Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Men det kan være årsaken til at GM fingerte drapet som en kidnapping (og for sikkerhet skyld plantet spor/valgte tidspunkt som pekte mot TH).
I disse dager lanseres en bok om en tidligere vannverkssjef på Romerike. Vedkommende ble dømt for grov korrupsjon, og det ble skrevet mye om at vannverkets midler hadde finansiert blant annet en farm i Sør-Afrika. Jeg har ikke den minste mistanke om at vedkommende har noe med denne saken å gjøre.
Det er usannsynlig at TH har bidratt til dette ble avslørt, men vi vet at vannverkssjefen var tungt involvert, da Coka-Cola etablerte fabrikken på Lørenskog. Det måtte tas helt spesielle grep for å sikre tilstrekkelig vannforsyninger, og dette måtte selvfølgelig også være stabilt over tid. Vannverkssjefen har flere ganger skrytt av dette, og i hans øyne, så hadde det ikke blitt noe av denne fabrikken, uten hans innsats.
Området fabrikken ble etablert på, kjøpte TH av en bonde. Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nærmeste har følt seg snytt. Bonden innså ikke hvilke fremtidige verdier eiendommen representerte
Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige.
Jeg tror det finnes mange som har et horn i sida til TH. Ikke fordi han har svindla noen, men TH har vært forutseende. Han har sett et potensiale i det andre har vurdert som "verdiløse" åkerlapper.