2020-10-22, 18:54
  #637
Medlem
$13k nu, ser vi $20k/All Time High före årets slut? Eller redan nu i oktober?
Citera
2020-10-22, 20:51
  #638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
$13k nu, ser vi $20k/All Time High före årets slut? Eller redan nu i oktober?

Tror det är ungefär 60/40 att bitcoin kommer stiga/sjunka i värde närmsta tiden. Idén om Bitcoin som hedge fick sig en törn feb-mars. Utesluter inte att vi får se en fortsatt ökning, men skulle inte rekommendera någon köpa in sig just nu. Jag sitter på några coins och rasar vi ner mot 8.000USD kanske jag köper ett eller två coins till.

Spännande att institutionella investerar börjar handla bitcoin, men fortfarande ganska ovanligt. Vad som ändå får mig att tro att det är visa övervikt för en fortsatt uppgång är att aktemarknaden blivit ganska nervös sista veckorna och kanske ser marknaden en bättre hedge i bitcoin nu, än tidigare.
Citera
2020-10-22, 21:03
  #639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Tror det är ungefär 60/40 att bitcoin kommer stiga/sjunka i värde närmsta tiden. Idén om Bitcoin som hedge fick sig en törn feb-mars.
Det har självklart aldrig funnits någon utbredd ide om Bitcoin som hedge mot finanskrascher. Tvärt om, Bitcoin hamnar i fack som venture capital - eller snarare har Bitcoin uppfunnit ett ännu mer volatilt fack strax innan. D.v.s. först panikssäljs bitcoin, sen drar man in VC till flummiga startups. Detta har varit väldigt transparent och även precis vad som hänt när marknaderna gungar; Bitcoin har varit en hyfsad tidig indikator på kommande oro på börsen.

Bitcoin som "hedge" är en "hedge" mot att vi förmodligen inte kommer peta runt med kronor på en amish-bank om 20 år. Inte en hedge mot finansmarkandens volatila rörelser.

Majoriteten av dem som trott att Bitcoin är en hegde mot finanskrascher är sådana som står utanför och inte har någon aning om vad Bitcoin är, och försöker förstå sig på hypen. De påverkar alltså inte kursen så mycket.
Citera
2020-10-23, 08:40
  #640
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Tror det är ungefär 60/40 att bitcoin kommer stiga/sjunka i värde närmsta tiden. Idén om Bitcoin som hedge fick sig en törn feb-mars.

Värt att ha i åtanke var att allt tog sig en törn då.
Ju mer accepterad Bitcoin blir, desto mindre volatil blir den för sådana törnar. Säkert runt 5 kvar till dess.
Citera
2020-10-23, 10:14
  #641
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Värt att ha i åtanke var att allt tog sig en törn då.
Ju mer accepterad Bitcoin blir, desto mindre volatil blir den för sådana törnar. Säkert runt 5 kvar till dess.
Det där är min huvudtes för den här cykeln, en alltmer "tråkig" BTC som stiger mer stabilt, långsammare och högre än vad de flesta tror. Stor andel handel i form av spekulation kan givetvis öka volatiliteten, men andelen bitcoins som köps långsiktigt ökar, vilket kommer stabilisera kursen avsevärt. Det är iaf vad jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Bitcoin som "hedge" är en "hedge" mot att vi förmodligen inte kommer peta runt med kronor på en amish-bank om 20 år. Inte en hedge mot finansmarkandens volatila rörelser.
En hedge mot systemet i sig självt alltså. Kan jag hålla med om.
__________________
Senast redigerad av 72mm 2020-10-23 kl. 10:17.
Citera
2020-10-23, 12:01
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Det har självklart aldrig funnits någon utbredd ide om Bitcoin som hedge mot finanskrascher. Tvärt om, Bitcoin hamnar i fack som venture capital - eller snarare har Bitcoin uppfunnit ett ännu mer volatilt fack strax innan. D.v.s. först panikssäljs bitcoin, sen drar man in VC till flummiga startups. Detta har varit väldigt transparent och även precis vad som hänt när marknaderna gungar; Bitcoin har varit en hyfsad tidig indikator på kommande oro på börsen.

Bitcoin som "hedge" är en "hedge" mot att vi förmodligen inte kommer peta runt med kronor på en amish-bank om 20 år. Inte en hedge mot finansmarkandens volatila rörelser.

Majoriteten av dem som trott att Bitcoin är en hegde mot finanskrascher är sådana som står utanför och inte har någon aning om vad Bitcoin är, och försöker förstå sig på hypen. De påverkar alltså inte kursen så mycket.

Är absolut inte någon expert på kryptovalutor så ska inte påstå att jag minsann har rätt, vilket annars verkar vara kutym här på Flashback. Min portfölj består av en mycket liten andel bitcoin och annan kryptovaluta. Har sätt det delvis som en hedge. Delvis som en krydda i portföljen.

Däremot finns det betydligt bättre hedge som jag föredrar. Främst i korta positioner av terminer som har breda index som underliggande.

Så har jag hedgat nu, och så hedgade jag även i februari.
Citera
2020-10-23, 16:36
  #643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Är absolut inte någon expert på kryptovalutor så ska inte påstå att jag minsann har rätt, vilket annars verkar vara kutym här på Flashback. Min portfölj består av en mycket liten andel bitcoin och annan kryptovaluta. Har sätt det delvis som en hedge. Delvis som en krydda i portföljen.

Däremot finns det betydligt bättre hedge som jag föredrar. Främst i korta positioner av terminer som har breda index som underliggande.

Så har jag hedgat nu, och så hedgade jag även i februari.
Jag tycker ditt upplägg är väldigt förnuftigt, vad jag ville poängtera är att Bitcoin inte idag är någon hedge mot krascher på aktiemarknaden utan tvärt om det som ryker först. Om goog, appl, tsla och facebook kraschar rejält betyder det antagligen att VC redan håller i sina pengar från tech startups - och att BTC redan har kraschat.

Jag med flera skulle då se detta som en chans att köpa billiga BTC snarare än något annat, för då pratar vi kortsiktiga rörelser. På lång sikt är det absolut en hedge, och det är varför jag tycker ditt upplägg är förnuftigt: det är en hedge mot att det där du inte är så insatt i tar över marknaden, alltså en fundamental förändring snarare än volatilitet på aktiemarknaden. Och hittills går ju utvecklingen åt just det hållet; bara jämför hur kryptomarknaden presterat gentemot tex banker och visa/mastercard senaste året.
Citera
2020-10-23, 21:27
  #644
Avslutad
Podcast för den som söker anledning för FOMO:

The Case for $500K Bitcoin with Cameron & Tyler Winklevoss
https://www.whatbitcoindid.com/podcast/the-case-for-500k-bitcoin
Citera
2020-10-24, 11:54
  #645
Medlem
Vad tror vi här på flashback? Har vi några gamla bitcoin rävar? 20k innan julafton 2020 rimligt? Hur ser det ut för 2021?

Jag är enormt optimistiskt, siktar på 100k usd 2021 minst.

Det är snack om att nästa bull run kommer vara längre samt ge mindre i utdelning. I beg to differ. Vi är i ett helt annat makroläge än senaste cykeln. Vi har institutioner som investerar, vi har företag som hedgar delar av deras cash förråd i bitcoin redan nu, och bitcoin står i 12 946 usd i skrivande stund. Så vad händer om företag får mani precis som den mani inom retail vid senaste bull run? Jag tror vi underskattar vart priset kan gå. Vissa säger 100k, andra säger 280k. Självklart har inte någon av oss en kristallkula och kan säga exakt vart peaken kommer.

Min prognos: 20k usd december 31 2020, 100k usd augusti 2021, 500k mars 2022. Därefter björnmarknad.
Citera
2020-10-26, 15:40
  #646
Medlem
Sett 5 år in i framtiden tror jag definitivt inte Bitcoins kommer att sjunka i värde iaf. Vissa experter tror att det kan nå över 1 miljon dollar 2025-2030. Minns redan 2014 att folk började skriva här på FB att "bitcointåget har gått", d.v.s. att det kommer inte för allt i världen stiga över 1k dollar. Oj vad fel de hade. Ångrar djupt än i dag att jag lyssnade på dessa råd, även om det inte var enda anledningen till att jag aldrig investerade då. Har tyvärr inget kapital att invenstera till att börja med i dagsläget, men startade upp ett sparkonto på blockchain häromdagen iaf på 30 USD. Planerar att försöka gå in med en liten slant varje månad hädanefter. OM det nu skulle sjunka rejält som det gjorde våren 2018 kommer den stora massan se det som ett bargain och då kommer priset såklart stiga igen. Personligen säger magkänslan att priset kommer stiga till runt 300k dollar efter lite research om 5 år - "worst case scenario" kommer det ligga på ungefär samma pris som i dagsläget men förmodligen inte mycket lägre.

Ser Bitcoin lite som bostadspriser i bl.a. Sverige. Det finns bara ett begränsat antal bostäder att tillgå och bara ett begränsat antal nya byggs för varje år - samma med Bitcoins, det finns bara ett begränsat antal och endast ett begränsat antal nya minas för varje år. Vilket leder till att priset stiger, "bostadsbubblan" som alla snackat om i säkert 10-15 år i Sverige kommer aldrig spricka så länge det finns en hög efterfråga, samma med Bitcoins.
Citera
2020-10-26, 17:36
  #647
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Sett 5 år in i framtiden tror jag definitivt inte Bitcoins kommer att sjunka i värde iaf. Vissa experter tror att det kan nå över 1 miljon dollar 2025-2030. Minns redan 2014 att folk började skriva här på FB att "bitcointåget har gått", d.v.s. att det kommer inte för allt i världen stiga över 1k dollar. Oj vad fel de hade. Ångrar djupt än i dag att jag lyssnade på dessa råd
Håller med. Själv lyssnade jag på Peter Schiffs råd att Bitcoin är helt kasst och kommer crasha .. runt 2014. Nu har jag förstått mer ... att Schiff inte vet vad han snackar om. Samma gäller folk som ständigt tror tåget har gått .. för varje gång Bitcoin har gått upp 10x... Allra dummast är att försöka hoppas på någon altcoin istället som ska ha mer "potential och uppsida" men i de flesta fall visar sig mer vara bedrägerier där ägarna gör exit scam.
Citera
2020-10-27, 07:16
  #648
Medlem
Colosss avatar
https://cornucopia.cornubot.se/2011/05/bitcoin-fiatpengar-och-pyramidspel-for.html
2011-05-31 11:19
Bitcoin - fiatpengar och pyramidspel för nördar och ljusskygga

Det är svårt att förstå innebörden av Bitcoin fullt ut & vad som kommer att hända. Speciellt för den som inte förstår tekniken bakom. Men sen finns de som T.ex Wilderäng som förstår tekniken & vet hur framtiden kommer bli.

Det blir lite put up or shut up & en hade förlorat massivt om den gått kort Bitcoin.

Topp 2021 & botten 2022 kanske blir förskjutet något år frammåt eller inte men det kommer. När högsta priset övertagits så har priset gått tio x på sex till tolv månader till nya toppen. Sen nya framtida botten ungefär tre x tidigare topp vilket vore 200 000:-*3 = Alla köp upp till 600 000:- Bitcoin är möjliga priser vi inte kan köpa Bitcoin för igen. Lets go bull market
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in