2020-10-22, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sasha Baron Cohen är helt fantastisk på att sätta dit folk, och han är skön så tillvida att han bara "slår uppåt". Han sätter dit diverse makthavare och viktigpettrar och avslöjar deras riktiga jag. Detta har han gjort åt alla politiska håll genom åren, så det är inget specifikt åt något speciellt håll.

Detta ingår i en film, "Borat Subsequent Moviefilm", som alltså har premiär i morgon. Giuliani är alltså ofrivillig och mycket pinsam skådespelare i en stor internationell box-office.

Andra som åker dit i denna film inkluderar Mike Pence.
Hjälper dig förtydliga - "sätter dit" inkluderar att rigga situationer för att få oskyldiga händelser att framstå som skandalösa. Den som mest åker dit på såna pinsamma "avslöjanden" är Borat själv.
Citera
2020-10-22, 23:29
Medlem
BosseRingholms avatar
Jag gissar med 70% sannolikhet att detta blir slutet för vår käre Rudy. Han är ändå 76 år och kan nog pensionera sig utan att oroa sig över pengar ändå.
Citera
2020-10-22, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
På vilket sätt blev han avslöjad? Ingen här har sett filmen, kan du berätta vad som hände? Vi är oerhört nyfikna.
Om Borat var ute efter ett pinsamt avslöjande kan man undra varför han sprang in och avbröt precis när det verkade bli action. Efter att ha gjort sig omak med gömda kameror, falsk journalisthistoria, hyrd hotellsvit etc så hade han väl kunnat låta kamerorna rulla nån minut till så att det hade varit solklart vad Giuliani höll på med? Men nej, precis när Gullan rättar till kläderna ska Borat in och avbryta. Hmm... känns som att Borat fick tajma sekunden när det fanns en rörelse på Giuliani som gick att twista till och skapa en skandal.
Citera
2020-10-22, 23:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det rann verkligen ut i sanden. Ingen större nyhetsbyrå eller bolag verka ens ha skvallret synligt på förstasidan.
Citera
2020-10-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
https://newstotoday.com/news/maria-bakalova-is-the-starlet-in-rudy-giuliani-borat-scene-actually-15-64157.html

Icke-händelse om man ska tro artikeln i newstoday. Eller trodde Giuliani att en "15-åring" som ser ut som en 25-åring arbetar som konservativ journalist? Aldrig hört talas om barn som springer runt och jobbar som journalister utanför lilla sportspegeln. Av stillbilden att döma så är Giulianis förklaring om att han rättade till kläderna skapligt trolig.
Även för att vara demokratiska partiet så var detta en rätt dåligt genomförd damage control.

De filmade detta den 7 juli så det var väl hyfsat skapligt ändå. Och Giuliani har inte visat upp sig med det han lovade om Hunter Biden skulle bli i dag så det funkade ju lite i alla fall. Men väl planerat!
Citera
2020-10-22, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om Borat var ute efter ett pinsamt avslöjande kan man undra varför han sprang in och avbröt precis när det verkade bli action. Efter att ha gjort sig omak med gömda kameror, falsk journalisthistoria, hyrd hotellsvit etc så hade han väl kunnat låta kamerorna rulla nån minut till så att det hade varit solklart vad Giuliani höll på med? Men nej, precis när Gullan rättar till kläderna ska Borat in och avbryta. Hmm... känns som att Borat fick tajma sekunden när det fanns en rörelse på Giuliani som gick att twista till och skapa en skandal.
Jag tycker också det låter lite märkligt att självmant sparka undan fötterna på ett scoop som hade potential att skaka om valrörelsen på allvar. Pulitzerpriset går nog inte till Kazakstan i år heller.
Citera
2020-10-22, 23:43
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har du sett Borat 1? Borat får förhoppningsvis ut en bra film som visar upp människors mest konstiga sidor.
Jag har sett ettan och jag tyckte att den var kul ibland, det är däremot svårt att veta om det är på riktigt eller ej. Allt går ju att fejka, är folk så korkade framför en kamera eller följer de bara manus?

Nu vet jag inte sammanhanget kring Rudy episoden men kände han verkligen inte till Borat inför intervjun? Kände ingen i hans stab till Borat och hans hyss? Är Borat helt okänd i USA? Tror amerikanska politiker att det är en seriös journalist som man av någon anledning får världens förtroende för och fläker upp sina mest kontroversiella åsikter och beteende för?

Det låter ju för bra för att vara sant.
Citera
2020-10-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag har sett ettan och jag tyckte att den var kul ibland, det är däremot svårt att veta om det är på riktigt eller ej. Allt går ju att fejka, är folk så korkade framför en kamera eller följer de bara manus?

Nu vet jag inte sammanhanget kring Rudy episoden men kände han verkligen inte till Borat inför intervjun? Kände ingen i hans stab till Borat och hans hyss? Är Borat helt okänd i USA? Tror amerikanska politiker att det är en seriös journalist som man av någon anledning får världens förtroende för och fläker upp sina mest kontroversiella åsikter och beteende för?

Giuliani sa att han kände igen och förstod vem Borat var i efterhand. Men han ansåg inte att han åkte dit på något. Han visste inte att det var filmat då.
Citera
2020-10-22, 23:56
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Giuliani sa att han kände igen och förstod vem Borat var i efterhand. Men han ansåg inte att han åkte dit på något. Han visste inte att det var filmat då.
Men han visste inte på förhand och han har ingen i sin närhet som är yngre än 80 bast och som har lite koll på populärkultur?

Förmodligen fejk och montage men klantigt och omdömeslöst av Giuilani att ställa upp på spektaklet.
Citera
2020-10-22, 23:58
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är ju inte videobevisen som är Fejk Njuus, tomte. Det är narrativet.
Vilket narrativ? Det enda nyheterna har rapporterat är vad som påstås visas i videon, dvs att han börjar pilla pp kuken framför en minderårig tjej. Men bara för att det handlar om någon på högersidan så börjar ni "högerblivna" som en reflex skrika fake news utan något konkret att peka på.
Citera
2020-10-23, 00:00
Medlem
Citat:
Men han visste inte på förhand och han har ingen i sin närhet som är yngre än 80 bast och som har lite koll på populärkultur?

Förmodligen fejk och montage men klantigt och omdömeslöst av Giuilani att ställa upp på spektaklet.

G var på en intervju om Trumps hantering av coronan. Så de talar om den, sen går de upp på rummet där hon vill bjuda på drinkar. Filmen kommer i morgon.

Han var kanske klädd i normala kläder först, jag vet inte, det låter som att han ska ha spelat pappan till kvinnan men vet inte om det var före eller efter. Får se i morgon då.
Citera
2020-10-23, 00:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hade Giuliani ens träffat Borat innan scenen vi talar om? Kände han till någon koppling mellan Borat och ”journalisten”?

Annars blir din frågeställning irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in