2020-10-22, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sasha Baron Cohen är helt fantastisk på att sätta dit folk, och han är skön så tillvida att han bara "slår uppåt". Han sätter dit diverse makthavare och viktigpettrar och avslöjar deras riktiga jag. Detta har han gjort åt alla politiska håll genom åren, så det är inget specifikt åt något speciellt håll.

Detta ingår i en film, "Borat Subsequent Moviefilm", som alltså har premiär i morgon. Giuliani är alltså ofrivillig och mycket pinsam skådespelare i en stor internationell box-office.

Andra som åker dit i denna film inkluderar Mike Pence.
Hur åker Pence dit? Borat sägs ha erbjudit sin 15-åriga dotter i gåva men huruvida Pence accepterade den oerhört generösa gåvan har jag ingen aning om, har du?
Citera
2020-10-22, 22:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Mitt intryck av ettan blev att Borat har en massa konstiga sidor, men det kanske bara är jag som tycker så. Han kanske egentligen är en riktig powerplayer som bör tas på yttersta allvar?

Klart som fan att Borat har konstiga sidor, det är själva förutsättningen för filmen/filmerna.
Citera
2020-10-22, 22:39
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men vad vet vi om det egentligen? Rudy har deltagit i en intervju som ägde rum på ett hotellrum*. Detta är ju inget konstigt alls. Det är tvärtom väldigt vanligt. Jag har sett massor med sådana intervjuer. Nyligen var det en dokumentär på TV där Edward Snowden blev intervjuad på ett hotellrum. Han låg t.o.m i sängen ibland under intervjuerna. Innebär det att han är pedofil? Enligt TDS-sekten är det självklart så?

*) Han blev intervjuad av en vuxen kvinna som ljög om att hon var journalist. Och inte en "ung flicka"

Jag håller med dig, men samtidigt kan man inte bortse från att Giuliani helt i onödan försatte sig i en onödig situation med tanke på omständigheterna. Knappt fyra månader innan valet och med hela det falska Russian collusion narrativet i färskt minne. Han inbjuder ju till just den här typen av sensationsjournalistik.
Citera
2020-10-22, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Klart som fan att Borat har konstiga sidor, det är själva förutsättningen för filmen/filmerna.
Självklart, men betyder det även att hans cringeutspel ska tas på allvar? Jag är inte humorlös, skrattade rått åt första filmen men observera att tråden inte ligger humorforumet, utan Politik: USA.

Vad tycker du, är det en nackdel att ”avslöjandet” kommer från Borat och därmed urvattnar eventuell legitim kritik mot Giuliani? Är det en bra taktik att kasta in clownerna i debatten?
Citera
2020-10-22, 22:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Självklart, men betyder det även att hans cringeutspel ska tas på allvar? Jag är inte humorlös, skrattade rått åt första filmen men observera att tråden inte ligger humorforumet, utan Politik: USA.

Vad tycker du, är det en nackdel att ”avslöjandet” kommer från Borat och därmed urvattnar eventuell legitim kritik mot Giuliani? Är det en bra taktik att kasta in clownerna i debatten?

Tycker att det är en fantastisk idé att släppa en film när den gör som mest nytta utifrån skaparens idé.
Citera
2020-10-22, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tycker att det är en fantastisk idé att släppa en film när den gör som mest nytta utifrån skaparens idé.
Det var ett tvättäkta politikersvar, har faktiskt ingen aning om hur jag ska bemöta det.
Citera
2020-10-22, 22:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Varför skulle de fejka något som både du och jag kommer att kunna se videobevis av när filmen släpps imorgon? Försök använda alla dina hjärnceller innan du skriver ett inlägg så det inte blir pinsamt för dig.

Det är ju inte videobevisen som är Fejk Njuus, tomte. Det är narrativet.
Citera
2020-10-22, 22:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Filmet gjordes väl knappast nu i veckan så de som ligger bekom den hade ingen aning om någon dator som skulle ha dykt upp hos någon reperatör.

Men man bara råkar att släpaa det här just nu mitt under en riktig skandal?

Är du så naiv på riktigt?
Citera
2020-10-22, 23:13
Medlem
HC47s avatar
Att Giuliani är en äckelgubbe känns givet och inte speciellt överraskande. Lite intressant att han blir avslöjad, dock. Och på vilket jävla sätt.
Citera
2020-10-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Att Giuliani är en äckelgubbe känns givet och inte speciellt överraskande. Lite intressant att han blir avslöjad, dock. Och på vilket jävla sätt.
Du som tydligen vet vad som hände, kan inte du berätta för mig som inte sett filmen?
Citera
2020-10-22, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
På vilket sätt blev han avslöjad? Ingen här har sett filmen, kan du berätta vad som hände? Vi är oerhört nyfikna.
Citera
2020-10-22, 23:20
Medlem
Rasande-Roses avatar
https://newstotoday.com/news/maria-bakalova-is-the-starlet-in-rudy-giuliani-borat-scene-actually-15-64157.html

Icke-händelse om man ska tro artikeln i newstoday. Eller trodde Giuliani att en "15-åring" som ser ut som en 25-åring arbetar som konservativ journalist? Aldrig hört talas om barn som springer runt och jobbar som journalister utanför lilla sportspegeln. Av stillbilden att döma så är Giulianis förklaring om att han rättade till kläderna skapligt trolig.
Även för att vara demokratiska partiet så var detta en rätt dåligt genomförd damage control.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-10-22 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in