GM i dagslys på forsvinningsdagen. Du skriver samtidig at det kan være umulig å huske en observasjon av en bil .

Samtidig er du opptatt av et par personer som bor flere mil unna S4 som skal skal ha sett en rød bil i Ås.
Plutselig var det ikke umulig å huske en observasjon av en bil lenge etterpå likevel.

En ting er åpenbart - du tilpasser dine "argumentasjon" etter hva som passer seg.
Citera
2020-10-24, 15:48
Medlem
Citat:
Du vektlegger altså ikke en rekke beboere som bor få meter unna S4 og kunne vært en betydelig risiko for angivelig ukjent GM i dagslys på forsvinningsdagen. Du skriver samtidig at det kan være umulig å huske en observasjon av en bil .

1) Samtidig er du opptatt av et par personer som bor flere mil unna S4 som skal skal ha sett en rød bil i Ås.
Plutselig var det ikke umulig å huske en observasjon av en bil lenge etterpå likevel.

2) En ting er åpenbart - du tilpasser dine "argumentasjon" etter hva som passer seg.
1) Du tenker på de to vitnene i Ås som sto frem? De fortalte jo om meget spesielle observasjoner av kvinnen i baksetet og av de to mennene som satt foran i bilen og ikke kun "observasjon av en bil" som du løgnaktig forsøker å fremstille det som. Det er en ENORM forskjell på å se en bil og på å se det som de to vitnene i Ås så.

2) Nei det gjør jeg ikke. Se 1). Vennligst slutt med usanne påstander! Det er du som xx deg ut når du kommer med slike usanne påstander.

Ps. Vet du hvilke rom i den boligblokken som har vinduer med utsikt mot huset i S4? Det er heller ikke vanlig å sitte i vinduene for å følge med på naboer. Forsvinningen skjedde på en tid på døgnet da mange er på jobb eller skole (eller var det eventuelt skolefri den 31.10.2018?). Vet du hvilke aldersgrupper som bor i den boligblokken?

Edit: Tillegg til 1) : For å kunne huske en observasjon, må man ha bitt seg merke i observasjonen. Det er mye større sjanse for å bite seg merke i observasjoner som observasjonene i Ås enn en observasjon av en bil som kjører som det ikke er noe spesielt ved (som feks at det er noe spesielt ved passasjerer eller sjåfør eller annet) som man biter seg merke i.

Edit 2: Jeg finner ikke artikkelen nå, men jeg leste nylig en uttalelse om at det selvfølgelig hadde vært større sjanse for at vitner husket en eventuell bilobservasjon på gangveien den 31.10.2018 dersom det ikke hadde gått så lang tid før vitner ble bedt om å huske.

Edit 3: Kommer du med flere usanne påstander og løgnaktige fremstillinger, får du nok korrigerende svar fra andre også og ikke bare meg.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-24 kl. 16:39.
Citera
2020-10-24, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där sista är definitivt en faktor. Jag har sett att du omnämnt det förut. Men mycket är okänt. Då ska man kanske koka ner det till vad som är akut? (Men som uppenbarligen har kunnat vänta..?)
Citat:
Det där sista är definitivt en faktor.
Det siste som du refererer til:
"Utover at det virker som om håndverkere på befaring eller arbeide like før forsvinningen var en del av planleggingen, med håp om at de skulle legge igjen masse biologiske spor som politiet kunne ha trøyd seg med."

Jeg tror at det allerede har fremkommet i tråden at S4-eiendommen var oppført på THs Holding-selskap. Det betyr at ved et eventuelt vedlikeholdsarbeid, i den grad det engasjeres håndverkere, så må det iht norsk lov, først foregå en anbudsrunde med minst 3 representanter.
Jeg tror at dette må være årsaken til AEHs kontakt med "Mitt anbud", så her griper dere til halmstrå.
Citera
2020-10-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Edit 3: Kommer du med flere usanne påstander og løgnaktige fremstillinger, får du nok korrigerende svar fra andre også og ikke bare meg.

Du må tåle at mange stiller spørsmål ved dine innlegg når det ikke er sammenheng i det du skriver.
Citera
2020-10-24, 16:37
Medlem
Citat:
Du må tåle at mange stiller spørsmål ved dine innlegg når det ikke er sammenheng i det du skriver.
Jeg har ikke noe problem med at noen stiller spørsmål. Å stille spørsmål er noe helt annet enn å komme med usanne påstander og løgnaktige fremstillinger.

Du påstår at det ikke er sammenheng i det jeg skriver? Leste du ikke mitt svar til deg? Les det en gang til da, i så fall. Hva av det jeg skrev mener du at det ikke er sammenheng i? Hva er det du ikke forstår av det jeg skrev?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-24 kl. 16:40.
Citera
2020-10-24, 16:59
Medlem
Da nabolaget fikk vite om forsvinningen har noen av naboer(kjenner noen som bor i blokka)sagt at det må være mannen som fikk henne fjernet. Yo,de begrunnet det at han var /er slem.
Citera
2020-10-24, 17:00
Medlem
"1) Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien.
2) Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
Politiet antar at dette er et kjøretøy.
3) Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4.
Politiet antar at dette er et kjøretøy.
"
https://www.dagbladet.no/nyheter/etterlyser-mystisk-bil-i-hagen-saken/72977554

1) Hvor på gangveien var dette? (Var det nært andematplassen?)
2) Fra hvilken retning bevegde det lyset seg mot andematplassen?

Er 2) en annen bil enn 1) (hvis både 1) og 2) er biler)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-24 kl. 17:10.
Citera
2020-10-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Da nabolaget fikk vite om forsvinningen har noen av naboer(kjenner noen som bor i blokka)sagt at det må være mannen som fikk henne fjernet. Yo,de begrunnet det at han var /er slem.
Slem hvordan da? Mange variasjoner av slem.
Citera
2020-10-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det siste som du refererer til:
"Utover at det virker som om håndverkere på befaring eller arbeide like før forsvinningen var en del av planleggingen, med håp om at de skulle legge igjen masse biologiske spor som politiet kunne ha trøyd seg med."

Jeg tror at det allerede har fremkommet i tråden at S4-eiendommen var oppført på THs Holding-selskap. Det betyr at ved et eventuelt vedlikeholdsarbeid, i den grad det engasjeres håndverkere, så må det iht norsk lov, først foregå en anbudsrunde med minst 3 representanter.
Jeg tror at dette må være årsaken til AEHs kontakt med "Mitt anbud", så her griper dere til halmstrå.

At et privat selskap er pliktig til å innhente anbud er det mest dustete jeg har hørt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in