2020-10-23, 00:38
Bannlyst
Anders Tegnell var med både i Aktuellt och TV4-nyheterna ikväll på länk, antagligen från hemmet. Såg rejält sleten ut, håret och kragen på sjukvart igen. Bra att han funderar på att sluta. Gubben är trött.

Är det någon här som lyder hans råd?
Citera
2020-10-23, 00:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
De begränsningar i människors rörelsefrihet som de nu kan införa, med C som argument, är varje makts drömscenarie. Lättare att övervaka med mindre kriminalitet som följd. Att det även drabbar oss andra är högst sekundärt.

De vill helt enkelt inte att de ska ta slut eller ens erkänna att det är hur lugnt som helst med max ett påstått C-dödsfall per dag. Och massmedia står på deras sida för att hålla folket lagom uppskakade.

Vidare handlar det om ekonomi. Att folk tvingas spendera mer i det egna landet är ju hur bra som helst. Norge som exempel får runt 20 miljarder extra i spenderade pengar i de inhemska butikerna vilket ger en stor effekt även på arbetslösheten.

Jag tycker vi ska flytta ditt inlägg till konspirationsforumet, även om jag håller med om en del av det. Om man har den inställningen ska man inte sitta vid makten, det är min tanke. Så varför sitter dessa människor vid makten? Ta en titt i spegeln, vet ja.
Citera
2020-10-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur tänker du nu?

Många av länderna som stängde ner sina samhällen, gjorde det på grund av mycket kraftig smittspridning. Exempel är Frankrike och Spanien. Den kraftiga smittspridningen bör ha gett avtryck i form av immunitet. Ifall Frankrike och Spanien inte uppnått tillräcklig immunitet för att bromsa smittspridningen, så är det knappast bättre i Sverige.

Det förefaller som att immunitet genom infektion är en misslyckad strategi. Det enda strategin har lyckats med, är att skapa desperat efterfrågan på vaccin.

Ja epicentret Bergamo hade väl 8% antikroppar i en färsk rapport (antikropparna hade inte kunnat försvinna). Jag vet inte om just Bergamo är så drabbat just nu men slående är att det är samma områden som drabbas igen och samma områden som kommer lindrigt unna alltså fel ingång att tro på immunitet.
Citera
2020-10-23, 00:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
35 på IVA nu, en ökning på över 100% senaste månaden.

Schhhh, din sverigefiende! Det här börjar bli löjeväckande, var är min landsfader?
Citera
2020-10-23, 00:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är nog du som inte hajar. 7-dagarsmedelvärdet, som alltså sträcker sig en vecka bakåt, har ökat sen 2 september (worldometers), dvs i mer än 7 veckor. Tycker du inte att man borde ha sett en påtaglig ökning i döda för länge sedan? Plötsligt verkar smittspridningen inte alls avspegla sig i en dödskurva med 2 veckors eftersläpning. Hur förklarar du det? Varför dör inte folk? Vad pysslar de med egentligen? Går runt och andas som om inget hänt!

Det är unga som smittas, de drabbas inte lika hårt som riskgrupper. Vad är kontroversiellt med det?
Citera
2020-10-23, 00:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Danmark stänger mot Skåne:
Danmark stänger gränserna för skåningar och övriga världen, rapporterar TV4.

Gränsen stängs också för Norrbotten, Sörmland och Västra Götaland.

Reglerna börjar gälla från lördag klockan 00.00.

Enligt de danska reglerna får det inte vara fler än i genomsnitt 30 nya fall per dag, per 100 000 invånare.

Efter att smittspridningen ökat kraftigt i Skåne har den gränsen nu passerat.

Sedan tidigare är gränsen stängd för personer från Blekinge, Kronoberg, Halland, Jönköping, Östergötland, Örebro, Västmanland, Stockholm, Uppsala, Gotland, Dalarna och Jämtland/Härjedalen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Ja det var precis det jag sa. Därför jag var i Tyskland häromdagen och bunkrade upp. Inga konstigheter med det!

Jag hann till och med ta mig en fläskestegsandwich och ett par pölsor. Frågade pölsemannen vad han trodde, "nej, di stänger nock ikke" Jo tjena!
Citera
2020-10-23, 01:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Visst, men mot covid-19 har vi ingen tidigare förvärvad motståndskraft.
Fast vi börjar kanske ha det nu.
Citera
2020-10-23, 01:03
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Var det fler äldre som blev smittade i juli? I mars, när allt var nytt och totalt kaos, visst det kan jag köpa. Men i juli? Nej, det har jag faktiskt svårt att tro på, är det något så är det snarare tvärtom, också bland äldre börjar fler och fler tröttna och nu har ju även restriktionerna minskat.
Fram till första veckan i juli var incidensen bland 70+ över 50 fall/100000 , sen under juli sjönk den snabbt ner till 10/100000 (lika snabbt som dödsfallen sjönk). Under de senaste månaderna har den långsamt stigit igen till 20/100000. Under toppen första veckan i april låg incidensen på 100 fall/100000 .
Senast redigerad av crisscross 2020-10-23 kl. 01:05.
Citera
2020-10-23, 01:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja vi får väl se. Med tanke på att du estimerar 100000 döda utan restriktioner och ni alarmister tycker att Sverige varit utan verkningsfulla restriktioner så känns det som 6000 döda på 10 månader gör det svårt att få ihop er ekvation.

Att förminska 6000 döda verkar var din melodi, mer än alla våra grannländer sammanlagt.
Citera
2020-10-23, 01:14
Medlem
Ursprungligen postat av JedanProblem
Ok? Och situationen i Belgien är fake news förståss:https://news.sky.com/story/coronavir...errun-12109631
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur fan kan de hamna där igen?

Enormt konstigt
Här är en aktuell karta över läget i Belgien
Man ser en sån skarp gräns mellan norra och södra. Mellan Flandern (pratar holländska) och Vallonien (pratar franska).
Det är tydligt man inte umgås över språkgränsen.

Är det kindpussandet i Vallonien som är avgörande skillnad. Eller har kindpussandet förbjudits nu?
https://images4.persgroep.net/rcs/amKb7qF03mH3wppW1nFnOiRxV-U/diocontent/177872404/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0. 8&desiredformat=webp
Citera
2020-10-23, 01:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ok? Och situationen i Belgien är fake news förståss:https://news.sky.com/story/coronavir...errun-12109631

Enormt konstigt
Man ser en sån skarp gräns mellan norra och södra. Mellan Flandern (pratar holländska) och Vallonien (pratar franska).

Är det kindpussandet i Vallonien som är avgörande skillnad. Eller har kindpussandet förbjudits nu?
https://images4.persgroep.net/rcs/amKb7qF03mH3wppW1nFnOiRxV-
U/diocontent/177872404/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0. 8&desiredformat=webp

Jag motsatte mig mot det här beteendet direkt, det är inte normalt för mig, även om jag är ungrare av börd. Det accepterades. Vad är det för jävla ohemul ritual? Jag kysser inte män, pronto!
Citera
2020-10-23, 01:25
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo

Enormt konstigt

https://images4.persgroep.net/rcs/am...wppW1nFnOiRxV-http://U/diocontent/177872404/_fitwi...redformat=webp
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag motsatte mig mot det här beteendet direkt, det är inte normalt för mig, även om jag är ungrare av börd. Det accepterades. Vad är det för jävla ohemul ritual? Jag kysser inte män, pronto!

Ok i vissa öststater pussar man även män.
I Vallonien är seden att pussa kvinnor flickor - men dom ska ständigt pussas av både män och kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in