2020-10-23, 16:06
Medlem
Ranka dem bästa arenora i sverige enlig dig. Bäst matta måste ju ligga på olympia?
Citera
2020-10-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Brukar du dra "fotbollskortet" när du raggar?

Nej det händer aldrig. Jag drar bara upp det om jag får en direkt fråga om vad jag gör.
Citera
2020-10-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
kommer du bli ekonomiskt oberoende på fotbollen eller ett fifamongo som går på soc? hur ser prognosen ut?

Det ser ganska bra ut. Pensionssparat tidigt och sedan aktier/fonder som växer. Men kommer behöva jobba. Kan inte sitta på arslet i 30 år.
Citera
2020-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Om du spelar för apa: Hur kan du leva med dig själv?
Om du spelar för Blåvitt: Skärpning!

Haha!
Citera
2020-10-23, 16:15
Medlem
w
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Pissar ni på varann i duschen efter match/träning?

Nej, det finns med i bötessystemet under "Kiss i duschen". Har nog inte hänt sen junioråldern ändå.
Citera
2020-10-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Nej jag vill inte att du skall rabbla nåt personligt utan rent allmänt, berätta om milstolparna i hur din karriär fortlöpte mot allsvenskan från att du kom igång med fotbollen.

Förstår. Tja, började spela i ett lag när jag var 6-7 år gammal. Vi var en bra årskull, ett par stycken som faktiskt lyckades bli fotbollsspelare vilket är ganska ovanligt. Jag var ingen stjärna. Men det hände någonting i 13-14 årsåldern, då la jag av med sport nr 2. Det blev extraträning med fotbollen själv istället de timmarna. Eller möjlighet mer fotboll på gården. En milstolpe var när jag fick spela A-lagsfotboll första gången runt 18. (Inte i den klubben jag spelar i idag). Det var viktiga år för utvecklingen. Finns vissa hål jag inte kan fylla pga för personligt.
Citera
2020-10-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Nån anekdot att bjuda på?

Vi hade en spelare en gång från Afrika som hade som inför match ritual att rabbla något oförstående samtidigt som han smetade i sig i något kofett som han hade fått från sin hemby. Frågade vad det var och han sa "You ever heard of black magic?" fortsatte inte konversationen, ett tag sen nu dock. Många spelare som har säregna grejer för sig inför match.
Citera
2020-10-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har du jobbat med riktiga jobb och inte bara spelat fotboll?

Aldrig haft ett riktigt jobb.
Citera
2020-10-23, 16:27
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Är det skönt att slippa hålla en unge i handen på varje inmarsch i år?
Citera
2020-10-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southisland
Ranka dem bästa arenora i sverige enlig dig. Bäst matta måste ju ligga på olympia?

Om man tänker matta så är fan Varbergs helt fantastisk. Olympia är också fin, lite mjuk tyckte jag. Omklädningsrum är Friends riktigt bra med kallbaden osv. Tele2 är också bra men är alldeles för lång gång till planen.

Men om jag fick välja att spela någonstans så hade det varit en fullsatt Swedbank. Fansen känns lite närmare spelarna där. Tele2 låter högt men har ingen närhet känns det som.
Citera
2020-10-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Är det skönt att slippa hålla en unge i handen på varje inmarsch i år?

Nej det har aldrig varit ett störningsmoment för mig. Däremot när man ska gå ut till värmning och alla 20 ska ha en high five så känner jag mig lite halvtöntig.
Citera
2020-10-23, 16:32
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Låg i jämförelsevis med andra ligor. Och då pratar jag skitligor som Bulgarien osv. Här är det väl MFF som har högst även om AIK har rätt bra på vissa gubbar.

Lägger ca 10-12h i veckan på träning.

10-12 timmar per vecka? Driver du nu?

Menar du att ni professionella fotbollsproffs lägger typ 2 timmar varje vardag (ledig hela helgen) på träning? Inte undra på att klassen på Allsvenskan är så dålig. Älskar dock Allsvenskan!

Beskriv en genomsnittlig dag då du åker till träningsanläggningen.

Beskriv en genomsnittlig dag då du har match.

Typ ställer klockan på 08:00 sedan duschar jag och säger hejdå till tjejen som jobbar som undersköterska. 09.00 börjar den gemensamma frukosten med spelartruppen och ledarstaben på anläggningen osv....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in