2020-10-24, 00:03
Medlem
fyllds avatar
Vad är det bästa du gjort under din karriär?
Citera
2020-10-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Kan du beskriva skillnaden i att möta ett storlag(Barca, United osv) jämfört med ett allsvenska lag? Är det individuella spelare, tränarens strategi, högre tempo. Liksom vad är det som är den avgörande skillnaden man känner.

Jag har aldrig mött Barcelona eller ett lag i den kalibern. Men jag har mött ett lag som hade sopat hem Allsvenskan. Där var väl allt bättre skulle jag säga, tempot, individuella skickligheten och cynismen. Sverige är ett otroligt snällt land på det sättet. Vi är ofta lite för ärliga, medan i utlandet så tar man alla smulor man kan få.
Citera
2020-10-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Jo, man kan jobba som allsvensk fotbollsspelare. Till att börja med kan man jobba som fotbollsspelare, på samma sätt som man kan jobba som fotbollstränare eller fotbollsdomare. Om man sedan känner för att beskriva på vilken nivå man spelar, tränar eller dömer så säger resten sig själv.

Fråga till TS, vad tjänar du?

Över 50,000 /månad.
Citera
2020-10-24, 00:07
Medlem
Är det svårt att bli värvad av IFK Göteborg?

Och hur fungerar det mer rent praktiskt vid transfers som går igenom? Är det alltid klubben som kontaktar spelaren eller är det väldigt mycket att agenten/spelaren ringer runt till klubbar och rbjuder sina tjänster? Vet att många spelare som spelar i USA:s andraliga själva brukar ringa och maila runt till klubbar för att fixa transfers, väldit sällan att klubbarna kontaktar spelarna först.
Citera
2020-10-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Någon typ av bevis borde gälla för denna och alla övriga AMA-trådar, typ det enda vettiga från reddit annars blir dessa trådar helt meningslösa.

Inte en fråga, men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det. Inte så att jag kan ta en bild från innerplan på Friends och inte outa mig själv. Jag kanske kan komma på något annat.
Citera
2020-10-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Älskar du tacos lika mycket som Anders Svensson? Är du en taco-man?

Nej tar svamprisotto före tacos alla dagar i veckan.
Citera
2020-10-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Ärligt nu. Vad tycker du om Zlatan? Tänker mest som person och lagspelare, att ha i sitt omklädningsrum etc.

Svarade typ på detta tidigare. Jag menar det finns en omklädningsrums-jargong som är jävligt tuff ibland. Zlatan känns som Alfa-hanarnas farsa i det forumet. Ingen människa jag hade velat dela omklädningsrum med iallafall.
Citera
2020-10-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gvci614
Det är en del skumma pengar inom fotboll.
Har du i allsvenskan eller sämre div. Fått eller blivit erbjuden svarta pengar i lön?

Dvs lön som kontanter, eller kanske delar av lönen i ett kuvert? Eller vet du någon som fått det?

Inte jag. Men hade en tidigare lagkamrat från ungdomslag som hamnade i typ 2an eller 3an. Han fick 2 eller 3,000 kr per poäng. Allt i kuvert. Var iofs en 5-6 år sedan.
Citera
2020-10-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Tror du många röstar på SD inom elitidrotten eller man vågar inte komma ut pga risk för petning.

Ingen aning. Min gissning är att de flesta röstar höger pga skattelättnader. Man diskuterar inte politik där jag är.
Citera
2020-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur har din löneutveckling sett ut? Jag är mer insatt i shl men inom shl så kan det ju skilja enormt mellan juniorer som precis kommit in i laget och de etablerade stjärnorna, inte så konstigt men vore intressant o höra kring din löneutveckling.

(kanske är en trolltråd men frågar ändå).

Mitt första proffskontrakt låg på 19,000 i månaden. idag har jag 50+ med ett par år mellan.
Citera
2020-10-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Har du gått ned på knä för negrer nyligen och bett om ursäkt för din vita hud? Sådant verkar ju ingå i yrket som idrottare. De gör det i USA så det måste vara modernt.

Nej.
Citera
2020-10-24, 00:20
Medlem
BarryHeros avatar
Får ni använda mobiltelefon i omklädningsrummet? Är det olika hur äldre och yngre spelare handskas med sociala medier? Har ni några regler kring det? Uppmuntras ni att finnas på Twitter och Instagram?

Vad får dig att hänga på Flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in