Citat:
Ursprungligen postat av
Cianneli
Är detta "Ibis-brevet"?
Nej. Följande är ''Ibis-brevet.''
''Mordutredarna vill gärna komma i kontakt med den anonyme brevskrivaren ”Ibis”.
Denne skrev häromdagen ett intressant brev till Svenska Dagbladet. I brevet skissas en mordkomplott i vilken flera personer medverkat. Så långt utgör brevet en sammanfattning av vad som sagts och skrivits i saken.
Men "Ibis“ presenterar detaljer och sakuppgifter som inte publicerats och som i vissa avseenden är okända även för mordutredarna. På polisens begäran publicerar SvD inte dessa uppgifter tills vidare.
Brevet är ställt till SvD:s medarbetare Omar Magnergård, som i första veckan efter mordet gjorde en sammanfattning av vad som då var känt. ”Ibis” har invändningar mot en av Hans Holmérs slutsatser.
-Jag måste få vara anonym för jag vill helst inte dela Palmes öde, skriver "Ibis". Men om polisen eller SvD uttryckligen önskar det, skall jag eventuellt ge mig tillkänna.''
Mig veterligen har ingen begärt ut ovanstående brev. Däremot ligger det en beställning på ''alla anonyma brev.'' Vet inte om detta kan ingå där.