2020-10-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
10-12 timmar per vecka? Driver du nu?

Menar du att ni professionella fotbollsproffs lägger typ 2 timmar varje vardag (ledig hela helgen) på träning? Inte undra på att klassen på Allsvenskan är så dålig. Älskar dock Allsvenskan!

Beskriv en genomsnittlig dag då du åker till träningsanläggningen.

Beskriv en genomsnittlig dag då du har match.

Typ ställer klockan på 08:00 sedan duschar jag och säger hejdå till tjejen som jobbar som undersköterska. 09.00 börjar den gemensamma frukosten med spelartruppen och ledarstaben på anläggningen osv....

Nej det är helt sant. Iallafall hos oss under matchsäsong som är typ slutet av feb - december. så i princip hela året. Just ja, glömde säga att ofta har vi en ledig dag mitt i veckan, typ en tisdag eller onsdag för helgen är ofta fotboll.

Går upp 07.45, åker till anläggningen och käkar frukost med laget 08.15 ish. Efter det så byter man om, tejpar det man behöver tejpa osv. Vi har alltid ett litet möte med coach i omklädningsrummet 09.30 så fram tills dess jobbar man bort kudden i ansiktet i gymmet med lite cirkulation eller som jag gör, mina övningar jag måste göra för att komma igång. Efter mötet så drar vi till planen, tränar 70-75 min med laget. Några lägger på extra löp om man behöver det eller avslut eller så. Sedan så har vi ibland ett fyspass inplanerat innan lunch, annars så är det fritt val. lunch ca 12-12.30. Ibland är det någon teori efter lunch med video eller att man går igenom video individiuellt med någon i staben. Behandling för den som vill. Jag brukar vara hemma senast 14.00 varje dag. Ofta tidigare.

Match dag (Hemma), säg att matchen är 15.00 för att göra det lätt)
Upp 08.00, frukost. tar en promenad. lunch 11.30, äter alltid 3,5h innan match sista målet. Sedan är vi på arenan 1,5h innan match och sedan spelar man och duschar och åker hem. Inte mycket mer än så ^^
Senast redigerad av Tjockmenglad 2020-10-23 kl. 16:42. Anledning: Tillägg
Citera
2020-10-23, 16:55
Medlem
BarryHeros avatar
Vad äter du för mat innan träning och match? Mycket pasta/ris och kyckling? Följer du något specifikt kostschema så som Jonathan Augustinsson i Djurgården som är väldigt specifik med vad han äter och dricker för att maximera sina prestationer?

Vad har ni för snacks i bussen på väg till bortamatcher? Vad får man för mat efter bortamatcher? Brukar hemmalaget bjuda på förfriskningar i omklädningsrummet? Om ja, vilken typ? Gatorade och banan?
Citera
2020-10-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad äter du för mat innan träning och match? Mycket pasta/ris och kyckling? Följer du något specifikt kostschema så som Jonathan Augustinsson i Djurgården som är väldigt specifik med vad han äter och dricker för att maximera sina prestationer?

Vad har ni för snacks i bussen på väg till bortamatcher? Vad får man för mat efter bortamatcher? Brukar hemmalaget bjuda på förfriskningar i omklädningsrummet? Om ja, vilken typ? Gatorade och banan?

Om vi pratar matchdag och matchen är tidigare än typ 19:00 så äter jag aldrig pasta. Men när matchen på kvällen så funkar pasta till lunch. Tycker jag blir så tung av pasta och potatis så äter hellre ris med kyckling/fisk isåfall. Följer inget specifikt kostschema som jag vet många yngre gör. Det blir lite kaos i hjärnan på mig om jag ska lite blint på ett sådant och vara som en robot 24/7. Innan träning äter jag frukost med laget, då blir det gröt med skivad banan, 2 ägg och en macka med smör och skinka.

Beror på hur lång bussresa vi har, men frukt är alltid med, ofta nötter också. Sedan stannar vi alltid för mat på vägen om det krävs. Efter bortamatcher så beror det på om arenan har restaurang eller inte. Typ hos Norrköping så käkar vi på arenan. Det kan vara vad som helst, ofta pasta med köttfärssås eller lasagne eller något. Det bästa är om man beställt ett 20 tal pizzor som man snabbt kan trycka i sig så man kommer hem snabbare.

Ja hemmalaget bjuder på typ bubbelvatten och frukt. Ligger ibland bullar där, men där är ledarstaben snabb med att flytta bort dom. Inga klubbar bjuder på läsk vad jag sett iallafall.
Citera
2020-10-23, 17:12
Bannlyst
Hur många autografer har du fått skrivit?
Citera
2020-10-23, 17:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Om vi pratar matchdag och matchen är tidigare än typ 19:00 så äter jag aldrig pasta. Men när matchen på kvällen så funkar pasta till lunch. Tycker jag blir så tung av pasta och potatis så äter hellre ris med kyckling/fisk isåfall. Följer inget specifikt kostschema som jag vet många yngre gör. Det blir lite kaos i hjärnan på mig om jag ska lite blint på ett sådant och vara som en robot 24/7. Innan träning äter jag frukost med laget, då blir det gröt med skivad banan, 2 ägg och en macka med smör och skinka.

Beror på hur lång bussresa vi har, men frukt är alltid med, ofta nötter också. Sedan stannar vi alltid för mat på vägen om det krävs. Efter bortamatcher så beror det på om arenan har restaurang eller inte. Typ hos Norrköping så käkar vi på arenan. Det kan vara vad som helst, ofta pasta med köttfärssås eller lasagne eller något. Det bästa är om man beställt ett 20 tal pizzor som man snabbt kan trycka i sig så man kommer hem snabbare.

Ja hemmalaget bjuder på typ bubbelvatten och frukt. Ligger ibland bullar där, men där är ledarstaben snabb med att flytta bort dom. Inga klubbar bjuder på läsk vad jag sett iallafall.
Vad för typ av ställen brukar ni stanna till på om ni har en relativt lång bussresa till bortamatch och behöver en lunchpaus? Blir det någonsin ett snabbmatsställe som t ex McDonald's eller Subway? Finns det någon i laget som tjatar på att få stanna till på såna ställen?

Vem är den bästa spelare du har mött i Allsvenskan?

Hur tuff är fysträningen på allsvensk nivå? Hur tung är löpträningen på försäsongen?

Vilken typ av psykiska egenskaper krävs för att vara en bra spelare på allsvensk nivå?
Citera
2020-10-23, 17:22
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Citat:
Det ser ganska bra ut. Pensionssparat tidigt och sedan aktier/fonder som växer. Men kommer behöva jobba. Kan inte sitta på arslet i 30 år.

Du kommer knappast kunna spela fotboll i 30år till iallafall, det enda du kan göra är att tjäna så mycket som möjligt under den korta perioden du har.
Citera
2020-10-23, 17:24
Medlem
Cents4s avatar
Har du agent? Isånafall, vad tycker du om honom? (vad tycker du om agenter rent generellt)

Har det funnits intresse från bättre klubbar utomlands? (behöver inte nämna klubb eller land)
Senast redigerad av Cents4 2020-10-23 kl. 17:27.
Citera
2020-10-23, 17:28
Medlem
BarryHeros avatar
Hur tycker du att regeringen Stefan Löfven sköter landet? Är det vanligt att man diskuterar inrikespolitik i omklädningsrummet? Om ja, vad brukar spelare ha för åsikter?
Citera
2020-10-23, 17:59
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Har du gjort självmål eller liknande för at vinna på spel för egen och/och/eller eller andras del ?
Eller borde frågan ställas - när gjorde du det senast ?
Citera
2020-10-23, 18:09
Medlem
Hur mycket har det påverkat säsongen att det inte är någon publik på arenorna?
Är det svårare att motivera sig till att ta den där extra löpningen i slutet av matchen?
Citera
2020-10-23, 18:10
Medlem
Finns det fotbollsgroupies som kontaktar dig och de andra spelarna?
Citera
2020-10-23, 18:21
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.
Är du smal? Och ledsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in