Citat:
Ursprungligen postat av
ErnstRamsteiner
10-12 timmar per vecka? Driver du nu?
Menar du att ni professionella fotbollsproffs lägger typ 2 timmar varje vardag (ledig hela helgen) på träning? Inte undra på att klassen på Allsvenskan är så dålig. Älskar dock Allsvenskan!
Beskriv en genomsnittlig dag då du åker till träningsanläggningen.
Beskriv en genomsnittlig dag då du har match.
Typ ställer klockan på 08:00 sedan duschar jag och säger hejdå till tjejen som jobbar som undersköterska. 09.00 börjar den gemensamma frukosten med spelartruppen och ledarstaben på anläggningen osv....
Nej det är helt sant. Iallafall hos oss under matchsäsong som är typ slutet av feb - december. så i princip hela året. Just ja, glömde säga att ofta har vi en ledig dag mitt i veckan, typ en tisdag eller onsdag för helgen är ofta fotboll.
Går upp 07.45, åker till anläggningen och käkar frukost med laget 08.15 ish. Efter det så byter man om, tejpar det man behöver tejpa osv. Vi har alltid ett litet möte med coach i omklädningsrummet 09.30 så fram tills dess jobbar man bort kudden i ansiktet i gymmet med lite cirkulation eller som jag gör, mina övningar jag måste göra för att komma igång. Efter mötet så drar vi till planen, tränar 70-75 min med laget. Några lägger på extra löp om man behöver det eller avslut eller så. Sedan så har vi ibland ett fyspass inplanerat innan lunch, annars så är det fritt val. lunch ca 12-12.30. Ibland är det någon teori efter lunch med video eller att man går igenom video individiuellt med någon i staben. Behandling för den som vill. Jag brukar vara hemma senast 14.00 varje dag. Ofta tidigare.
Match dag (Hemma), säg att matchen är 15.00 för att göra det lätt)
Upp 08.00, frukost. tar en promenad. lunch 11.30, äter alltid 3,5h innan match sista målet. Sedan är vi på arenan 1,5h innan match och sedan spelar man och duschar och åker hem. Inte mycket mer än så ^^