Citat:
Ursprungligen postat av
Rvp2020
det er jo egentlig veldig enkelt... Hvem er det som absolutt ikke blir mistenkt om politiet går på kidnappingsteorien? Jo, det er TH, hvorfor skulle han kidnappet kona si...
Hvem har stor sjanse for å bli mistenkt ved et drap? Jo, det er Mannen, eller annen nær familie.
Derfor var den tryggeste måten for TH å bli kvitt AEH på og forfalske en kidnapping, dessverre for han klarte han ikke lure politiet.
Ja, det er greit nok, så langt. Her er derimot et stort, men....
Kidnapping er en stor forbrytelse, og etterforskningen som ved en slik kidnapping blir startet opp, er tilsvarende en drapsetterforskning.
Han måtte forstå at den parallelt ville bli etterforsket som mulig drap. Han måtte så uansett forstå at alt så uansett ville etterforskes like grundig som drap.
Han måtte forstå at verdens søkelys ville rettes mot en billiarderfruens kidnapping, som så spektakulært som denne saken er.
At hun ble utsatt for en ulykke på et tidspunkt hvor han hadde alibi, ville ikke ha blitt etterforsket tilsvarende. Han var uansett ikke alene, så siste kunne fint la seg ordne.
Dette er en sak som er planlagt nøye i lang tid. Han har valgt den mest tenkelig krevende løsning, på hvordan han kunne kvittet seg med konen sin.
Motiv, av de opplysningene som er kommet frem så langt har han ikke et sterkt motiv. Nylig motiv kan konstrueres «om» AEH ville skilles, «om» hun også ville bestride ektepakten, det er en stor påkjenning å gå til rettsak, for en slik sak, med usikkert utfall. Så det beror også på «om» han vurderte det som sannsynlig at ektepakten ikke bare blir kjent urimelig, men også satt helt til side.
Det er ikke klar juss på dette, det var en professor ute å sa noe om dette. Domstolene har vel tidligere gått inn å justert noe i andre skeive forhold.
Det er mye «om» og «hvis» knyttet til det økonomiske motivet, basert på de opplysninger som foreligger.
Ser Minniemus forventer mer info om dette kommer ut, om det er vesentlige endringer vil jeg nok også endre mitt syn, men på nåværende tidspunkt er det svakt.
Jeg hadde ikke vært skeptisk til at TH var skyldig, om det var snakk om å tildekke et drap som skjedde i affekt. Hadde ikke hatt noen problemer med å tro et slikt scenario. Derfor ser jeg det ikke som usannsynlig om alibiet rakner.
Så langt går politiet ut og bekrefter alibiet. Så lenge det står, må vi ta det innover oss i våre spekulasjoner.