2020-10-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Snälla Karlkula. Nu får du allt komma in i matchen lite. Vi har nu nästan lika höga smittal som vi hade i våras. Vi har inte haft så höga tal som idag sedan långt innan sommaren. Jag sa att smittan skulle öka när skolorna startade och det fick jag 100% rätt i. Trenden pekar just nu rakt upp.

Skitsnack. Det är bara en tiondel så många som ligger på IVA nu och få dödsfall som de tror orsakades av Corona. Man testar nu det gjorde man inte då det är förklaringen.
Citera
2020-10-23, 17:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror flugpappa har tagit till sig Tegnells retorik. Även om du presenterar nya rön så är det ff den samlade vetenskapen som åsyftas, dvs Tegnells åsikt. Om du så hade visat Tegnell en bild där han sätter på grannens hund på gräsmattan så hade han kunnat bortförklara det på en miljon sätt, och du hade stått där som ett frågetecken, kanske t.o.m fått för dig att det är du på bilden.

Det är idiotiskt att kalla politik för vetenskap. Vad gäller Tegnell bortser han helt från studier som talar emot hans åsikter. Åsikter som i sin tur är kontrollerade med regeringen att de är okej. Det klockrena exemplet är att barn inte sprider smittan. Det är en åsikt som är politisk propaganda och som har noll vetenskaplig förankring.
Citera
2020-10-23, 17:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Skitsnack. Det är bara en tiondel så många som ligger på IVA nu och få dödsfall som de tror orsakades av Corona. Man testar nu det gjorde man inte då det är förklaringen.

Vi testar inte fler nu än vad som skedde i somras. Ändå har smittan ökat med flera hundra procent.
Citera
2020-10-23, 17:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Inse att Tegnell och gänget inte har något med vetenskap att göra. De agerar bara som regeringens förlängda arm och att deras åtgärder är till 100% politik och till 0% vetenskap. Politik är inte vetenskap.

Med det resonemanget förstår jag att ni har en förvrängd verklighetsuppfattning. 1177 , läkarkåren ljuger bara såklart. Rimligt
Citera
2020-10-23, 17:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är idiotiskt att kalla politik för vetenskap. Vad gäller Tegnell bortser han helt från studier som talar emot hans åsikter. Åsikter som i sin tur är kontrollerade med regeringen att de är okej. Det klockrena exemplet är att barn inte sprider smittan. Det är en åsikt som är politisk propaganda och som har noll vetenskaplig förankring.

Ett annat exempel är munskydd.
Citera
2020-10-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Antikroppstest / ”Immunitet” (vecka 42 - 32 503 test)

Andelen possessiva antikroppstest var för riket som helhet 11,8%

Om någon önskar procentsats för specifik region så fixar jag det. FHM ger beräkningsunderlag .. men inte mer än så.

Sida som jag använder.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/antalet-testade-for-covid-19/
Jag är intresserad av Västra Götaland.

Med tanke på att flera jag känner som haft Covid haft negativa antikroppstest så kan man sedan öka på den siffran ytterligare. Jag har dessutom blivit av med mina antikroppar som jag hade i somras.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
KnackeredVonAnka

Antar att du vänder dig till Stilicho. Du och jag tycks ha samma uppfattning vad gäller barns smittsamhet. Dvs, att de smittar ungefär som vuxna.
Ja! Jag ändrade i mitt inlägg efter att jag såg att det var knas i citatet som jag citerade. Jag har ändrat.☺️
Citera
Medlem
Citat:
Vi testar inte fler nu än vad som skedde i somras. Ändå har smittan ökat med flera hundra procent.

Oavsett så är det enda intressanta hur många som behöver sjukhusvård i mindre o framförallt större omfattning och där handlar dagens siffror närmast om marginalefel om vi jämför med våren.
Citera
Medlem
Citat:
Snälla Karlkula. Nu får du allt komma in i matchen lite. Vi har nu nästan lika höga smittal som vi hade i våras. Vi har inte haft så höga tal som idag sedan långt innan sommaren. Jag sa att smittan skulle öka när skolorna startade och det fick jag 100% rätt i. Trenden pekar just nu rakt upp.
Förklara då andelen positiva tester nu kontra våren om du på allvar tror att vi har lika hög smittspridning. Och nej, du hade inte rätt kring skolöppningarna. Med ditt sätt och resonera kan man ju påstå vad som helst egentligen. Om jag säger att anledningen till den ökade smittspridningen är att färre arbetar på distans, är det ju minst lika mycket korrekt som ditt påstående om skolan. Dock utger jag mig inte för att faktiskt sitta på svaret.
Citera
2020-10-23, 17:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Med det resonemanget förstår jag att ni har en förvrängd verklighetsuppfattning. 1177 , läkarkåren ljuger bara såklart. Rimligt

1177 refererar ju bara till Folkhälsomyndigheten. Visa gärna en vetenskaplig studie där en enig läkarkår säger att barn inte smittar, eller kan bli sjuka i Covid19.
Citera
2020-10-23, 18:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja! Jag ändrade i mitt inlägg efter att jag såg att det var knas i citatet som jag citerade. Jag har ändrat.☺️

Kanon!
Citera
2020-10-23, 18:02
Medlem
Citat:
Den samlade vetenskapen tyder på att barn smittar ungefär som vuxna, även om det säkert går att hitta någon obskyr studie som visar på motsatsen.

Fast, smittar likadant i labbet är inte samma sak som att smitta likvärdigt efter man har tagit hänsyn till förväntat rörelsemönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in