2020-10-22, 22:14
Medlem
Inte ens CNN verkar speciellt intresserade av att rapportera om denna händelse. Har inte sett något överhuvudtaget på deras officiella hemsida idag.
Citera
2020-10-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Detta kan väl inte stämma? Då skulle ju varje person använda detta loophole att det trodde att sitt offer (offer kanske inte är rätt ord, men ni fattar) var över 18 år. Eller menar du att det kan användas åt andra hållet ifall man försökt att hitta barn?

Får ta och hålla med dig, ett problem kan ju bli att rätt många helt sonika skiter i att lägga en röst alls.

Man gör så att den misstänkte ska rimligen kunnat förstå eller veta att motparten var under åldern av medgivande. Som att veta i vilken klass hon går i som gör att man då är tio år och sen säga att jag trodde att hon var tjugo funkar ju inte. Men om den misstänkte hittat en person med en drink i handen på en krog med 21 års ålderskrav så är det mer rimligt att tro att personen inte kunde se att det var en fjortonåring.

Jag tror inte att Giuliani trodde att hon var ett barn eller i en ålder då hon inte kunde ge medgivande lagligt. Kanske han bara stoppade in skjortan, men filmen kommer i morgon och då kanske man förstår mer vad som pågår.
Citera
2020-10-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Inte ens CNN verkar speciellt intresserade av att rapportera om denna händelse. Har inte sett något överhuvudtaget på deras officiella hemsida idag.

Det är ingen nyhet i DAG. I går var det en nyhet. I morgon kommer filmen, då kanske det blir en nyhet igen.
Citera
2020-10-22, 22:17
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Man gör så att den misstänkte ska rimligen kunnat förstå eller veta att motparten var under åldern av medgivande. Som att veta i vilken klass hon går i som gör att man då är tio år och sen säga att jag trodde att hon var tjugo funkar ju inte. Men om den misstänkte hittat en person med en drink i handen på en krog med 21 års ålderskrav så är det mer rimligt att tro att personen inte kunde se att det var en fjortonåring.

Jag tror inte att Giuliani trodde att hon var ett barn eller i en ålder då hon inte kunde ge medgivande lagligt. Kanske han bara stoppade in skjortan, men filmen kommer i morgon och då kanske man förstår mer vad som pågår.

Tack för klargörandet, det låter ju vettigt.
Citera
2020-10-22, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror du att Rudy har kvar sitt uppdrag valet ut?
Har faktiskt ingen aning. Han kanske ”begår självmord” som alla andra som sitter på heta uppgifter om Trumps motståndare. Hoppas dock att han får knulla på riktigt åtminstone en gång till innan han ”begår självmord”. Borat verkar ju enligt trådstarten ha pajat Giulianis chans att få doppa denna gång. Jag förstår inte vad Borat får ut av att agera partypajare på det här sättet?
Citera
2020-10-22, 22:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Har faktiskt ingen aning. Han kanske ”begår självmord” som alla andra som sitter på heta uppgifter om Trumps motståndare. Hoppas dock att han får knulla på riktigt åtminstone en gång till innan han ”begår självmord”. Borat verkar ju enligt trådstarten ha pajat Giulianis chans att få doppa denna gång. Jag förstår inte vad Borat får ut av att agera partypajare på det här sättet?

Har du sett Borat 1? Borat får förhoppningsvis ut en bra film som visar upp människors mest konstiga sidor.
Citera
2020-10-22, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har du sett Borat 1? Borat får förhoppningsvis ut en bra film som visar upp människors mest konstiga sidor.
Mitt intryck av ettan blev att Borat har en massa konstiga sidor, men det kanske bara är jag som tycker så. Han kanske egentligen är en riktig powerplayer som bör tas på yttersta allvar?
Citera
2020-10-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är ingen nyhet i DAG. I går var det en nyhet. I morgon kommer filmen, då kanske det blir en nyhet igen.

Jag hittar ingenting överhuvudtaget om detta på CNN förutom att det nämns i ett stycke i en recension av nya Borat-filmen. Det står så här då:

"That also means punking a number of Trump supporters, of both the famous and ordinary varieties. Reports previously surfaced about Cohen's encounter with Rudy Giuliani, which as presented in the movie is strange, uncomfortable and difficult to clearly decipher, even by the standards of the comic's history of newsmaking run-ins with political figures."

https://edition.cnn.com/2020/10/21/entertainment/borat-subsequent-moviefilm-review/index.html

Skulle det vara någon substans i denna "skandal" så hade nog CNN varit mer engagerade.
Citera
2020-10-22, 22:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
HJag förstår inte vad Borat får ut av att agera partypajare på det här sättet?

Sasha Baron Cohen är helt fantastisk på att sätta dit folk, och han är skön så tillvida att han bara "slår uppåt". Han sätter dit diverse makthavare och viktigpettrar och avslöjar deras riktiga jag. Detta har han gjort åt alla politiska håll genom åren, så det är inget specifikt åt något speciellt håll.

Detta ingår i en film, "Borat Subsequent Moviefilm", som alltså har premiär i morgon. Giuliani är alltså ofrivillig och mycket pinsam skådespelare i en stor internationell box-office.

Andra som åker dit i denna film inkluderar Mike Pence.
Citera
2020-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Jag hittar ingenting överhuvudtaget om detta på CNN förutom att det nämns i ett stycke i en recension av nya Borat-filmen. Det står så här då:

"That also means punking a number of Trump supporters, of both the famous and ordinary varieties. Reports previously surfaced about Cohen's encounter with Rudy Giuliani, which as presented in the movie is strange, uncomfortable and difficult to clearly decipher, even by the standards of the comic's history of newsmaking run-ins with political figures."

https://edition.cnn.com/2020/10/21/entertainment/borat-subsequent-moviefilm-review/index.html

Skulle det vara någon substans i denna "skandal" så hade nog CNN varit mer engagerade.

Allting som folk pratar om har inte stort nyhetsvärde i politiska medier. Det får vi nog acceptera bara. Att Giuliani gjort bort sig och visat sig vara en säkerhetsrisk kan vi också konstatera.
Citera
2020-10-22, 22:30
Avslutad
Citat:
CNN har en egen tvättäkta kamerarunkare vid namn Jeffrey Toobin att hantera, så jag skulle nog bli förvånad om de högg efter Giuliani just nu. Too soon, too soon.
Citera
2020-10-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Eller, kokade soppa på en pitt?

Här har vi en av USA's presidents mest betrodda män, och presidentens alldeles egen privata advokat.

Och 12 dagar före presidentvalet så avslöjas han på rygg i sovrummet med handen innanför byxan, i en setup med en tjej som spelar 15 år gammal. Ganska episkt.

Kul montage:
https://pbs.twimg.com/media/Ek8wWX1U0AAiYaI?format=jpg&name=900x900
Är du efterbliven?
Granskar du aldrig dina källor? Har du sett hela materialet?...((uppenbarligen inte)
Rudy lutar sig tillbaka för att ta bort mikrofon och sladdar ..Och det är 'Borat' som håller intervjun._
Ha lite logiskt tänkande. Sasha är en komiker och är bara ute efter att "röra om..)
Kolla upp Joe Bidens son (Hunter Biden) och hans dator som han lämnat på reperation och inte hämtat ut
Under flera månader.
Och sluta följa mainstream media. Svt går helt bort, enligt svt är USA i krig med Nordkorea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in