2020-10-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Hva om TH vet hvem det er uten at han selv er involvert?
At det er noen som har noe uoppgjort med TH og samtidig har noe alvorlig på han slik at han ikke kan si hvem det er siden noe vil da bli avslørt.
Det nevnes vel "rettferdighet" i trusselbrevet. Det kan virke personlig og da kan TH vite hvem det er og hva som er bakgrunnen.
På denne måten får GM tatt hevn og samtidig dratt inn noen kroner.

Dette kan kanskje føre til frustrasjon hos TH som igjen overføres til politiet.

Det er nok lite sannsynlighet for dette, men ville lufte hypotesen om noen andre finner tråder å henge det på.

Har i tenkt i de baner at sønnen med kumpaner står bak (drap var i så fall ikke en del av planen), og at TH og søsken har skjønt dette, og at det er han det dekkes over for. Kunne forklart merkelig oppførsel fra TH og de andre barna. Men ikke veldig sannsynlig dette heller.
Citera
2020-10-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Har i tenkt i de baner at sønnen med kumpaner står bak (drap var i så fall ikke en del av planen), og at TH og søsken har skjønt dette, og at det er han det dekkes over for. Kunne forklart merkelig oppførsel fra TH og de andre barna. Men ikke veldig sannsynlig dette heller.

Det er det eneste jeg kan komme på som forklarer hvorfor TH og barna blokkerer politiets etterforskning som de gjør. Det er en som for all del ikke må avsløres. Da er det bedre å sitte i gapestokken i Norge år etter år.
Jeg vil si det slik at de velger å sitte i denne situasjonen. Er de uskyldig kan de satse alt på å forklare alt og stole på at forklaringene deres trumfer indisiene.
Citera
2020-10-22, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er det eneste jeg kan komme på som forklarer hvorfor TH og barna blokkerer politiets etterforskning som de gjør. Det er en som for all del ikke må avsløres. Da er det bedre å sitte i gapestokken i Norge år etter år.
Jeg vil si det slik at de velger å sitte i denne situasjonen. Er de uskyldig kan de satse alt på å forklare alt og stole på at forklaringene deres trumfer indisiene.
Noen ganger får man bare valget mellom pest og colera. Hvis TH og familien er uskyldig, og deres viktigste mål er å finne GM og AEH, så er det bedre å motarbeide siktelsen.
Er man uskyldig, så vet man at politiet er på ville veier, og at politiet trenger veiledning.
Citera
2020-10-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ang hvem må nesten de som kjenner folk svare på. Eller politi som har hatt folk i avhør. Jeg vet ikke.
Tenker at det må være sterke følelser i bildet isåfall. Blitt såret av dårlig behandling for eks. Skuffet på dem. Sint på dem. Dyp frustrasjon. Slike ting. Veldig alvorlige følelser av svik. Kanskje fått slike følelser med rette og, hvis TH har vært en tyrann slik han framstilles. Sånt kan jo ofte ligge bak drap. Det er jo ordentlige motiv isåfall. Noe dypere enn penger. Ofte er det veldig nære relasjoner i så måte tenker jeg.

For eks når noen skyter sine medelever i skoleskytinger. Ofte er det en sterk opplevelse av svik fra klassen/lærerne som ligger bak. I psyken til den personen som gjør det. Å bli satt utenfor, urettferdig behandlet, neglisjert. En dag var det nok og man tok pistolen og starter skyte. Som at det var dags å ta igjen. Så undrer man seg etterpå, for vedkommende virket jo så snill osv.

Så undrer man seg etterpå, for vedkommende virket jo så snill osv.[/quote]

En variant av dette ser vi ofte i forbindelse med skyteepisoder i Sverige. "ingen" skjønner hvorfor hen ble skutt. Offeret får de beste skussmål av familie og venner. Det er liksom helt utenkelig at offeret har gjort noe kriminelt. Gang på gang viser etterforskningen at offeret har vært tung kriminell, og gjerne en del av et større nettverk. Det ligger ofte sinne og hat bak disse forbrytelsene, og dette blir forsterket hvis gjerningspersonene misbruker steroider og rusmidler.
Citera
2020-10-22, 16:56
Medlem
Å nekte avhør og ikke forklare seg er neppe den beste veien å gå, dersom man er uskyldig.
Citera
2020-10-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
De uidentifiserte bilobservasjonene passer ikke inn i tidslinjen til dekkhistorien til TH.

Jeg tror politiet først vil utelukke at AEH kan ha blitt bortført i perioden ca 09:00, da TH angivelig kjørte til jobb, og frem til 13:30, da TH kom hjem til S4.

Hvis det ikke finnes uidentifiserte biler i denne perioden, kan man utelukke at AEH ble bortført engang etter 09:00.

Neste steg blir da å se grundigere på vitneforklaringene til de som bekrefter å ha snakket med AEH forsvinningsdagen, Lønnskjøring og TEH.

Politiet har aldri etterlyst den bilen. Kan hende at fører har meldt seg. Eller kan hende at fører har meldt seg og forklart at kjøringen skjedde på en annen dag.

Eller kan hende at politiet har funnet bilen på andre overvåkningsvideoer, identifisert fører og sjekket bilen ut av saken.
Ikke vet jeg. Utover at denne bilen ikke er etterlyst.

Hvem kan i så fall ha ringt sønnen fra AE sin mobil fra Sloraveien hvis du mener at AE allerede var drept kl 9.00 ? TH kan ikke ha gjort det. Han befant seg på Futurum fra kl 9.08 eller deromkring. i følge kameraer. Jeg regner med at politiet har funnet ut på hvilke adresser telefonene befant seg. Hvis ikke de har gjort det etter 2 år, må man begynne å lure på hva de har brukt tiden til.
Citera
2020-10-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Helt enig. Hvis vedkommende hadde hatt en rolle i saken, ville det vært helt ulogisk å nærmest posere foran alle kameraeaene. Man kan tenke at det var mann med med utenlandsk bakgrunn, og som derfor ikke var lokalkjent. Det er ingen logikk bak dette. Hadde det vært en mann med utenlandsk opprinnelse, hadde det i så fall vært en person med profesjonell bakgrunn. Han ville garantert ikke ha "posert" på denne måten, og ville ha vært iført helt nøytal bekledning, uten identifiserbare logoer.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Hettemannen har skapt mye hodebry for oss alle i denne tråden.
Jeg vil nødig være pessimistisk, men jeg har dessverre ingen forhåpninger om at "bilvideoen" vil bringe oss nærmere en oppklaring.

Det er helt utrolig å se at så få går en runde med seg selv i dag, etter at denne nyheten ble kjent:

«
HETTEMANNEN IDENTIFISERT - SJEKKET UT AV SAKEN
En mann med hette har vært etterlyst i forbndelse med Lørenskog-forsvinning. Han har nå meldt seg til politiet.

– Vedkommende er en norsk mann i 60-årene, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene, opplyser Agnes Beate Hemiø.

Mannen har avgitt forklaring og han er nå sjekket ut av saken.»

For det første viser dette at politiet ikke har en god sak. De må jo ha håpet at vedkommende ville hjulpet dem å bevise at TH er skyldig.

For det andre synes jeg flere på denne tråden bør lese på nytt, alle de skråsikre innleggene om at hettemannen er TH, har maske, er mistenkelig osv.
Citera
2020-10-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvem kan i så fall ha ringt sønnen fra AE sin mobil fra Sloraveien hvis du mener at AE allerede var drept kl 9.00 ? TH kan ikke ha gjort det. Han befant seg på Futurum fra kl 9.08 eller deromkring. i følge kameraer. Jeg regner med at politiet har funnet ut på hvilke adresser telefonene befant seg. Hvis ikke de har gjort det etter 2 år, må man begynne å lure på hva de har brukt tiden til.
En tar ikke med egen telefon
Citera
2020-10-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Å nekte avhør og ikke forklare seg er neppe den beste veien å gå, dersom man er uskyldig.

Jo, det kan det være. Hvis TH har brukt all sin tid til å komme med sine teorier til politiet. Grublet dag og natt i et forsøk på å hjelpe politiet (og ikke minst kona si), vært i utallige avhør og blitt fortalt at han selv var fornærmet og ikke mistenkt. I tillegg til dette vrenger og vrir politiet på det TH og barna sier, ja da er det jammen meg på tide og nekte flere avhør.
TH har stilt huset sitt til disposisjon igjen og igjen, gjort hva han kan for å hjelpe med å løse saken og takken for det er at politiet beskylder han for villedning.

Hvis det var jeg som var uskyldig i en slik sak, så hadde jeg reagert akkurat på samme måte.

Om jeg var skyldig, ville jeg nok helt sikkert ikke turt å nekte avhør .

Nå er familien rasende og det akkurat slik uskyldige vil reagere er nå min mening.
Senast redigerad av nvaf 2020-10-22 kl. 17:16.
Citera
2020-10-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er helt utrolig å se at så få går en runde med seg selv i dag, etter at denne nyheten ble kjent:

«
HETTEMANNEN IDENTIFISERT - SJEKKET UT AV SAKEN
En mann med hette har vært etterlyst i forbndelse med Lørenskog-forsvinning. Han har nå meldt seg til politiet.

– Vedkommende er en norsk mann i 60-årene, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene, opplyser Agnes Beate Hemiø.

Mannen har avgitt forklaring og han er nå sjekket ut av saken.»

For det første viser dette at politiet ikke har en god sak. De må jo ha håpet at vedkommende ville hjulpet dem å bevise at TH er skyldig.

For det andre synes jeg flere på denne tråden bør lese på nytt, alle de skråsikre innleggene om at hettemannen er TH, har maske, er mistenkelig osv.

He he, jeg har ikke hatt tid til å lese nyheter i dag, men dette var jo litt morsomt faktisk :-)
Citera
2020-10-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men det kan være årsaken til at GM fingerte drapet som en kidnapping (og for sikkerhet skyld plantet spor/valgte tidspunkt som pekte mot TH).

I disse dager lanseres en bok om en tidligere vannverkssjef på Romerike. Vedkommende ble dømt for grov korrupsjon, og det ble skrevet mye om at vannverkets midler hadde finansiert blant annet en farm i Sør-Afrika. Jeg har ikke den minste mistanke om at vedkommende har noe med denne saken å gjøre.
Det er usannsynlig at TH har bidratt til dette ble avslørt, men vi vet at vannverkssjefen var tungt involvert, da Coka-Cola etablerte fabrikken på Lørenskog. Det måtte tas helt spesielle grep for å sikre tilstrekkelig vannforsyninger, og dette måtte selvfølgelig også være stabilt over tid. Vannverkssjefen har flere ganger skrytt av dette, og i hans øyne, så hadde det ikke blitt noe av denne fabrikken, uten hans innsats.
Området fabrikken ble etablert på, kjøpte TH av en bonde. Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nærmeste har følt seg snytt. Bonden innså ikke hvilke fremtidige verdier eiendommen representerte
Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige.
Jeg tror det finnes mange som har et horn i sida til TH. Ikke fordi han har svindla noen, men TH har vært forutseende. Han har sett et potensiale i det andre har vurdert som "verdiløse" åkerlapper.
Citera
2020-10-22, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
I disse dager lanseres en bok om en tidligere vannverkssjef på Romerike. Vedkommende ble dømt for grov korrupsjon, og det ble skrevet mye om at vannverkets midler hadde finansiert blant annet en farm i Sør-Afrika. Jeg har ikke den minste mistanke om at vedkommende har noe med denne saken å gjøre.
Det er usannsynlig at TH har bidratt til dette ble avslørt, men vi vet at vannverkssjefen var tungt involvert, da Coka-Cola etablerte fabrikken på Lørenskog. Det måtte tas helt spesielle grep for å sikre tilstrekkelig vannforsyninger, og dette måtte selvfølgelig også være stabilt over tid. Vannverkssjefen har flere ganger skrytt av dette, og i hans øyne, så hadde det ikke blitt noe av denne fabrikken, uten hans innsats.
Området fabrikken ble etablert på, kjøpte TH av en bonde. Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nærmeste har følt seg snytt. Bonden innså ikke hvilke fremtidige verdier eiendommen representerte
Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige.
Jeg tror det finnes mange som har et horn i sida til TH. Ikke fordi han har svindla noen, men TH har vært forutseende. Han har sett et potensiale i det andre har vurdert som "verdiløse" åkerlapper.
Ja, nå leste du tankene mine, og som jeg opplever at du sier, det kan være flere bitre kandidater, enn dette eksemplet. Bare en spekulasjon fra min side.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in