Citat:
Det var neppe TH som ba henne legge ut diverse prosjekter på MittAnbud. Det var det AE som sto i spissen for selv.
Dette er var søskenene til TH sa til media : Søsknene forteller at Tom Hagen aldri har vært opptatt av materielle verdier, for eksempel dyre biler.
– Bil er kun et nødvendig onde. Han brydde seg heller ikke om store flotte hus eller å pusse opp og sånn, sier broren og fortsetter:
– Det han brydde seg om, var å skape verdier. Det har han vært opptatt av fra han var liten.
Dette er var søskenene til TH sa til media : Søsknene forteller at Tom Hagen aldri har vært opptatt av materielle verdier, for eksempel dyre biler.
– Bil er kun et nødvendig onde. Han brydde seg heller ikke om store flotte hus eller å pusse opp og sånn, sier broren og fortsetter:
– Det han brydde seg om, var å skape verdier. Det har han vært opptatt av fra han var liten.
Så vidt jeg har oppfattet det ble oppdrag lagt ut på MittAnbud men oppussingen ble til slutt utført av et lokalt firma de hadde brukt tidligere.
Jeg synes det er litt tvilsom at en milliardær-frue inviterer nærmerst hvem-som-helst av muligens tvilsomme håndverkere inn i hjemmet sitt, på befaring, for å kunne vurdere tidsbruk osv for å kunne lage et pristilbud på arbeidet.
Jeg synes det høres risikabelt ut.
Citat:
Var inte upprustningen del av en framtida uppgörelse kring separation, tro? AE klagar på att hon inte har ”byggt upp några värden” (spekulation), och TH pratar ner värdet på huset — men låter till sist AE efter grälande få pengar för att genomföra upprustning av upp huset så att det sen kan värderas, och ev. säljas. Tanken skulle då vara att AE skulle komma över en rimligare andel pengar vid en separation, när hon blir utköpt, eller få behålla huset, som renoverats. Kan inte det va nåt?
Vi vet ikke sikkert, men det kan hende at AEH hadde vært i kontakt med advokat og fått beskjed om at hun ved skilsmisse vanligvis ville få beholde felles bolig. Det er en slags minimums-godtgjøring til hjemmeværende koner ved skilsmisse. Og at hun hadde gitt TH beskjed om dette.
Og at TH etter det nærmest lot huset forfalle. Kanskje han forsinket skilsmissesøknaden ved å gjennomføre helt nødvendig vedlikehold og oppussing i løpet av sommeren 2018?
Gårdsplassen skal ha blitt steinlagt senest i 2010, hvis opplysninger i tråden er korrekt. Allikevel lå en haug av stein og sand ved garasjen. Hadde dette ligget slik i mange år. Helt siden 2010?
TH er eiendomskonge og vet at verdi av all slags eiendom vil forringes hvis han ikke vedlikeholder bygninger. Det er rart at TH lot S4 forfalle, hvis han regnet det som sin bolig og at han skulle bo der livet ut.
Dette er spekulasjoner.
Citat:
Det er imidlertid svært taust mht vitnene som underskrev den. Var de til stede mens aeh signerte eller var det th som ordnet dette alene i ettertid. Lurer virkelig på hva vitnene tenkte. Var det nærstående vitner eller utenforstående. Ektepakten lukter svidd og sier det meste om th. Selv advokaten hans prøver å frita seg for medvirkning til den. Tror det er mer sprengstoff her vedrørende motivet. Gjetter på at aeh har snakket med noen vedrørende skilsmisse og ektepakten. Noe må være galt mht ektepakten. Aeh som verken er boligeier og formuende kan ikke drive egenhendig oppussing av bolig. Dette er ths verk. Håndtverkerne er en del av villedningen. konstruere mange potensielle kidnappere fra østeuropa. Barnas brev tyder på det.
Jeg har både hatt vitterlighetsvitner selv, og vært vitne. Men jeg kan ikke huske at vitnene leste igjennom papirene som ble underskrevet. At de kun bekreftet identitet på parten(e) i avtalen og at underskriftene ble gjort av fri vilje.
Nei det er noe med ektepaktene. Tror du er inne på et sentralt punkt der.